Har Du Forsikret Anlegget Ditt???

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 82
    Active Sizedoesmatter sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Exclamation Har Du Forsikret Anlegget Ditt???

For noen mnd tilbake ,opplevde jeg alle folks mareritt..En storbrann."Dette skjer alle andre enn meg", har jeg alltid tenkt,men den 8juli ble en dag jeg aldri glemmer.Det ble min 11 september!Vet ikke om jeg skal si "heldigvis" at det var stallen og låven som brant og ikke huset.Forsikringselskapet (gjensidige) har vert utrolig greie,men på tross av dette taper jeg milionbeløp pga at jeg ikke hadde skikkelig forsikring på verken bygg,innbo eller driftsløsøre.Verdiene var rett og slett ikke satt høyt nok i forhold til det jeg mista den dagen.Trodde ikke det var verdt så mye,så hvorfor betale tusenvis av kroner i forsikring?? Derfor vil jeg komme med en oppmodning til alle som leser dette.
    HA FORSIKRINGENE I ORDEN!!!Det koster så lite i forhold til konsekvensene den dagen det går til *******!Ta bilder av alle rom ,skap,skuffer osv og lagre de på ett sikkert sted.Har brukt hundrevis av timer på å skrive opp alt jeg mistet og fortsatt er det sikkert mye jeg aldri kommer på.Dokumentasjon gjør alt enklere!Må innrømme at jeg ikke hadde innboforsikring på huset før brannen(IDIOTI),men nå har jeg selvfølgelig tegnet det.
    Legger ved bilder(om jeg har trykket riktig) som viser brannen og hva som faktisk er igjenn etterpå. Ingen dyr eller personer ble skadet i brannen,bortsett fra undertegnede som lekte helt og har ødlagt ryggen.
    Håper dette kan gi en tankevekker til alle der ute,for jeg er ganske sikker på at det finnes mye uforsikret stereo i landet!

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trist!!!

Tenkte faktisk på det med bilder her om dagen! Mye snacks som ligger rundt omkring som man ikke tenker på at er av stor verdi! Sølv, juveler, service møbler, tv, pc etc etc

Noen forklaring på brannårsak?

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mest sannsynlig mus som har gnagd i stykker kabelen til hovedinntaket.Men konklusjonen ble "brannårsak ukjent".Bildet av brannen er tatt kun 24 min etter det seiv litt røyk ut.....
    Ikke utsett det med å ta bilder.Sjangsen for brann er heldigvis minimal,men har det skjedd meg så kan det skje DEG! Og ikke prøv å leke helt.Var på vei inn i bygget nåe det exploderte.Ulmebrann lager en gass som antenner ved høy nok temperatur.Var inne i bygget 2 min før bildet ble tatt,så det sier seg selv at marginene er små.Redd deg selv og evt andre.Drit i alt av verdier!Det er ikke verdt å ofre livet for noe som helst!Kan og legge til at jeg har slete jævli psykisk etter dette,da jeg første 10 min trodde det var 5 unger inne i bygget...
    Og for guds skyld,heng opp røykvarslere!
    Er vel kanskje litt utenfor tema her på dette forumet,men det er godt ment....

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trist det med brannen.

Jeg har god dekning på innbofosikringen min, men aldri tatt meg bryet med å skaffe meg en oversikt over alle tingene jeg eier. Innlegget ditt har inspirert meg til å gjøre noe med dette nå. Tenker jeg investerer en time på å ta bilder av alle rom og inne i alle skuffer og skap, og så maile det til min gmail-konto. Det burde være vel anvendt tid.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roolf
    og så maile det til min gmail-konto

Er jo bare et KJEMPE problem med denne planen!!!! Hvordan skal du få tatt ut bildene fra g-mailen din hvis PC'en er brent opp????? D hadde du ikke tenkt på nei????!!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...mulig det finnes en annen pc som kan brukes:shock:

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En skikkelig wakeup cal denne tråden.
    Og husk også det gutter (og jenter) at det hjelper lite å ha bildene liggende på en harddisk som er brent opp. Lagre dem heller hos familie eller venner.

Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tlysaa
    ...mulig det finnes en annen pc som kan brukes:shock:

Aiaiaiai! :idea: Et lys gikk opp for meg!

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv har jeg tatt bilder og lagret på cd-rom i mange kopier fordelt rundtom hos venner.Skal mye til at 5-6 hus brenner samtidig.Kjekt at denne tråden vekker folk.....

Intermediate RS sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    En skikkelig wakeup cal denne tråden.
    Og husk også det gutter (og jenter) at det hjelper lite å ha bildene liggende på en harddisk som er brent opp. Lagre dem heller hos familie eller venner.
    eller gratis hos:
    Eurofoto

Finnes flere liknende gratisplasse, men der ligger mine.

Intermediate pesnp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    934
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    en kompis av meg filmet hele huset med videokamera, oppi suffer og skap osv. da han skulle flytte, (for å passe på at flyttebyrået ikke "mistet" noe).

tapen er på ca 5 minutter. dvs det tar 5 min å filme alt man eier, filmen kan jo oppbevares hos venner eller i ett brannsikkert skap. slik at den er trygg i tilfelle brann.

Kjipt med låven, bra at ingen kom til skade, håper alt ordner seg.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ordner seg alltid,men fy **** det har vert tungt.. Brannsikkert skap ville ike jeg stolt på.Aner ikke hva de tåler,men i brannen hos meg var det ca 2000 grader så jeg tviler på at noe inni ett slikt skap hadde overlevd.Ene bilen min var rett og slett smeltet sammen............

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som gorm sier, en eye opener dette her.... Og ikke minst en trist historie for din del.

Har selv slurvet med innboforsikring, men har begynt å vurdere det sterkt i det siste siden anlegget begynner å koste endel. Bor dog i "ny" leilighet i minimalistisk stil, men gipsvegger/tak og møbler av stein og glass. Ingen gardiner, ingen tepper og sofa av skinn. Ikke akkurat det man regner som stor fare for brann, men skader kan uansett skje.

Tror faktisk jeg skal ta en snakk med banken snart.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kort sagt....alt brenner og tømmer du ett pulverapparat,så har du jobb i mange mnd med å rense ALT! Det er nesten verre enn en total nedbrenning.Naboen fikk ikke flytte inn før det var gått 5mnd.Absolutt alt hadde pulver på seg... co2-aparat er å foretrekke.Kjører selv trailer med adr og har lært en ting.. LØP SOM ****

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sant nok!
    Et pulverapparat kan faktisk ødelegge mer enn en brann. Derfor bør man heller investere i et skum-apparat! Riktignok er det ikke fullt så effektivt, men allikevel.
    Forøvrig en meget prisverdig oppfordring, Sizedoesmatter!
    Det er som kjent for sent å snyte seg, når nesa er vekk. ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jobbet tidligere i et skadesaneringsselskap og har sett hvor mye slurv det er hos folk med forsikringer og sikring av innbo/løsøre.Nå som vi går inn i de mest brannfarlige månedene så er det på sin plass og advare alle om og være forsiktige med stearinlys,kaffetraktere,gamle TV'er (slå av begge deler når de ikke er i bruk) osv. Har vært på store brannskader der guttungen i huset fyrte opp raketter på gutterommet et par dager før nyttår så man kan aldri være sikker på noe.Tro ikke at slikt ikke hender deg!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    innboforsikring koster ikke noe særlig heller. tror jeg betaler rundt 500 i året for 100k. Men det varierer noe fra hus til hus og tegningsverdi.
    Men det er alltids trist når ting går opp i røyk..

Newcomer bobbo sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    100 000 i innbo forsikring er jo kanskje litt lite hvis man har en normalt møblert leilighet med kjøkkenutstyr og et anlegg....

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

yup

Da jeg var student å bodde i en liten hybelleilighet å skulle ha innboforsikring fant jeg ut at 100000 måtte da være nok i massevis...dama som jeg snakket med, bad meg bruke 2 minutter på tenke kjapt gjennom hodet hva jeg trodde det ville koste å skaffe tilbake alt jeg hadde. "tenk godt gjennom hva du har i alle skuffer å skap på kjøkkenet, alle klærne dine, møbler, musikk, annlegg, filmer, hvitevarer osv..." så sa hun til meg: " skal vi sette summen opp til 250000,- ??" 100.000,- er ingenting

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tankevekker dette ja. Jeg har ikke ansvar for slike innvesteringer hjemme hos
    oss men jeg har et videokamera, så det med film hadde kanskje ikke vært så dumt =)

Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •