Har Du Forsikret Anlegget Ditt??? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 82
    Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    når det gjelder hjemmekino, så fungerer jo avforum som et lite bevis mot forsikrings selskapene. Her har du jo full liste over utstyr med bilder, og i tillegg kommentarer som "beviser" at du har det du har. F.eks at noen har vært hos deg å hatt en demokveld eller noe slikt...

men jeg har tatt til ettertanke det du nevner... viktig viktig!

Active Sizedoesmatter sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja,avforum er bra dokumenasjon det.Og som noen nevner her,så er 100 000,- ingenting.Første handleturen jeg hadde på verktøy,røk det 60 000,- og det var ikke mye jeg fikk... Bedre å betale litt mer da. Uerstatelige ting som bilder,arvegods ol,får man veldig lite igjenn for... Kan dette være en kandidat til en klistret tråd?? Selv om den sikkert er litt "off topic"

Intermediate pettermv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis noen er medlem i NITO her, kan de tegne en god og billig innboforsikring gjennom dem. Gjelder også studentmedlemmer. Forsikringssum inntil 2 mill, så da bør de fleste anlegg være sikret

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er man medlem i LO har man i LOFavør innbakt innboforsikring uten øvre erstatningsgrenser i medlemskontigenten!

Active boly sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trist sak dette, man kan aldrig bli godt nokk forsikret. Og som nevnt tidligere, når det gjelder innbo er det bare og ta i når sum skal settes.

Her er et par gode råd som jeg har brukt.

- Forsikringselskapet: Spør om å få gratis brannvarslere. (jeg fikk 8 stk. )
    - Forsikringselskapet: Spør om å få en god pris på og bytte ut pulveraperatene med skum.( Bør ikke bli mange kronene. )

- Forsikringsselskapet: Monter husbrannslanger i huset, få en god pris på dette. Bakdelen er at det må gjøres litt rørlegger arbeid. Men vann er bedre enn pulver, og varer " litt lenger "

Jobbet tidligere i Tine, en trivelig liten avdeling i sør trøndelag. Jeg kontaktet Gjensidige og spurte om de var villige til og bli med på en "husmordag" med brannslukking. Dette sa de seg villige til, og stilte opp med 2 paller med pulverapperat. Det lokale brannvesen stilte med 1 mann som var fyringsansvarlig. Alle annsatte fikk prøve og slukke frityrbrann og en olje brann med pulver. Tilbakemeldingen var overveldende, alle hadde nytte av dette. OG IKKE MINST , DET VAR GRATIS.

Jobber nå i Statoil, og som flere her inne i samme bransje trener vi en del på dette, men gjør våre kjære det????

Intermediate Perminator sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig bra tiltak med en slik tråd, Sizedoesmatter. Trist å lese om gården din, men de bildene kan i det minste være det siste tuppet i ræva noen av oss trenger for å skaffe forsikring, og ikke bare la det bli med tanken.

Selv har innboforsikring gjennom mor og far så lenge jeg er student og ikke skifter adresse i folkeregisteret, og den inneholder også en ulykkesforsikring opp til 20 000,-. Nå skal jeg se å få tatt noen bilder også, slik at alt er dokumentert.

Igjen; bra tråd!

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av boly
    Jobber nå i Statoil, og som flere her inne i samme bransje trener vi en del på dette, men gjør våre kjære det????

Dette har du så innmari rett i!!!

Det er to ting som burde vært obligatorisk en gang i året i alle arbeidssitusajoner og skoleår fra år 0!

Førstehjelp og brann forebygging!

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, innboforsikring et et must for alle. Du har mye større verdier enn du tror når alt skal erstattes. 2 mill er vel ganske vanlig.

Mener å huske at jeg betaler 1000,- i året for 2 millioner, og det er ikke en hundrelapp i måneden en gang!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bor hjemme, går det ann å forsikre kun ting og utstyr i et rom?

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor skal du d? Foreldrene dine har jo innboforsikring!?!

Den dekker rommet ditt også!

Intermediate Perminator sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av |Adeel
    Jeg bor hjemme, går det ann å forsikre kun ting og utstyr i et rom?
    Det er, som Santa Claus sier, dekket av forsikringen til foreldrene dine.
    Men hvis du har et dyrt anlegg som du bruker mye til fest o.l., kan det være lurt å sjekke om forsikringselskapet også har en eller annen form for ulykkesforsikirng. Fikset dette hos meg når jeg flyttet ut nå, og det kostet ikke mer enn rundt 500,- ekstra i året.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann folkens!
    For en god del år siden (når jeg gikk midt i tiendeklasse), hadde vi brann hjemme hos oss.

Alt brant opp! Til og med katten.. R.I.P.

Jeg var russ i 2001, så dette var jo på nittitallet!

Hadde ikke opparbeidet meg så veldig mye, var jo bare 15-16 år, men jeg hadde jo gått med avisen, kjøpt inn en del stereo, fet sykkel, vannseng+++.

Mistet da ALT, alle barndomsminner, alle bilder, stereoanlegg, katten (som nå er å klorer hull på ozonlaget), etc.

Tok som trådstarter sier EN EVIGHET å tenke på alle tingene.

Det som skjedde i vår brann, var at bunnpannen på vår Trolla 810 kombiovn sprakk! Det lakk parafin utover gulvet og det begynte å brenne, midt på natten.

Vi hadde heldigvis mange røykvarslere i huset, så alle i familien kom seg ut, uten større skader.. Var noen som svelgte litt røyk, men ingen som brant seg.

Huset var overtent etter ca. 15 minutter...
    Det blir rett og slett tåpelig å se filmer med brann, etter du har opplevd det selv.

Alle sier: "brenner det hos meg, så tar jeg med med forsterkeren, bildene,etc.", men de som faktisk opplever dette selv, står utenfor i bare boxeren!!!

Det er dritt da, men stereoanlegg kan du iallefall kjøpe nytt, det kan du ikke med familie/bilder fra din barndom, o.l., som ikke kan settes pris på.

Vær obs på at vanlig innbo også dekker max ca. 8000kr i kontakter!
    Vi hadde innbo/løsøreforsikring, men du tjener aldri på en brann uansett.

Eneste er jo at alt dritet du ikke trenger, blir du kvitt, hehe..
    Vi hadde derimot akkuratt pusset opp badet, ryddet masse rot ut av loftet, tømt kjeller,etc. og skulle til å bygge flere rom i kjeller/på loft..

Det var også litt kjipt da, alle de timene, som vi ikke fikk "nytt", pga. brannen.. Men i bunn og grunn er egentlig det kjipeste feks. skoene du hadde når du var 2 år gammel, bildene fra oppveksten din, m.m. ting som aldri kan erstattes.

Men, men.. shit happends!

Jeg har egen leilighet og jeg har bare elektrisk fyring. Har flere røykvarslere, optiske(!), samt SKUM-apparat og CO2 apparat.

Pulverapparatet skal jeg kaste...

Om dere har mye el. utstyr, kjøp CO2 apparat.
    Om dere bruker Pulverapparat på elektrisk utstyr, kan dere like gjerne kaste utstyret etterpå. Pulveret vil da korrodere komponentene!

Videre, er det et par ukers opprydding etter pulverapparat!!
    Sprayer du pulverapparat inne i huset ditt, har du MYE å rydde etterpå, hehe.. Skum er bedre, evnt. da CO2, som nevnt. Iallefall til de fleste tilfeller.. Jeg har jo ingen parafin, elns. som kan begynne å brenne.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tegnet forsikring etter at jeg fikk de nye høyttalerne i hus. Nå har jeg innboet på en liten hybel forsikret for 2 mill. Og er dekket for alt, unkludert idioti, frakt osv... 850 kroner i året.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bobbo
    100 000 i innbo forsikring er jo kanskje litt lite hvis man har en normalt møblert leilighet med kjøkkenutstyr og et anlegg....
    100k er ingenting nei. men jeg eier ingen møbler eller hvitevarer. så da holder det.. enn så lenge. poenget var at det ikke koster veldig mye.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fersken
    100k er ingenting nei. men jeg eier ingen møbler eller hvitevarer. så da holder det.. enn så lenge. poenget var at det ikke koster veldig mye.
    100k er LITE!

Når jeg var 15-16, fikk jeg tilbake for 60k..
    (husk du får ikke fullpris for ting som er eldre enn to(?) år).

Bare klær feks., er det MYE verdi i.. Dyre dongeribukser er jo gjerne 5-600kr stk, så har du alt mulig smått og stort, cd-samlinger, dvd'er, eventuelle lp-samlinger? ++++

100.000kr er som sagt ovenfor; nesten ingenting!
    Jeg husker ikke hvor mye jeg har forsikret for, men det er mange hundre tusen i innbo.. bør vel øke den etterhvert også! Stereoanlegget er en mindre del av mine verdier, selv om det blir en del kr. tilsammen der også.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DaButcher
    100k er LITE!.
    Med 100k hadde jeg vel fått valget mellom å få igjen møblene i leiligheten eller surround prosessoren min.

Nei å øke premiene koster nesten ingenting. 1 mill bør være passe for en liten leilighet.

Newcomer swans sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NB NB FOLKS
    skal gi dere noen tips.
    pr definisjon er alt dette elektrisk utstyr, og verdiløst etter 10 år. gjeller også høytalere. pc taper seg enda fortere.
    skal du ha en forsikring som gjeller lengere, må du ha en "smykkeforsikring" eller lignene for å få noe igjenn.
    husk at alle forsikringsselskaper normalt har en maks verdi pr enhet. de fleste har ca 25 000.-. så her nytter det lite a si at forsterkeren koster 50 000.-
    dette kan selfølgelig ordnes på, men du må si i fra, og premien øker.
    ta bilder av alt....ta vare på kvitteringer, og legg ved prisøkninger så lenge varen er i normal handel. oppbevar dette i bankboks,safe eller lignende.
    snakk med selskapet, å få ned på papiret reell verdi på alt, dette går, men det kan henne du må krangle litt.
    om dere ikke tar endel forhåndsregler på dette, kan jeg nesten garantere dere ett sabla leven ved oppgjør.
    jaaa....man blir klok av skade, tro meg.

Active Sizedoesmatter sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha lest svarene her så får jeg bekreftet det jeg mistenkte.Mange som har underforsikret tingene sine.Og som nevnt,så trekker de 10% pr år ned til 30 %verdi.Bruksverdi er uintresant for forsikringsselskapene.Man kan tegne spesiealforsikringer ,men det koster nok litt extra...

Oppfordrer herved alle til å ta en tlf til forsikringselskapet sitt og ordne opp i innboforsikring NÅ!

....ikke meningen å leke pappa her,bare håper dere kan lære av mine dyrbare feil......

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En viktig tråd, da det er mange som ikke tenker over verdiene de har. Noe mange også ikke er klar over, er at vanlig innboforsikring ikke dekker uflaks/uhell. Mister du høyttalerne i gulvet og ødelegger dem kan det være kjekt å tegne en uhell-klausul på innboforsikringen i tillegg - dette har jeg brent meg på.

Intermediate AndreasLie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det tok fyr 1. juledag 2002 hjemme hos oss også. ingen var hjemme og det var noe så enkelt som en lysbue inni seksjonen som sto i stua. veggen tok fyr og det brant godt. brannvesnet var for på plass og det var ikke så store skader på huset, men over alt, og da mener jeg absolutt over alt var det sot. alt i hele huset måtte renses og de som utførte jobben mente at det skulle bli bra som nytt. det ble det ikke. all stereoen min fungerte ikke som det skulle etterpå. Gjensidige var veldig hjelpsome i saken og kranglet ikke på en eneste ting. var en positiv ting med brannen da, vi fikk pussa opp badet, stua, kjøkkenet og gangen. Er fortsatt en liten del av soverommet mitt som må tapeseres etter at en brannmann gikk løs på veggen med motorsag og det skal gjøres denne jula.

Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •