HiFi-møbel, avstand mellom hyllene

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer -Harald- sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HiFi-møbel, avstand mellom hyllene

Håper noen kan gi meg synspunkter på dette:

Jeg har tenkt å bestille et HiFi-møbel, som leveres med hylleavstand på bla. 23,5cm og 31,9. Min største enhet, effektforsterkeren tar 19,5cm i høyden.

Spørsmålet er følgende: Holder det med 4 cm. klaring over effektforsterkeren, eller må jeg gå for den største avstanden, og ende opp med nesten 12 cm mellomrom til neste hylle? Jeg kjører den så og si aldri hardt, men den har 5x350watt, og blir relativt varm. Den har kjøleribber bak og på sidene, men også riller på toppen.

Mvh. Harald

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, var jeg deg ville jeg gått for den største avstanden. Alltid greit med avstand til hyller for komponenter som avgir mye varme. Produsentene anbefaler ofte min avstand til hyller og lignende (se i manual). Mye varme kan også "ta knekken" på elektronikk (iallefall forkorte levetida)

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Topp!, du hadde helt rett - i brukerveiledningen står det minst 6" over, altså over 15cm. Det burde vel da holde med de 12...

Takk!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen, tror ikke de siste 3 cm har så veldig mye å si. Ikke når man snakker om fra 12 cm til 15 cm. Liker du racket hadde jeg godt for det.

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gå for den med størst avstand ja, spesielt hvis det ikke er noe form for aktiv kjøling på forsterkeren. Den vil kunne bli veldig varm kun ved idling hvis den står trangt.
    Jeg har et par forsterkere som står litt trangt, men siden de har vifter som starter når temp blir kritisk så går det greit, men hadde jeg hatt valget ville jeg plassert dem mere åpent for det er rett og slett det beste.

Og 12cm holder nok i massevis, forskjellen i kjøle-effekt fra 12-15cm er nok helt minimal som 2mj sier.

Hva slags rack er det snakk om forresten? ;-)

A

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Solid Tech - Radius Duo. Har lett i lang tid for å finne noe jeg liker (eller som passer). Med denne kan jeg også plassere en stor senter greit i midten.

: : : SOLIDTECH : : : Audio Products

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NICE! :-D

Fint design! Du skal ha senteren på toppen regner jeg med, hvis ikke kommer vel det ene beinet i veien?

Det finnes ikke så mye å velge i dersom man skal ha plass til store forsterkere og en voksen senter. Jeg har trua mine komponenter inn i et soundstyle møbel, men det er som sagt trangere enn jeg liker :roll:
    Senteren min er forholdsvis stor og heldigvis passa den på milimeteren inn i hylla jeg skulle ha den i, ca 2mm klaring :shock: Heldigvis er det ikke rare varmeutviklingen fra senteren...

A

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden dette gjelder det samme gidde jeg ikke oprette et nytt topic: Har en Cayin 252b, hvor mye klaring er det nødvendig å ha?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av neonblonde
    Siden dette gjelder det samme gidde jeg ikke oprette et nytt topic: Har en Cayin 252b, hvor mye klaring er det nødvendig å ha?
    Hei, prøv å sende en e-post eller ring til :Norsk Audio Teknikk

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •