Xindak Xa 6950 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 45
    Active Wodger sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Her må det være noe feil med forsterkeren. Det skal ikke være slik.

Newcomer kablang sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dårlig volumkontroll på Xindak 6950

Sitat Opprinnelig postet av Wodger
    Her må det være noe feil med forsterkeren. Det skal ikke være slik.
    Her og her er et par foruminnlegg som burde bekrefte at volumkontrollen er en svakhet med produktet. Derfor så gidder jeg nok ikke å bytte den i en ny heller, det blir for usikkert. Bedre å satse på noe som er pålitelig. Det virket ellers som et bra produkt, så skuffelsen var stor da noe så grunnleggende som volumkontrollen ikke var i orden.

Active Wodger sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Urk! Kjedelig med sånne produksjonsfeil. Lånte en 6950 av g-h for en tid tilbake og den hadde ingen problemer med volumet. Men forstår godt at du ikke gidder å ta sjangsen på å bytte i en som kanskje har samme feilen.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt to eksemplarer i hus. Dette med volumkontrollen var ikke noe problem med noen av dem. Jeg ville brukt reklamasjonsretten på den og krevd omlevering.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Retur-rett

Netthandelen er et auksjonsfirma hvor retur-retten ikke gjelder ved handel.

Active Wodger sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klippet fra Netthandelen.no:

Dersom det er feil på en vare tilsendt fra oss, ber vi deg søke en retur på denne varer. Logg inn på "Min Side" og trykk på den linken som heter "Retur/Angre". Her vi du få en forklaring på hva du skal gjøre videre.

Active Wodger sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De har også vanlig 14-dagers returrett.

Jeg ønsker å returnere en vare, får jeg dekket fraktutgiftene for varen jeg returnerer?

Beklager, ønsker du å returnere en vare som du har vunnet/kjøp hos oss, må du selv betale frakten for dette, selv om dette er før angrefristen utgår. Vi betaler selvfølgelig prisen du har betalt for varen, såfremt varen leveres tilbake innen angrefristen som er 14 dager etter mottatt vare.

Newcomer kablang sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Blir ingen Xindak

Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Jeg har hatt to eksemplarer i hus. Dette med volumkontrollen var ikke noe problem med noen av dem. Jeg ville brukt reklamasjonsretten på den og krevd omlevering.
    Jeg fikk valget mellom test/reparasjon/bytte med dekket frakt, eller angrekjøp. Grei service fra netthandelen så langt, raske til å svare. Etter første henvendelse så svarte de at jeg måtte bytte høyttalere..... litt for lettvint løsning synes jeg. Jeg er skeptisk til Netthandelens kompetanse på elektronikk, og ville ikke ha blitt overraska hvis de hadde testa den og ment at det ikke er noe galt. Hvis de setter bort test og rep. så ser jeg for meg at det kan ta lang tid. Når dette i tillegg er en kjent feil, så er det et sikkert tegn på ujevn kvalitet. Valgte derfor å benytte angreretten. Kommer heller til å satse på et annet merke, men har ikke helt gitt opp kina-hifi. Har en Shanling SLM-A40MKII fra før og den er helt topp, men trenger muligens noe mer kraft til et nytt oppsett.

Newcomer Mr.Melby sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte også en Xindak XA-6950 (storebroren) på netthandelen.no for 4300 kr. i romjula.Kjøpte også Xindak Muse 1.0. cd spiller. Likte dog ikke lyden på forsterken. Jeg har forresten patos basic 501 høyttalere. Da det ikke var tonekontroller på forsterken ble det alt for mye diskant-støy. Bra bånn i den, men lyden var ikke til å holde ut. Så jeg sendte den tilbake, fikk penger tilbake. No problem; Ros til Netthandelen for rask og bra service. Hentet frem min gamle NAD c370 forsterker, som forøvrig passet veldig fint til Xindak Muse 1,0 cd-spiller. (Har samme grå nyanse i front).

I hvert fall en erfaring rikere..

Active EirikBækken sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    372
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr.Melby
    Jeg kjøpte også en Xindak XA-6950 (storebroren) på netthandelen.no for 4300 kr. i romjula.Kjøpte også Xindak Muse 1.0. cd spiller. Likte dog ikke lyden på forsterken. Jeg har forresten patos basic 501 høyttalere. Da det ikke var tonekontroller på forsterken ble det alt for mye diskant-støy. Bra bånn i den, men lyden var ikke til å holde ut. Så jeg sendte den tilbake, fikk penger tilbake. No problem; Ros til Netthandelen for rask og bra service. Hentet frem min gamle NAD c370 forsterker, som forøvrig passet veldig fint til Xindak Muse 1,0 cd-spiller. (Har samme grå nyanse i front).

I hvert fall en erfaring rikere..
    Tror heller du skulle prøvd deg med en liten omplassering av høyttalere, istedenfor å sende forsterkeren:-D

Egentlig skulle du ha opplevd det stikk motsatte, dvs en litt forsiktig og laidback diskant, og en svært stram og god bass.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EirikBækken
    Tror heller du skulle prøvd deg med en liten omplassering av høyttalere, istedenfor å sende forsterkeren:-D

Egentlig skulle du ha opplevd det stikk motsatte, dvs en litt forsiktig og laidback diskant, og en svært stram og god bass.
    Høyttalerne står i best mulig posisjon. Mye bedre lyd med NAD'en faktisk. Det må jo nevnes at det kun er vinyl-belegg i stua, så akkustikken er meget dårlig. Får snart nytt laminat eller parkett. Min kone reagerte også på den voldsomme skarpe diskanten ved litt volum. Liker best å ha tonekontroller på forsterkeren, men smaken er som baken...

Active EirikBækken sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    372
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr.Melby
    Høyttalerne står i best mulig posisjon. Mye bedre lyd med NAD'en faktisk. Det må jo nevnes at det kun er vinyl-belegg i stua, så akkustikken er meget dårlig. Får snart nytt laminat eller parkett. Min kone reagerte også på den voldsomme skarpe diskanten ved litt volum. Liker best å ha tonekontroller på forsterkeren, men smaken er som baken...
    aiaiai....dimmer du diskanten mye med tonekontroll da eller?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EirikBækken
    aiaiai....dimmer du diskanten mye med tonekontroll da eller?
    Jepp! Den står på klokka 9, og bass står på klokka 13. Jeg hadde teppe på gulvet der jeg bodde før, da hadde jeg diskanten på klokka 3 og bass var vel på 11-12 tror jeg. Tror som sagt det blir bedre med nytt gulv da, ang. akustikk. Xindak'en var i hvert fall overkill slik som ståa er nu.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som vet om det går an å bruke xa-6950 som ren effektforsterker? tenker på prosessorinngang/main in eller lignende.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den har nok ikke prosessorinngang - dessverre.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Amatør

Sitat Opprinnelig postet av einis
    det er ikke en klasse a
    og trafoene er 2x 300VA. vincent sv233 som jeg hadde før med 1000VA veide 9kg mindre.
    man skjønner tegninga når det er den klossen av en fjernkontroll i aluminium...
    for all del, spiller sikkert bra, men chassis koster antagelig mer enn alle komponentene i den.
    typisk kinafenomen
    Lett å se at du er en amatør i dette gamet, du er jo unnskyldt at du ikke vet så mye om HIFI, men du lærer deg nok en ting og to etter hvert skal du se (mitt tips til deg er å lese hifi litteratur og lær deg å lytte på HIFI) Du er nok typen som digger Cervin Wega og slikt.

Du skriver typisk kinafenomen, men du er vel klar over at Vincent (Sheng Ya) er Made in China???

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva vil du frem til?
    det står selv på audiofoni sin nettside at 10% er klasse a, høy tomgangstrøm. selv EC har reklamert sine monoblokker som klasse a selv om bare 5-6% av effekten var det.
    ren klasse a er max 50% effektiv. med 2x 100watt hadde det blitt stort, dyrt og varmt!

her har du en på 10watt, den drar 100watt fra strømnettet:

og ja jeg vet at vincent lages i kina.. de har noen gedigne forsterkere de og. so what?

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trodde typisk "kinafenomen" var å bruke minst mulig på kabienett og chassis jeg... men det er vel relativt...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    hva vil du frem til?
    det står selv på audiofoni sin nettside at 10% er klasse a, høy tomgangstrøm. selv EC har reklamert sine monoblokker som klasse a selv om bare 5-6% av effekten var det.
    ren klasse a er max 50% effektiv. med 2x 100watt hadde det blitt stort, dyrt og varmt!

her har du en på 10watt, den drar 100watt fra strømnettet:

og ja jeg vet at vincent lages i kina.. de har noen gedigne forsterkere de og. so what?
    Men du mener altså at den fortsatt ikke trenger kjøleribbene da? Den blir jo varm som fy med de.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Xindak 6950

Denne tråden ser ut til å ha vært død lenge, men likevel :
    Har en XA-6950 og er storfornøyd....

Den gir flott varm. men likevel litt "sprø" lyd i mine små ProAc høytalere.
    Volumkontroll-problemer har jeg ikke merket noe til, og jeg er en typisk "hjemmebruker", altså ikke noe diskotek her..

Eneste problemet jeg har hatt, er at en eller annen dust på Tollpost Globe
    stjælte forsterkeren, og Audiofoni måtte sende en ny. (og jeg satt hjemme en hel dag og ventet forgjeves)

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •