Kabler... plz advice!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kabler... plz advice!

Hei!

Trenger kabler mellom DVD og forsterker..... CD og forsterker.... Lyd kabler med andre ordTongue

Jeg er helt grønn på omeråde, va skal jeg velge?

Er dette noe:
    NetOnNet - Europas første hjemelektronikkbutikk på nettet...

eventuelt dette:

Eller dette:

Sist men ikke minst dette:

Thx sertifiserte:

Er NOEN av disse for meg? =)

Eventuelt hva er det? Altså mellom stereoforsterker og DVD/CD

PS: Scart kabel- Må man ha RGB kabel?
    Hvordan egner denne seg:

På forhånd tusen takk!

Newcomer raven8 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gå for monster sine. Det er en fabrikk som har godt rykte og gode kabler så da får du iallefall ikke katta i sekken.

De scart kablene kjenner jeg ikke til så der vil jeg ikke komme med en anbefaling men antar de er bra.

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du sier ikke noe om budsjettet. Har endel å si. Sigma fra monster er MEGET gode kabler mellom forsterkerenheter.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du er ny begynner så vil ikke dyre kabler gjøre utslaget for deg, men gå heller ikke for de aller billigste.... Kvalitetenforskjellen kan være relativ stor fra det billigeste mølet til det "nest" billigeste..... Start fra en 150kr og oppover litt avhengi av produsent og din lommebok, så tror jeg du får greie kabler som nybegynner.....

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zatz
    Hvis du er ny begynner så vil ikke dyre kabler gjøre utslaget for deg, men gå heller ikke for de aller billigste.... Kvalitetenforskjellen kan være relativ stor fra det billigeste mølet til det "nest" billigeste..... Start fra en 150kr og oppover litt avhengi av produsent og din lommebok, så tror jeg du får greie kabler som nybegynner.....
    Er nok litt enig med deg, men syntes 150 var noe for lite. Hører ikke store forskjellen på "ledninger" og 150 kroners kabler. Hopp heller opp til 500 - 1000. Om du syntes det er en forbedring går det ann å låne med seg dyrere saker for test.

En god regel er, ikke bare for kabler, men generelt er: Et produkt som koster 10.000,- har en liten hørbar forskjell fra et som koster 5.000,-. For å få en liten hørbar forskjell på 10.000,- produktet må du ut med 20.000,-. så 40.000,- ... 80.000,- , 160.000,- osv. Alle fatter vel poenget her. MEN ... det hender at man kan få en overaskelse i -pris.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jblfan
    Er nok litt enig med deg, men syntes 150 var noe for lite. Hører ikke store forskjellen på "ledninger" og 150 kroners kabler. Hopp heller opp til 500 - 1000. Om du syntes det er en forbedring går det ann å låne med seg dyrere saker for test.

En god regel er, ikke bare for kabler, men generelt er: Et produkt som koster 10.000,- har en liten hørbar forskjell fra et som koster 5.000,-. For å få en liten hørbar forskjell på 10.000,- produktet må du ut med 20.000,-. så 40.000,- ... 80.000,- , 160.000,- osv. Alle fatter vel poenget her. MEN ... det hender at man kan få en overaskelse i -pris.
    Er også enig i tankegangen din. Vet ikke åssen anlegg og hvor erfaren trådstarter er! Hvis han har et komplett kinoanlegg til 10000kr, så vil jeg nok ikke anbefalle han å kjøpe 3stk phonokabler til 3000kr. Selv om han sitter med et anlegg som er 2-3 ganger dyrere så hjelper det heller ikke med dyre phonokabler hvis han ikke i utgangspungtet ikke er intressert, og skal bare ha et anlegg i stua. Selv mente jeg produkter FRA 150kr, og 150kr for mange er det mer en godt nok.... Kommer an på hvor intressert, erfaring og åssen anlegg man har!

Trådstarter avgjør selv hvor intressert han er, og i hvilken evne han er til å høre forskjell.....Som du sier så bør han låne med seg hjem, også for å høre forskjellig signatur...

For forskjellen blir ikke stor, men for oss som er relativt veldig intressert så kan det være helt avgjørende.....

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Sjekk ut jfssoundsystems.no. Der har de et bra utvalg av kabler, både mtp merker og pris. Send en mail med det du vil bestille så kommer det i postoppkrav på et par dager

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zatz
    Er også enig i tankegangen din. Vet ikke åssen anlegg og hvor erfaren trådstarter er! Hvis han har et komplett kinoanlegg til 10000kr, så vil jeg nok ikke anbefalle han å kjøpe 3stk phonokabler til 3000kr. Selv om han sitter med et anlegg som er 2-3 ganger dyrere så hjelper det heller ikke med dyre phonokabler hvis han ikke i utgangspungtet ikke er intressert, og skal bare ha et anlegg i stua. Selv mente jeg produkter FRA 150kr, og 150kr for mange er det mer en godt nok.... Kommer an på hvor intressert, erfaring og åssen anlegg man har!

Trådstarter avgjør selv hvor intressert han er, og i hvilken evne han er til å høre forskjell.....Som du sier så bør han låne med seg hjem, også for å høre forskjellig signatur...

For forskjellen blir ikke stor, men for oss som er relativt veldig intressert så kan det være helt avgjørende.....

Du har rett ... hvis det er tilfelle at kablene koster mer enn systemet. Tenkte ikke på det

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    515
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Kelben!
    Det finnes ingen dokumentasjon på at det er hørbare forskjeller på fornuftig designede kabler. Det være seg høyttalerkabler, signalkabler eller hva det måtte være. Men noen ser bedre ut enn andre. Hvis lyden er det som betyr noe, så finner du det du trenger på Clas Ohlson, eller Biltema. De NetOnNet-kablene ser også helt kurante ut. Vil du at kablene skal se fancy ut, og brukes som "pynt", så er det ingen grenser for hvor mye du kan bruke på det.

Når det gjelder kablene du spør etter, så spørs det hvilken forsterker du har, om du skal ha digitale eller analoge kabler. Sannsynligvis vil du ha de første kablene du linker til fra CD til forsterker. Men om du skal bruke digital-dekoderene i en surroundreceiver, må du ha en digitalkabel, optisk eller coax, fra DVD-spiller til receiver.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •