Er det jenter/damer på forumet her?Og hva liker de av lyd? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 50 av 50
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det jeg har lagt merke til at det er ganske mange aktive jenter på dvdarkivet og lignende, har flere venninner selv som er ganske heavy på dvd innkjøp sammenlignet med ganske mange kompiser. Forskjellen er at vi gutta faktisk har skikkelige anlegg og skjermer å vise det på.

Snodige greier ass, for de elsker film og musikk like mye kan det virke som, men kvaliteten er et ikke tema? Mange synes det er fett å dra på kino eller komme til meg f.ex å se film men de vurderer det ikke selv. Har hatt flere x'er også som syntes det var digg med kino men ikke noe som kunne falt dem inn å handle selv.

Alle andre gutte aktiviteter som paintball, forsvaret, skyting osv så har det vært mye mer jenter som andre også har nevnt. Hehe, skulle vært lagd en sosialantropologisk hovedoppgave om dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei karer!
    Som en av få jenter som leser litt og lærer masse her på forumet må jeg si at jeg er imponert. Tror bestemt det er kun pga manglende interesse vi er få jenter her, det kan umulig ha noe med forumet i seg selv å gjøre.
    Jeg har lite greie på det tekniske og har derfor lite å bidra med selv, men har fått svar på en masse spørsmål ved å søke i innlegg her.

Jeg har følgende oppsett (ikke noe å skryte av i dette selskapet men det er jo en begynnelse) dersom det skulle interessere noen:
    Yamaha RX-V657, LG RH188H (dvd-opptaker), Nad cd-spiller, Sub: Audio-pro 1.36, Front: Celestion F38, Center: Celestion F48c, Surround: Celestion 10, Surround back: Celestion 5, Kabler: Monster, QED og biltema,
    TV: Toshiba 37WL66Z
    På ønskelista: Thule IA75B (som skal brukes som effekt til frontene i hjemmekino og som ren stereo-forsterker) eller en yamaha RX-V 2600/2700.

Min noe utypiske interesse skyldes utelukkende glede av god lyd, det tekniske ved det ser jeg på som nødvendig å lære noe om, for å få det beste ut av det man har tilgjengelig av utstyr. Og da er jo dette stedet å lete

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis! :-D
    Håper inderlig at flere jenter følger opp denne interessen, ikke minst fordi min egen "krokodille" mer eller mindre hater surroundeffekter / bulder og brak i film- og lydsammenheng. Enn si ren og skjær musikk, som like gjerne kunne vært presentert fra en reiseradio anno 1970, for hennes del. :cry:
    Og sliter dermed med å få henne til å forstå at musikk er mer enn som så.
    Gledelig å lese at det finnes alternativer!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker!
    Haha... "Krokodiller" og Linda fra Hifi-sentralen..
    Leste en annonse for en tid tilbake: Ny kajakk selges rimelig ved hurtig avgjørelse pga. sint kone.
    Ikke bare hifi-entusiaster som sliter litt innimellom altså

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ROOOOFL!
    Quinder er som regel uransakelige, kort og godt!
    Men når de svarer, er det uansett positivt. KUTGW, Christin!

Active Sizedoesmatter sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som trådstarter så må jeg si at dette var gledlig nytt!
    Velkommen skal du være;-)

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sizedoesmatter
    Som trådstarter så må jeg si at dette var gledlig nytt!
    Velkommen skal du være;-)
    Rolig nå sailor

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hansen&Dysvik følelsen?

Antar jenter her får litt av samme følelsen her som jeg fikk sist gang jeg var på Hansen&Dysvik (gardiner,tråd.etc), du må ha det men vet ikke opp ned på noe :-D. Dette er imidlertid ikke noe problem da jeg sist gang fikk med meg to snertne sneller av noe ekpeditriser mens det sto noen gamle kjerringer å ventet på tur mens jeipen hang . Jenter får garantert hjelp her også...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Du verden

Dette var litt av en tråd.

Nå har det seg sånn at hadde det ikke vært for min kjære ville jeg ikke ant at AV forum eksisterte. Hun har drevet tyvtitting på AV forum, HiFi Sentralen, projectorcentral.com og et eller flere mobiltelefonforum i lengre tid. Nærmest bak min rygg. :twisted: Heldigvis knep jeg henne på fersken og ble introdusert for et spennende forum som har vært til stor nytte og glede for å øke kunnskap om lyd og bilde. Hennes beskjedne natur hindret henne i å etablere egen profil på forumet. Så det ble jeg som ble sendt ut i kuleregnet.

Det praktiske er min greie, vi ser ingen grunn til å kaste bort mye tid på å lære henne å bruke diverse elektriske sager og annet verktøy. Hun derimot er nummer 1 på utvelgelse av farger, materialer og innredning. Lyd og bilde valg er også (faktisk) for en stor del hennes - dette også fordi hun har lest seg betydelig mer opp enn meg. Hennes ører, øyne og sans for en god film og et godt stykke musikk vil jeg ikke være foruten for alt i verden. Dette har resultert i mye felles glede rundt våre ulike stereo- og flerkanalsanlegg.

Hun er rett og slett en pådriver for å øke kunnskap om lyd og bilde, hun kan mye mer enn meg, og kvier seg ikke for å bruke fornuftige beløp på fornuftige kjøp.

Så velkommen til Christine og (det finnes flere kvinner med ører )

Jeg har ikke så veldig lyst å si for mye om mine fellow men's ulike syn på kvinner, på livet, eller lyd og bilde. Tør allikevel påstå at flere av dere fortjener langt mer respekt for kunnskaper om lyd og bilde enn om generell samfunnsutvikling.

Jeg må avslutte nå for å få koblet og mekket litt mer i hjemmekinoen mens min elskede går rundt her og lurer på når Abrahamsen kommer. Nei, ikke på besøk, men han dere vet fra Companiet.
    :-D

Active Sizedoesmatter sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0