EC/Patos

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7

Tråd: EC/Patos

Newcomer Carvin sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cool EC/Patos

Hei!

Som topic sier, Electrocompaniet/patos : god kombinasjon ?

Tenkte på en integrert forsterker fra Electrocompaniet, en ECI 5 (2x120w), companiet sin cd spiller, og noen patos fra (lyric) serien. (lyric 402)?

Noen som har noen formeninger, event andre forslag å komme med ??

Takker for alle svar!

Mvh

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, på messa i Horten brukte Patos elektronikk fra EC. Av Ec utstyr ville jeg heller gått for komboen EC 4,7 og AW120 (helst oppgradert). Denne forsterkeren har mer "power" og er bedre enn ECI 5 (som ikke er noen dårlig forsterker). Med pre og effekt er du også mer fleksibel med hensyn på oppgradering

Newcomer Carvin sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

ok takk for det, skal ta det med i vurderingen...

Andre som har noen formeninger å komme med ?

Takk på forhånd!

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var faktisk to oppsett bestående av EC og Patos på messa. Men ingen av dem har vel så langt fått noe skryt for god lyd. Jeg tror simpelt hen ikke det er noen stor match du her vurderer. Produktene er gode hver for seg, men ikke spesielt gode sammen. Det er spesielt effektdelene i EC (du må nesten opp på AW180) i kombinasjon med 402 (som er blant de Patosene som virkelig trenger en del power).

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei, det var flere rom på messa som ikke hadde så bra lyd. Ville ikke bruke det som ett absolutt eksempel på hva som fungerer og ikke fungerer. Messe er messe...
    Er forøvrig enig i at 402 trenger power. Jeg har selv hørt 402 sammen med AW 120 og det fungerer meget bra. Har faktisk hørt 402 hjemme hos en som selger blant annet dine forsterkere. Han hadde selv fullt ec oppsett hjemme. Da han byttet ut AW120 byttet han den inn i AW400. Selgeren jeg snakker om er butikk sjef i Strandberg i skien.
    Skal selvfølgelig ikke påstå at EC og Patos er den ultimate match, men om du tar utgangspunkt i forsterkerene fra AW 120 og oppover mener jeg det er en god match.

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt Patos 402 og en del forskjellige EC forsterkere hver for seg. Synes det høres ut som en merkelig og dårlig match. Kan ikke se for meg at Patos trenger en forsterker med varm lydsignatur og fokus i de lave oktaver. Men jeg har aldri hørt de sammen, så hva vet jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Har hørt Patos 402 og en del forskjellige EC forsterkere hver for seg. Synes det høres ut som en merkelig og dårlig match. Kan ikke se for meg at Patos trenger en forsterker med varm lydsignatur og fokus i de lave oktaver. Men jeg har aldri hørt de sammen, så hva vet jeg.
    Mulig det høres merkelig ut. Kan ikke si annet enn hva jeg selv har hørt i ulike oppsett. Ingen merkelig lyd der... Har også hørt demoer i Strandberg butikken i Skien. De er både EC og Patos forhandler pluss en del andre merker.

Men det viktigste er å prøve kompoentene i hjemlige omgivelser for så å avgjøre om man liker dem eller ei Eneten det er EC eller noe helt annet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •