Xindak Xa 6950

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 45
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Xindak Xa 6950

Hei! Er det noen som har personlig erfaring med denne forsterkeren? Har lest en test hvor det stod at den tok sikringen stadig vekk ved oppstart. Jeg har 10A i stuen, noen som vet hvordan det vil fungere? Setter stor pris på svar, har nettopp kjøpt klipsch RF62, men står uten forsterker, og har vel egentlig falt på XA6950 som beste valg, men ble plutselig litt usikker pga dette.

Newcomer Knekten sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    XA6950 trekker mye strøm ved oppstart etter det jeg også har lest, men det kommer mye ann på hvilken type krets du har om sikringen kommer til å gå eller ei. Du kan jo evt. låne med deg hjem før du kjøper? Så er du sikker. Evt. må du skifte sikring (det kan det godt hende du må uansett, hvis du skal kjøpe deg en forsterker som er relativt kraftig der de har brukt pengene på godlyd og ikke kontroll av oppstartsstrøm).

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ser ut som de har brukt alle penga på chassis her da, 26kg! nok til å holde seg unna for min del....

Newcomer Knekten sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tipper vekten skyldes de heftige ringkjærnetransformatorene og deres behov for kjøling. Klasse A blir ganske varmt. Synes du de heller burde droppet kjølingen?

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er ikke en klasse a
    og trafoene er 2x 300VA. vincent sv233 som jeg hadde før med 1000VA veide 9kg mindre.
    man skjønner tegninga når det er den klossen av en fjernkontroll i aluminium...
    for all del, spiller sikkert bra, men chassis koster antagelig mer enn alle komponentene i den.
    typisk kinafenomen

Active Wodger sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har opplevd sikringsproblematikken med AVI S21, men ikke med Xindak'en. Nå husker jeg ikke hvilken sikring jeg har dog, så jeg skal ikke gi noen garanti for at problemer ikke kan oppstå...

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    ser ut som de har brukt alle penga på chassis her da, 26kg! nok til å holde seg unna for min del....
    Xindaken veier faktisk 24 kilo. 26 med embalasje.
    Jeg har også hatt Vincent SV-233,men har nå Xindaken.
    Jeg synes Xindak og Vincent låter temelig likt.
    Eneste forskjell er at Xindak ikke har en så pågående diskant som Vincent.
    Den er mye mer behagelig å lytte til over lengre tid uten at den blir uengasjerende av den grunn.

Intermediate nf sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du bor i nærheten av Oslo går det også an å lytte til Xindak'en hos Elnor ...

Videre hvis du har høyttalere med brukbar følsomhet, har de også Ming rørforsterker (Nordic mk1 versjon til 7K) som jeg havnet på... helt fenomenalt lyd-landskap... er nå konvert til rørentusiast... balsam for sjelen... dynamikk som det svinger av... transistor låter _flatt_ i sammenligning... transistor "Klasse A" har ikke en sjans mot Triode drift - dette være urkraften av musikalitet...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, har vært innom Elnor og lyttet til rør. Enig i at det var helt fantastisk, men er litt uenig i at klasse A ikke kan måle seg. Kjøpte Xindak XA6950, og sikringene klarer seg. Har 10A trege sikringer, og det funker greit. Xindak'en har gjort det skarpt på alle lyttetester da, om kineserne har brukt alle pengene på chassis har de i så fall gitt oss komponentene gratis.

Men har tenkt tanken "skulle jeg kjøpt rør" et par ganger. Tror jeg slår meg til ro med å være fornøyd, jeg. Rørforsterkeren hadde ikke passet i racket mitt heller:S

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

auksjon

netthandelen.no har auksjon på Xindak XA-6950, kjøpte selv en i går.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte en selv jeg også på netthandelen :-)

Venter nå i spenning på posten skal komme...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gausel
    Kjøpte en selv jeg også på netthandelen :-)

Venter nå i spenning på posten skal komme...
    Jeg gjorde nettopp det samme! Håper jeg ikke angrer.. Hvor mye måtte dere ut med?
    Har dere noen erfaringer om produktet å dele..?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Jeg og.xindak 6950 og delux sak

Etter og ha lest MØE på dette forumet endte plutselig jeg også opp med en slik. Så nå er jeg (den stolte?) eieren av xindak 6950 og delux cd spiller greiene. Dette blir da mitt første anlegg av betydning og jeg er grønnere enn super green. Så lurer på om dere kan komme med noen tips angående høytalere til. Skal bare spille musikk, hovedsaklig rock(har skjønnt at det betyr noe etter min lesing, men skjønner ikke hvorfor). Så hvis noen har noe erfaring med komponentene eller anbefaling av høytalere så hadde jeg vært meget takknemlig. Pristaket er 7-8 tusen, men det viktigste er at de spiller bra altså fint. Trenger ikke holde noe house party liksom..

Utrolig mye hjelpsome hyggelige folk her forresten. Kanskje jeg og blir en ihuga entusiast etter dette.
    På forhånd takk:-D :-D :-D

Active EirikBækken sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    372
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pete_barat
    Etter og ha lest MØE på dette forumet endte plutselig jeg også opp med en slik. Så nå er jeg (den stolte?) eieren av xindak 6950 og delux cd spiller greiene. Dette blir da mitt første anlegg av betydning og jeg er grønnere enn super green. Så lurer på om dere kan komme med noen tips angående høytalere til. Skal bare spille musikk, hovedsaklig rock(har skjønnt at det betyr noe etter min lesing, men skjønner ikke hvorfor). Så hvis noen har noe erfaring med komponentene eller anbefaling av høytalere så hadde jeg vært meget takknemlig. Pristaket er 7-8 tusen, men det viktigste er at de spiller bra altså fint. Trenger ikke holde noe house party liksom..
    Xindak har en noe varm klang, så en høyttaler er litt framtredende i de øverste tonene er nok kanskje ikke så dumt.

Med mindre du ikke har samme problem som undertegnede, som har refleksjoner i alle himmelretninger, og har da en noe pågående diskant uansett hva du foretar deg. Da er Patos et svært godt valg, som er litt varm av seg.

Hva du ønsker av lyd er egentlig en ren smaksak, så det jeg skrev over kan bomme totalt på hva du mener er bra/fin lyd....
    Jeg anbefaler deg å høre på en masse høyttalere, slik at du skaffer deg et bilde selv av hva du liker og ikke liker...

Legger ved en link til en test av forsterkeren vår her, slik at alle kan føle seg litt stolt og åvapå
    Spesielt den hardnakkede kritikkeren einis SKAL lese denne

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hmm patos ja

Patos ja. Ved ikke heilt hvor jeg kan se på et par slike. noen hint?
    Var å kikket på hifi klubben og da likte jeg godt dali suite 2.8(med fare for å høres veldig jentete ut) Jeg syns de var veldig fine. Men spiller de bra? tror jeg må ta et besøk til de en times tur eller to.
    Tusen takk for hjelpen ihvertfall.. :-D :-D

what kind of green.? supergreen

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Xindak XA6950 jobber i klasse A de 10 første Wattene. Det er faktisk svært bra, og for normallytting er det faktisk sjelden at man driver forsterkeren hardere enn det. Til å begynne med var markedsføringen litt unyansert, og forsterkeren ble oppgitt til å være en klasse A-forsterker, noe som ikke er korrekt. Fra 10W-100W opererer den i kl AB.

Når det gjelder det evinnelige strømtrekkspørsmålet, så var nevnte jeg det i en test en gang. Det gjaldt da en 10A strømkurs som allerede var belastet med varmeovn etc. Så ja, den slo ut automatsikringen ved påslag av og til, men det betydde ikke at det var vanskelig å få skrudd den på.

Klangen er litt mot det varme, men det betyr ikke at den vil trives med alle høyttalere som har mye diskant i toppen. Mitt inntrykk er at varmen kommer mer fra en lett tilbaketrukkethet i øvre mellomtone enn i diskanten. Tror uansett ikke det er vanskelig å finne høyttalere som matcher. XA6950 er ikke SÅ utpreget i sin lydsignatur, det er kun en nyansert tendens mot det varme, synes nå jeg.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    372
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Patos ja. Ved ikke heilt hvor jeg kan se på et par slike. noen hint?
    Kommer litt ann på hvor du bor...?

Men her er link til en forhandler i Trondheim som selger de: www.tonart.no

Var å kikket på hifi klubben og da likte jeg godt dali suite 2.8(med fare for å høres veldig jentete ut) Jeg syns de var veldig fine. Men spiller de bra?
    Er vell mange som synes de er lekre
    Jeg har selv ikke hørt de, men jeg kan aldri tenke meg at de er noe dårlige, da jeg har hørt stort sett alle de andre seriene av Dali.

tror jeg må ta et besøk til de en times tur eller to
    Time eller to er for lite, ta med deg primus, dra innom Spar, og stå forran døra når de åpner, og bli der til det blir mørkt...

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    372
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Når det gjelder det evinnelige strømtrekkspørsmålet, så var nevnte jeg det i en test en gang. Det gjaldt da en 10A strømkurs som allerede var belastet med varmeovn etc. Så ja, den slo ut automatsikringen ved påslag av og til, men det betydde ikke at det var vanskelig å få skrudd den på.
    Var det du som skrev testen jeg linket til lenger oppe?

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EirikBækken
    Var det du som skrev testen jeg linket til lenger oppe?
    Ja.

Newcomer kablang sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Xindak 6950, dårlig volumkontroll

Sitat Opprinnelig postet av sverresand
    Hei! Er det noen som har personlig erfaring med denne forsterkeren? Har lest en test hvor det stod at den tok sikringen stadig vekk ved oppstart. Jeg har 10A i stuen, noen som vet hvordan det vil fungere? Setter stor pris på svar, har nettopp kjøpt klipsch RF62, men står uten forsterker, og har vel egentlig falt på XA6950 som beste valg, men ble plutselig litt usikker pga dette.
    Har ikke opplevd noe problem med denne forsterkeren på 10A kurs. Etter en kort test av en 6950, så fant jeg ut at den ikke er egna til bruk i et vanlig hjem. Grunnen er at volumet er altfor høyt på det lavest hørbare trinnet. Høyttalerne min er ikke lettdrevne (Canton Karat, 87dB 1W 1m) så det er tydeligvis noe galt med forsterkeren. Volumkontrollen har 120 trinn, men det meste skjer på de første 5-10 trinnene, merkelig. Kjøpt på netthandelen.no, kommer mest sannsynlig til returnere den før 14 dager har gått med mindre det skulle dukke opp en løsning på problemet. Andre som har opplevd samme feil?

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •