Flac vs. mp3 - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5
Viser resultater 81 til 85 av 85

Tråd: Flac vs. mp3

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nei, jeg hørte god forskjell da jeg gikk over fra analog til digital. Musikken ble mer detaljert og pressis samt at bassen ble høyere og finere.

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Plecto
    Nei, jeg hørte god forskjell da jeg gikk over fra analog til digital. Musikken ble mer detaljert og pressis samt at bassen ble høyere og finere.
    Litt avhengig av hva du mente i en tidligere post du skrev så fikk jeg inntrykket av at lyden ble høyere også? I så fall har du et dårlig sammenligningsgrunnlag, for de fleste oppfatter høyere lyd som bedre, da man naturligvis får frem mer detaljer når lydnivået er høyere. Men det er jo positivt at du har fått bedre lyd
    --
    Thorbjørn

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, lyden ble høyere da jeg gikk fra analogt til digitalt. Volumet er helt likt hvis jeg spiller av både flac og mp3 digitalt, men jeg hørte kun forskjell mellom de to da jeg koblet over til digitalt fra analogt.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var jeg tilbake på scratch. Etter litt pc problemer byttet jeg hovedkort og satte inn hovedkortet til pcen til mor (hun bruker den ikke så ofte, hun skal få et nytt :P). Her var det ikke integrert optisk utgang så jeg måtte nøye meg med vanlig minijack. Lyden var helt forferdelig noe som er forventet av et slikt hovedkort. Bestemte meg derfor å kjøpe en slik: Komplett.no - TerraTec SoundSystem Aureon 5.1 USB MKII fra komplett bare for å få en digital utgang. Lyden ble ekstremt mye bedre, men den er ikke som den var da jeg hadde det forrige hovedkortet! Nå hører jeg absolutt null forskjell på mp3 og flac! Enkelte sanger hører jeg forskjell, men det antar jeg er pga. forskjellen i kvaliteten på mp3en, men jeg synes faktisk at mp3 var merkbart bedre enn flac når det gjalt eifel 65 gamle låt, blue. Jeg har testet flere flac album så jeg tror ikke alle er jukse-flac, dessuten merket jeg jo stor forskjell sist gang jeg testet med den integrerte optiske utgange. Jeg har tidligere trodd at "jitter" kun var slikt utspekulert flisespikking for de fineste ører, men er dette faktisk tilfellet her?

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Plecto
    Da var jeg tilbake på scratch. Etter litt pc problemer byttet jeg hovedkort og satte inn hovedkortet til pcen til mor (hun bruker den ikke så ofte, hun skal få et nytt :P). Her var det ikke integrert optisk utgang så jeg måtte nøye meg med vanlig minijack. Lyden var helt forferdelig noe som er forventet av et slikt hovedkort. Bestemte meg derfor å kjøpe en slik: Komplett.no - TerraTec SoundSystem Aureon 5.1 USB MKII fra komplett bare for å få en digital utgang. Lyden ble ekstremt mye bedre, men den er ikke som den var da jeg hadde det forrige hovedkortet! Nå hører jeg absolutt null forskjell på mp3 og flac! Enkelte sanger hører jeg forskjell, men det antar jeg er pga. forskjellen i kvaliteten på mp3en, men jeg synes faktisk at mp3 var merkbart bedre enn flac når det gjalt eifel 65 gamle låt, blue. Jeg har testet flere flac album så jeg tror ikke alle er jukse-flac, dessuten merket jeg jo stor forskjell sist gang jeg testet med den integrerte optiske utgange. Jeg har tidligere trodd at "jitter" kun var slikt utspekulert flisespikking for de fineste ører, men er dette faktisk tilfellet her?
    Ikke godt å si hvorfor du hørte forskjell sist (bortsett fra innbilning), men at du nå stort sett ikke hører forskjell på FLAC og en MP3 med høy bitrate stemmer nok bedre overrens med virkeligheten hvertfall.
    --
    Thorbjørn

Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •