Lage små vegger bak HT. God ide?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lage små vegger bak HT. God ide?

Jeg er i en situasjon der jeg må ha høytaleren midt på gulvet og sitte inntill veggen. Bassen blir ikke helt bra når jeg har det slik med det er det beste jeg får til i dette rommet. Noen som har noe erfaring med å fks. lage en "vegg" på eks 1,5m x 1,5m bak hver høytaler? Vil dette kunne hjelpe på bassen som en bakvegg? Jeg var på HIFI-center kjeden i Drammen og der så jeg at de hadde båser med ca 1m høy vegg bak høytaler. Bassen der var upåklagerlig. (Det JBL Array 1400 men uansett) Enyone???
    Jeg legger med bilda av rommet.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har ikke mulighet for å lukke inn til rommet ved siden av. Kan hende mye av bassen din forsvinner dit.

Har du gått en tur rundt i de to rommene for å finne en plass hvor du synes du har "god" bass?

Ang. vegg, har du bassport foran eller bak på høyttalene?
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ingen mulighet for å lukke porten. Den er åpen. Jeg har bassporten forran.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du skulle bygge en vegg bak ville vel det være for at du skulle få refleksjoner fra en bassport bak? Det er det første jeg tenker, og da ville det antakelig ikke hjelpe stort med en vegg der siden du har porten foran. Dersom du har mulighet ville jeg prøve å sette høyttalere på en annen vegg, evt byttet om slik at du blir sittende der høyttalerne dine er nå og omvendt.

Ville kanskje også sett litt på plassering av sub dersom det er mulig.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •