HiFimessen i Horten 06, er vi fornøyd? - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 6 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6
Viser resultater 101 til 117 av 117
    Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Jeg synes fortsatt plata er en akustisk perle, men den er spilt så mye nå at jeg rett og slett ikke klarer å frembringe den gode følelsen når jeg hører den. Den er på en måte "oppbrukt" for min del.
    Kjenner meg igjen der gitt. Det er visse av de faste demo-låtene jeg bruker mye, både fra Lofgren og andre artister, jeg har gått skikkelig lei etterhvert. Etter mange nok ganger dreper man ofte godfølelsen som du selv sier roffe....:cry:

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har det på akkurat samme viset. De nevnte sangene fra bremnes og lofgren er spilt nok for mange år i mine ører....når er det på tide at noen våkne forumgjengere oppdager noen nye perler vi kan kose oss med et års tid

Har på følelsen at "demoplata til akto" kommer til å bli mye brukt i disse kretser det kommende året - de fleste vet sikkert hva jeg sikter til

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Har på følelsen at "demoplata til akto" kommer til å bli mye brukt i disse kretser det kommende året - de fleste vet sikkert hva jeg sikter til
    Jepp. Og om noen måneder er den også litt "oppbrukt" for ganske mange. Det er jo slik det funker, det. Spiser en biff hver dag, blir plutselig en skive med brunost en aldri så liten delikatesse den og.

Personlig prøver jeg å være flink til å veksle mellom musikkstiler og plater med jevne mellomrom for å prøve å ikke "brenne ut" gode plater. Ikke lett, men godplatene holder litt lenger på den måten......

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt den i halvannet år og er fortsatt ikke lei

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Jeg har hatt den i halvannet år og er fortsatt ikke lei
    En ting skal du ha, Atle; Du er god på å bygge forventninger.... :-D

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke forventninger vi ånder for på et slikt forum da

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvfølgelig. Jeg er alltid klar for nye musikalske bekjentskaper, og jeg gleder meg til denne. Jeg var en av dem som faktisk ikke hørte Ambra på Kringlyd sitt rom i Horten, så jeg kastet meg på denne kun etter din anbefaling . Du har ikke sviktet meg enda, så here goes...

Active Karla sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Ingen disser platen, men jeg bare konstanterer at det ikke er optimal som testmatriale alene. Gitaren på Lofgren CD`en låter nesten bra på alt, og er veldig langt unna lydmessig den gjennomsnittelige innspillingen. Men den er jo uansett et must for alle som liker god lyd (dvs med visse forbehold, vokal på denne platen er ingenting å skryte av) og de fleste som hører Keith dont go blir vel like mye imponert av klunkingen til Lofgren som selve lydkvaliteten.
    Jag har hört anläggningar där Keith dont Go låter som man sticker knivar i öronen. Av nån anledning så har det varit High End anlegg på mässor i
    miljonkronors klassen:-?

Hur är resten av Lofgren-skivan förresten. Är den värd att skicka efter?

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mange som synes Acoustic Live-skiva til Lofgren er en absolutt høydare, mens andre synes den er litt kjedelig. Det er jo vanskelig å diskutere smak og behag. "Keith Don't Go" er uansett det ubestridte høydepunktet på plata, IMHO. Det hender (hendte) likevel at jeg spiller gjennom hele. Det er jo et sammenhengende konsertopptak, og har en viss atmosfære som en helhet.

Jeg er for øvrig enig i at den låter bra på det meste (gode opptak gjør gjerne det), men når man har hørt den noen ganger på ulike oppsett, kjente og ukjente, så oppdager man:
    * detaljer som ofte gjemmer seg bort på dårlige anlegg,
    * detaljer som lett skjærer i ørene på enkelte anlegg
    * en musikalsk helhet som lett kommer i ubalanse på enkelte anlegg.
    * Stemmen til Lofgren er spesiell, og man vil oppdage at graden av fylde i vokalen hans varierer fra anlegg til anlegg.

Jeg vil derfor si at selv om dette er en ganske optimal demoplate, siden den for uinnvidde låter bra nesten uansett hifioppsett, så vil den absolutt ha egenskaper som gjør at man kan bruke den til å teste gjengivelsen i et anlegg. Det dreier seg om klangbalanse og mikrodetaljer (er det det noen refererer til som "inner detail" i engelske tidsskrifter, mon tro?)

Når alt dette er sagt: Jeg legger nok denne bakerst i CD-hylla. Hadde egentlig gått litt lei av den før Hortenmessa, og etter overeksponeringen den fikk der, så har den nå sluttet å engasjere meg noe særlig. Vi får se om jeg finner den fram igjen i 2008 eller noe slikt... Men så har jeg sikkert hørt "Keith Don't Go" et tresifret antall ganger nå.

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av avdeling20
    Legger ved et par bilder jeg da. Hvis noen føler for å skrive om noen av opsettene er det bare å gjøre det.
    (Ble litt mye støy på noen av bildene pga høy ISO, alle bilder er tatt uten blitz :???: , med håndholdt kamera)

Hvilke høyttalere er dette? :-D

A

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av are_e
    Hvilke høyttalere er dette? :-D
    A
    Høyttalerne er Tannoy Glenair fra Prestige-serien, koster rundt 50k kr. Hadde en liten diskusjon med Gunnar Brekke i Fidelity om lyden i dem kontra de små Mini Autograph i samme serie. Jeg syntes Glenair hadde en mer dynamisk mellomtone, men må nok etter å ha hørt litt mer fra sweet spot på begge oppsett innrømme at Mini Autograph hadde et bedre oppsett på messa. Tviler på at mr Brekke leser dette, men jeg sier det nå likevel: Du hadde rett, Gunnar. Oppsettet med Tannoy Mini Autograph på McIntosh elektronikk spilte overraskende bra, ihvertfall så lenge musikken ikke krevet enorme luftflyttingsegenskaper, og funket faktisk bedre enn Glenair i samme rom. Likevel tror jeg det bor mer i Glenair enn de fikk vist fram i dette oppsettet. Hadde vært moro å hørt dem også på McIntosh... Mulig det kan være en bedre match? Men Glenair fylte rommet bedre med lyd, mens Mini Autograph krever at man sitter i sweet spot for at det skulle funke.

Flott bilde forresten!
    Jeg legger med et litt mindre stemningsfullt bilde av Tannoy Mini Autograph, siden jeg ikke kunne se at noen hadde lagt ut bilde av det så langt (mulig det er noen bilder jeg har gått glipp av). Her ser man ulempen med blitz. Man fanger ikke stemningen og belysningen i rommet så godt og det varme lyset fra rørene blir borte.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Roffe var først

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det flere som synes Gradient Revolution (pmaudio) imponerte?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Er det flere som synes Gradient Revolution (pmaudio) imponerte?
    Dem imponerte meg i hverfall. Jeg syntes bassen var ekstremt kontant og tørr. Ingen form for boomy bass.Kanskje Furutech panelene gjorde at lyden ble så bra?!

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Høyttalerne er Tannoy Glenair fra Prestige-serien, koster rundt 50k kr. Hadde en liten diskusjon med Gunnar Brekke i Fidelity om lyden i dem kontra de små Mini Autograph i samme serie. Jeg syntes Glenair hadde en mer dynamisk mellomtone, men må nok etter å ha hørt litt mer fra sweet spot på begge oppsett innrømme at Mini Autograph hadde et bedre oppsett på messa. Tviler på at mr Brekke leser dette, men jeg sier det nå likevel: Du hadde rett, Gunnar. Oppsettet med Tannoy Mini Autograph på McIntosh elektronikk spilte overraskende bra, ihvertfall så lenge musikken ikke krevet enorme luftflyttingsegenskaper, og funket faktisk bedre enn Glenair i samme rom. Likevel tror jeg det bor mer i Glenair enn de fikk vist fram i dette oppsettet. Hadde vært moro å hørt dem også på McIntosh... Mulig det kan være en bedre match? Men Glenair fylte rommet bedre med lyd, mens Mini Autograph krever at man sitter i sweet spot for at det skulle funke.

Flott bilde forresten!
    Jeg legger med et litt mindre stemningsfullt bilde av Tannoy Mini Autograph, siden jeg ikke kunne se at noen hadde lagt ut bilde av det så langt (mulig det er noen bilder jeg har gått glipp av). Her ser man ulempen med blitz. Man fanger ikke stemningen og belysningen i rommet så godt og det varme lyset fra rørene blir borte.
    Ja, jeg så at det var tannoy, eller hadde en sterk mistanke ihvertfall ;-)

Det er nydelig design på glenair, og de ser jo helt utrolig lekre ut på det bildet...
    Mini autograph har det designet jeg ikke liker, men de spiller sikkert helt sinnsykt bra.

A

Newcomer Shrike sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

så var det dette med musikken da....

Dette var min alle første messe, det var artig å titte litt rundt og jeg hadde tatt turen igjen, men herregud for no møl av musikk. Er dette musikk som lett forteller om et oppsett fungerer eller ikke, eller er det faktisk noen som hører på det? Det mest jordnære jeg fikk tak på var B&W sin fremvisning samt Usher hadde no musikk med trøkk. Ellers gikk det i stillestående piano eller akustisk gitarplimpring.

Hva med mangfoldet? Kanskje jeg skal fremstå som "sær" og dra med meg en toolskive nestegang, hvordan ser dere på folk som har med seg egen musikk?

Men man skal ikke bare syte, det var mye hjelp og få, mange tips og hyggelige folk =)

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av are_e
    Det er nydelig design på glenair, og de ser jo helt utrolig lekre ut på det bildet...
    Mini autograph har det designet jeg ikke liker, men de spiller sikkert helt sinnsykt bra.

A
    Er litt usikker på hva du skiller på, for hele Prestige-serien har etter min mening et design som etter min mening fordrer et engelsk gods, eller i det minste et velfylt bibliotek med solide, tunge heltremøbler, tykke tepper på gulvene og minst en Chesterfield-salong. Og vi snakker IKKE lette materialer som furu, gran eller bjerk her.

Link til Glenair: Main Features
    Link til oversikt over resten av serien: Overview

Men du har nok likevel rett i at Glenair representerer en enklere desingmessig retning for Prestige-serien.
    (Glenair er tydeligvis så ny at oversikten over Prestige-serien ikke er oppdatert med den modellen).

Side 6 av 6 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •