Hva mener du påvirker lyden mest? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 45 av 45
    Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Christianrr
    Jeg er ikke enig med noen av dere. Kabler har mest å si for lytteopplevelsen.

"så er det på'an igjen..."
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høyttaleren påvirker lydem mest. Dernest kommer samarbeidet mellom høyttaler og lytterom. Så kommer samarbeidet mellom forsterker og høyttaler, og så kommer klangbalansen i alle komponentene til sammen.

Placebo kommer inn på alle punkter, og graden av denne avhenger sterkt av holdninger, av hvor dyktig den som lytter er og av hvilket nivå anlegget er på.

Active Christianrr sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    "så er det på'an igjen..."
    Tihi. Selvsagt tror jeg ikke det. Skulle bare være en liten jæ*unge å ergre på meg noen :twisted: Selv er jeg enig med snickers-is i at høytalere har mest å si for lyden. Da om man ekskluderer alle mulige DIN saker jeg ikke har en fjerneste anelse hva er.

Active super_kalle2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil si at utstyret helt klart har mer å si en akustikken.. Hvis du har et perfekt rom (som nevnt tidligere) kan du ikke få HiFi lyd ut av møkka høyttalere matet med alt for lite krefter.. Hvis du har dååårlig rom, men bra utstyr kan du få det til å spille langt bedre enn i forrige eksempel ved hjelp av plassering osv (med mindre plassering gikk under akustikk, da er du jo fucked)... Men akustikk har helt klart enormt å si, men min liste i prioritert rekkefølge blir slik:

1. ht
    2. forsterker
    3. signalkilde
    4. akustikk

dette er min mening basert på mine erfaringer..

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Høyttaleren påvirker lydem mest. Dernest kommer samarbeidet mellom høyttaler og lytterom. Så kommer samarbeidet mellom forsterker og høyttaler, og så kommer klangbalansen i alle komponentene til sammen.

Placebo kommer inn på alle punkter, og graden av denne avhenger sterkt av holdninger, av hvor dyktig den som lytter er og av hvilket nivå anlegget er på.
    Dette hørtes ganske fornuftig ut.

Jeg har faktisk hørt anlegg som skal være veldig bra, men som selv i et godt rom ikke låt spesielt imponerende. CD-Spiller ble byttet, og alt falt på plass. Det er helheten, summen av alle faktorer til sammen som betyr ALT for et godt sluttresultat IMO. Dette blir som å spørre hva som har mest og si for å vinne et Formel 1 løp. Skal en komme i mål på en god tid må ALT stemme, selv om enkelte ting gjør større utslag enn andre.

Jeg er enig at rommet har mye å si for hva vi har å jobbe med. Hva skal vi egentlig med en Formel1 bil til 25 millioner om vi kun har en landevei å kjøre på? Det går fremover, men arbeidsbetingelsene gjør det langt i fra optimalt. Ergo kunne vi likesågodt kjørt med en Formel1 bil til 1 mill. Slik er det også med high-end hifi, og jeg tror det er derfor så mange blir så skuffet over lyden på messer og demorom. Anlegget til 300k har riktignok mer å gå på, men får ikke utnyttet sitt potensiale så lenge vi kjører på en dårlig vei. På en racing-bane derimot...

Ble mye tull med biler det her (litt sliten i dag) , men poenget mitt er: integrasjon/matching + elektronikk + romakustikk / preferanser x 100 = helhet ~ gode lytteopplevelser.

There is no shortcut too heaven....

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •