HiFimessen i Horten 06, er vi fornøyd?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 6 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 117
    Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HiFimessen i Horten 06, er vi fornøyd?

Hva slags inntrykk sitter du igjen med? Hvilken stand var din favoritt?

For min egen del syns jeg at utstillerne kunne lært litt av DaCapo. Kjør korte demoer med variert musikk, isteden for "messemusikk" hele tiden...

Takk til Isen som spilte medbrakt musikk uten en nykke! Bare synd brannalarmen gikk(som vanlig) etter låt nr 2.

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk inntrykk av at denne messen var mere for audiofile med fet lommebok enn for entusiaster på budsjett. Det var jo litt synd da. Skulle gjerne sett og hørt flere komponenter i prisklasse under 20000.

Ellers synes jeg at det festligste rommet var der hvor de bygde sofa med 18-tommere! Jeg fikk ikke prøvesittet, men kanskje jeg bygger min egen!

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var vel egentlig ingen som imponerte stort, men jeg synes faktisk oppsettet til Isen spilte best av alle anleggene. Det var betydelig dyrere komponenter i andre oppsett, men ingen spilte s bra som man kunne forvente. ML var ganske bra, men det var noe som ikke stemte helt. Kanskje var det rommet... Usher har jo stort potensiale, men imponerte ikke da jeg var innom. Gamle innspillinger etc. er ikke egnet til å imponere...:?

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vanligvis er det bare tilfeldig hva som spiller bra og hva som spiller dårlig på slike messer. Nå var jeg desverre ikke i Horten, men sett ut i fra bildene og hva enkelte sier, så var det vel langt i fra optimale forhold for flere av utstillere. Da faller liksom vitsen med å vurdere dyre høyttalere opp mot hverandre bort... :neutral: Men det er jo morsomt å kikke litt. Skulle gjerne ha vært der. Håper noen her har tatt litt bilder...

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har helt rett Håkon! Mye flott å se på, men liten hensikt med kritisk lytting. Vanskelig å få med seg detaljer feks når det basser i sofaen til Flageborg i rommet ved siden av Krix Equinox feks! :lol:

Jeg så mange som gikk amok med kamera, så det kommer nok noen bilder etterhvert.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel en liten tabbe mange arrangører gjør...
    Forsikrer seg ikke om at utstillerne får rom som passer til det hele messa går ut på: nemlig god lyd..
    Er vel en idè å sjekke hvilke hoteller som har de beste rommene. Mht. dempning, størrelse, form osv

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var det noen gode tilbud å høste på messa, eller gikk det kun i utstilling?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det var mye dyrt utstyr der men det var morsomt å høre saker man bare kan drømme om. Jeg synes det stort sett låt bra i alle demorom men synes også det var lite gåsehud opplevelser. Syntes synd på dem med de minste hotellrommene særlig akto og gjengen. Der låt det hardt og med en stor mage i bassen. Ikke så rart i det rommet.

Mitt beste inntrykk var fra PM audio og Gradient Revolution. Dette låt virkelig bra og helt etter mine preferanser. Sikler på Gradient nå :-D Morsomt å slå av en prat med selve konstruktøren.

De spesielle HT i naborommet (hva heter de nå igjen?).. Syntes det låt bra men ikke helt topp. Skuffet meg litt.

Forøvrig blir det jo bare litt grove inntrykk med mange ukjente faktorer. Rommene er ikke akkurat alltid egnet og folk kommer og går og musikken er noen ganger ukjent.

Jeg har ikke hørt mye high-end men det slo meg at selv om det låter veldig bra synes jeg ikke de er verd prisen. Det er mye lengre vei til orginalen enn til mid-fi synes jeg. Tenker spesielt på Montana høyttalerne. Og det må jo være kjipt med innspillinger som Roger Waters plata. Foruten effektene avslørtes middelmådig innspillingskvalitet. Dire Straits på elektrostat høyttalerene syntes jeg ikke låt bra til å være high-end. Må være den som skuffet meg mest. Hvilket merke var det egentlig?

Men jeg synes Tannoy Prestige Glenair sammen med meget dyr ASR låt storartet. En av messens beste?

De sveisiske høyttalerne Duet-audio akkurat begynner å importere likte jeg meget godt. Lekre og lekker lyd sammen med Jungson. Men det var vel å forvente da prisen lå på 88.000,-

De finske høyttalere syntes jeg låt litt "hult". Mellomtonen var ikke helt god syntes jeg. Og de tyske Visotek låt lyst og litt hardt og manglet kropp og fylde. Skuffet..

Ellers skjønner jeg ikke vitsen med sub med mindre det er sammen med stativhøyttalere. Spendor 3.5 hos NHC syntes jeg låt meget bra. Likte lyden fra dem bedre enn AVI ´ene faktisk.

Focal Utopia BE låt jo gromt men alikevel ikke noen gåsehudfølelse. Det samme med 1007 med Chapter. Meget bra men ikke noen wow..

Patos med EC låt bra. Varmt, litt mørkt og tilbakelendt. Ikke min helt min smak dog.

De dyre Usher høyttalerne sammen med Parasound låt meget behagelig og med en flott klang i et lite hotellrom (han fikk det til med de store høyttalerne i motsetning tilandre rom hvor 1 min. holdt). Men igjen slår det meg igjen; er lydopplevelsen verdt pengene?

Litt grove skisser fra messen... husker ikke alle modellbetegnelser..

Min 1. plass går til PM.audio.. 2. plass til Stereofil og Tannoy/ASR

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gikk på Ingeniørhøgskolen ca. 15 år for tidlig jeg ja :-( (Da den enda var i Horten)
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Active avdeling20 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Legger ved et par bilder jeg da. Hvis noen føler for å skrive om noen av opsettene er det bare å gjøre det.
    (Ble litt mye støy på noen av bildene pga høy ISO, alle bilder er tatt uten blitz :???: , med håndholdt kamera)

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for dine betrakninger AntonX.

Jeg var litt spent på hvordan Focal Utopia Alto Be låt på messen, til tross for begrensingene slike demorom ofte har. 140k er mye penger, men det er faktisk et par på dette forumet som har de. At ikke 1007Be imponerte deg sier litt om rommet tror jeg (eller kanskje smaken din?). Har enda ikke hørt noen som ikke blir imponert av disse etter å ha fått høre prisen.

Hører flere som liker Gradient Revolution. De er vel ikke akkurat gratis disse heller?

Og hva var det isen viste frem?

SVS SB12-Pluss skulle også vises frem iflg. Flageborg. Noen som hørte på denne?

(unødvendig å si at jeg er litt furt for at jeg ikke fikk vært der.... )

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN

Merket dem mener du :twisted:

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av avdeling20
    Merket dem mener du :twisted:
    Tror du tenker på sofaen. Jeg tenker på den lille lukkede subwooferen til SVS.

Takk for bilder.

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt flere si at pmaudio imponerte og ikke minst Gradient Revolution. Noen av grunnen kan være at disse høyttalerne skal være enkle å plassere. En annen årsak kan være bruken av Furutech paneler som diffueserer og absorberer. Har selv bestilt 6stk av de. Gradient Revolution sikler jeg også etter.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte nå på SVS også jeg da. Merket de i naborommet, og i gangen, og langt borte i gangen

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SVSene ødelegger vel for alle naborommene :-D

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Har hørt flere si at pmaudio imponerte og ikke minst Gradient Revolution. Noen av grunnen kan være at disse høyttalerne skal være enkle å plassere. En annen årsak kan være bruken av Furutech paneler som diffueserer og absorberer.
    Tror det er en vesentlig årsak.

Spennende å høre at du har bestillt 6 slike. Vurderer sterkt 2 selv. Har du testet noen oppsett med og uten disse? Ble de demonstert på messen?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    SVSene ødelegger vel for alle naborommene :-D
    Ja, litt synd egentlig, burde spilt en halv time hver eller noe i den gaten.
    Her var det veldig hørbart:

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med dette vegg i vegg:

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    At ikke 1007Be imponerte deg sier litt om rommet tror jeg (eller kanskje smaken din?). Har enda ikke hørt noen som ikke blir imponert av disse etter å ha fått høre prisen.

Hører flere som liker Gradient Revolution. De er vel ikke akkurat gratis disse heller?

Og hva var det isen viste frem?

Jeg hadde nok høye forventninger og jeg ble slett ikke skuffet! Men syntes 1007 BE låt mere "normalt" enn forventet. Men det blir bare grove inntrykk i og med at de spilte i et stooort dempet rom.. Hadde kanskje blitt mere imponert i et mindre rom,

Gradient Revolutiont koster 49k. Verdt penga synes jeg.. nam nam... sånn skal det låte.. Spurte om konstruktøren fra Finland om han var fornøyd med oppsettet.. det kom et forsiktig nølende nja.. jo det låter ganske så bra.. -beskjeden kar..

Det sto et par Sub´er inne hos akto gjengen men sub i et bitte lite hotellrom?

Side 1 av 6 1 2 3 4 5 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •