Den store rippe, komprimere, brenne og kopiere-guiden - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 14 av 14 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14
Viser resultater 261 til 263 av 263
    Newcomer pedja sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Forutsatt at det ikke er jeg som fullstendig misforstår hva du sier her, så vil jeg si du bommer ganske grovt nå.

Når du ripper en CD to ganger er det faktisk en ganske god sjanse for at du får to litt forskjellige filer. Spesielt hvis du ripper på to forskjellige maskiner. Når du spiller av samme fil på to forskjellige avspillere, så er det også godt mulig at de vil låte forskjellig. Men, hvis du tar en kopi av en fil du har rippet, verifiserer at de er bit for bit identiske, og spiller av begge filene på samme avspiller, da vil disse låte helt likt. Du vil kanskje ikke oppfatte de likt, men det er en annen sak.

Hvis du kopierer en wav-fil, sender den på email, poster den til usenet, laster opp til dropbox, komprimerer, krypterer, lager par-rescue filer av og så ødelegger og reparerer filen, osv. Osv. basically kopierer filen tusenvis av
    ganger før du verifiserer at filen fremdeles er bit for bit identisk med originalen, og så gjør en skikkelig blindtest, så skal jeg garantere at du ikke vil være i stand til å identifisere hvilken fil som kommer rett fra CDen og hvem som er en tusendegenerasjons kopi. Hvis du faktisk klarer å gjette rett på ti av ti filer, så skal du få en premie.
    Det er ingen som klarer ti av ti filer... men som sagt, det var heller ikke min mening å forsøple denne tråd og til å svare kort, så det blir lett å førstå ( mener ikke deg men det finnes mennesker som klarer ikke å lese bokstaver men bare 1 og 0 ) jeg mener at brente kopi av en original cd, sang whatever, HØRES ikke ut identisk som original og med dette mener jeg, du hører godt forskjeller i fe. diskant, bass og lignende... men jeg har sagt nok om dette temaet, alle har sinne meninger og de kan tro på hva de vil... jeg har min ...

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    394
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pedja
    jeg mener at brente kopi av en original cd, sang whatever, HØRES ikke ut identisk som original og med dette mener jeg, du hører godt forskjeller i fe. diskant, bass og lignende...
    med en "vanlig" brent kopi av en cd så har jeg hørt forskjell ja - men da er det nok pga at kopien ikke er bit-for-bit identisk

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    426
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pedja
    Det er ingen som klarer ti av ti filer... men som sagt, det var heller ikke min mening å forsøple denne tråd og til å svare kort, så det blir lett å førstå ( mener ikke deg men det finnes mennesker som klarer ikke å lese bokstaver men bare 1 og 0 ) jeg mener at brente kopi av en original cd, sang whatever, HØRES ikke ut identisk som original og med dette mener jeg, du hører godt forskjeller i fe. diskant, bass og lignende... men jeg har sagt nok om dette temaet, alle har sinne meninger og de kan tro på hva de vil... jeg har min ...
    Bit-for-bit identisk = ingen forskjell. Cased closed :-)

Sett opp en dobbelblindtest, så garanterer jeg du ikke hører forskjell.

Side 14 av 14 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •