HiFimessen i Horten 06, er vi fornøyd? - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 117
    Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg tror også det har en del å si i forhold til hvor lett folk uttaler seg på basis av at de har stått, sittet på siden, stått i døråpningen, lyttet ute i gangen eller liknende.

De fleste utstillerne hadde i år byttet rom. Mange av de mest populære hadde også klart dårligere (eller i hvertfall helt annerledes) lyd i år enn i fjor. Allikevel er det stort sett de som trakk frem disse enkeltutstillerne i fjor som trekker frem de samme i år. Derfor tror jeg det er en del som har fått "føling" med et oppsett, så skummer de raskt over resten av messa fra ikke-optimale sitteplasser, for så å bruke god tid på "favorittanlegget", der de venner seg til lydbildet, sikrer seg det optimale sweetspot osv.

Dermed kan det fort være helt reelt at de hørte den beste lyden akkurat der.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke, jeg var ikke der. Er nok ganske sannsynlig det du sier. Mener det bør/må være et minimum at man sitter litt i eller svært nære sweetspot om man skal kunne vurdere et anlegg for å så dele sine erfaringer til andre. Uansett er det vanskelig å få et realt inntrykk av utstyr på et hotell stappfullt av folk....

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med rundt 1000 besøkende på 2 dager kan det vel neppe kalles stappfult. Dersom alle disse menneskene var der hele tiden er det allikevel bare ca 12,5 mennesker pr stand.

Jeg tror det ligger mye i viljen, samt det faktum at folk møter opp "utpå ettermiddagen" og reiser igjen samme kveld, altså skal de rekke over 40 stands på et par timer. 20 stands i timen = 3 minutter, eller en låt pr stand, da må alt være timet og tilrettelagt og man rekker ikke å gå mellom standene, spise, røyke (slik enkelte har behov for), snakke med noen osv.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Med rundt 1000 besøkende på 2 dager kan det vel neppe kalles stappfult. Dersom alle disse menneskene var der hele tiden er det allikevel bare ca 12,5 mennesker pr stand.

Jeg tror det ligger mye i viljen, samt det faktum at folk møter opp "utpå ettermiddagen" og reiser igjen samme kveld, altså skal de rekke over 40 stands på et par timer. 20 stands i timen = 3 minutter, eller en låt pr stand, da må alt være timet og tilrettelagt og man rekker ikke å gå mellom standene, spise, røyke (slik enkelte har behov for), snakke med noen osv.
    Bare 1000? Det var ikke mange. Men jeg var ikke klar over at det var så mange stands... Ser ut som alle har tatt bilde av de samme stedene i så fall. Fikk inntrykket at det kun var 10-15 utstillere. :|

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, folk er litt ensporet når det gjelder å ta bilder synes jeg. Her er lista:

Abrahamsen
    Amphion
    Ancient Audio
    Audioaktøren
    Audio Art
    Audiofoni
    Audio Freaks
    Audiocompaniet (Sammen med Oslo HiFicenter)
    B&O Tønsberg
    BOSE - Svein W. Johansen
    daCapo hifi
    DIY - Selvbygg
    Duet Audio
    DVD & Hjemmekino
    Electrocompaniet (2 rom)
    Fidelity
    HighEnd
    High End Sound Danmark
    HIGH fidelity
    Hi-Fi guiden Hamar
    Hi-Fi huset Bærum
    Hi-Fi stasjonen
    Holfi
    HØIUM HIFI
    JFS Sound Systems
    Lyd & Bilde
    Maxwell HiFi
    Midgard Audio (Vinner av konkurransen "flest levende lys")
    Moro med LYD! (Moro med bass)
    Motron
    NCMS (Er ikke sikker på om jeg så dem der)
    Nordic Sound Design
    Norsk Audio Teknikk
    Norsk Hi-Fi center
    Oslo Hi-Fi center
    Patos
    Pilar
    PM Audio (minst 2 stands)
    Sterofil
    Taa Import (Kom ikke)
    The Nordic Tone (Sammen med Abrahamsen. Spilte ikke)
    Upgrade Audio
    Vario

Rominndeling: Høst Hi-Fi i Horten - KART

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Bare 1000? Det var ikke mange. Men jeg var ikke klar over at det var så mange stands... Ser ut som alle har tatt bilde av de samme stedene i så fall. Fikk inntrykket at det kun var 10-15 utstillere. :|
    Da får du ta en kikk på reportasjen min - der ligger 65 bilder. Det var allikevel noen rom som ikke kom med fordi det ikke var interessant nok, etter min mening.

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Jeg tror også det har en del å si i forhold til hvor lett folk uttaler seg på basis av at de har stått, sittet på siden, stått i døråpningen, lyttet ute i gangen eller liknende.

De fleste utstillerne hadde i år byttet rom. Mange av de mest populære hadde også klart dårligere (eller i hvertfall helt annerledes) lyd i år enn i fjor. Allikevel er det stort sett de som trakk frem disse enkeltutstillerne i fjor som trekker frem de samme i år. Derfor tror jeg det er en del som har fått "føling" med et oppsett, så skummer de raskt over resten av messa fra ikke-optimale sitteplasser, for så å bruke god tid på "favorittanlegget", der de venner seg til lydbildet, sikrer seg det optimale sweetspot osv.

Dermed kan det fort være helt reelt at de hørte den beste lyden akkurat der.
    Jeg skjønner poenget ditt Snickers, men hvis du ser det på en litt annen måte; Det er mange stands og man har f.eks 5-6 timer til rådighet. Om du kommer inn i et rom og det spilles musikk du ikke kjenner på lavt volum, og det ikke er muligheter for å høre på noe man selv ønsker blir det fort til at men skummer igjennom mange rom. Jeg klarer/gidder ikke å evaluere et anlegg som spiller noe jeg overhodet ikke liker. Da setter jeg heller kursen mot noe som fanger interessen min.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror jeg har minst ett bilde fra hvert rom det var høyttalere i, for å si det slik... Si fra hvis det er et rom dere er nysgjerrig på og som det ikke er lagt ut noe fra, så legger jeg det ut.

Legger imidlertid ikke ut komplett bildesamling, siden bildene er tatt for Hjemmekino og primært vil publiseres der.

Active Karla sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Jeg skjønner poenget ditt Snickers, men hvis du ser det på en litt annen måte; Det er mange stands og man har f.eks 5-6 timer til rådighet. Om du kommer inn i et rom og det spilles musikk du ikke kjenner på lavt volum, og det ikke er muligheter for å høre på noe man selv ønsker blir det fort til at men skummer igjennom mange rom. Jeg klarer/gidder ikke å evaluere et anlegg som spiller noe jeg overhodet ikke liker. Da setter jeg heller kursen mot noe som fanger interessen min.
    Känner igen mig. Det är synd ibland att man inte ger sig tid att sitta i lugn
    och ro i ett rum. Nånting som jag tyckte var kul på mässan vara att många spelade Keith dont go med Nils Lofgren och Yello Junior B. Även om jag är rätt trött på låtarna, så har man hört dom så många gånger att det är lätt att jämföra anläggningar. På Horten messan lät Lofgren i mina öron mkt bätre i Snicker-is rum jämfört med ett annat rum där bara högtalarna kostade
    470 000 NOK.

Ibland önskar man attt det ordnades alternativa mässor, tex arrangerat av ett forum som AV-Forum. Ungefär som demokvällarna Ni har hemma hos varandra, fast i större skala.

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Midgard Audio skal visst montere tidslås på døren sin til neste år, halvtime på, 2 min av.

Som nevnt her, det er for liten tid til å bruke lang tid hos hver enkelt utstiller. Jeg føler i hvert fall at jeg må stresse litt for å få med alle på en dag. Særlig når jeg må bruke noe av tiden på å true meg igjennom 5-6 låter med musikk, som jeg overhodet ikke kan fordra, når jeg på forhånd ble lovet å spille medbragt musikk etter første.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nå offisielt: Jeg er nå så lei av Lofgrens "Keith Don't Go" at den er lagt i samme "spilles ikke på mange år"-bunken som Diana Krall (som fikk samme overeksponering i en periode) og Kari Bremnes' "Fyret ved Tornehamn" (samme greia der).

Er det noe som er viktig for meg for at et anlegg uten forbehold skal kalles godt, så er det at det skal kunne spille mye forskjellig musikk på en god måte. Ellers bør man ta eksplisitte forbehold i sin markedsføring, mener nå jeg.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde aldri vært på en hiFi messe før og det var morsomt å se hvilken type mennesker som kom og se hva som ble spillt. Ikke overraskende var den noe Lofgren:-| , Amused..., Bremnes og masse jazz.. Og mange menn mellom 30 og 50...

Å få noen dyp innsikt i hvordan enkelte komponenter spilte hadde ikke jeg forventet i allefall. Det blir jo bare et lite inntrykk fra delvis ukjent musikk og mange demoer å rekke over. Og er det høyttaleren eller elektronikken som imponerer mest? Elektronikken vil vel neppe imponere uten gode høyttalere så så jeg legger i allefall mye av æren til høyttalerne i det minste.

Men vi får jo en liten pekepinn på hvilke merker som kan være aktuelt senere. For min del valgte jeg å bruke mere tid til slutt på dem som var mest interesante (PM audio for min del) og heller ta en kort visitt først. Skjønner ikke hvorfor jeg ikke satt ned hos isen, han spilte kanskje ikke musikk da. Og ble glemt etterpå.

Jeg savner flere innspill av inntrykk, både fra messa og andre demoer. Jeg er redd noen erfarne indikererat de ikke liker innspill med mindre de har et godt grunnlag. Vi skjønner vel alle at personlige erfaringer fra slike demoer ikke er noen grundig tester og hvor det ikke bør være nødvendig å fortelle om alle feller alá sitteposisjon, musikk, akustikk..o.s.v.... Jeg tar ikke slike innspill som noen fakta.. men liker å høre om dem!!

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Det er nå offisielt: Jeg er nå så lei av Lofgrens "Keith Don't Go" at den er lagt i samme "spilles ikke på mange år"-bunken som Diana Krall...
    Du får sagt det du. Hva med å teste anlegg med musikk en spiller til daglig, og som en t.o.m. liker?

Intermediate Cervin sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    673
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antonx
    Jeg hadde aldri vært på en hiFi messe før og det var morsomt å se hvilken type mennesker som kom og se hva som ble spillt. Ikke overraskende var den noe Lofgren:-| , Amused..., Bremnes og masse jazz.. Og mange menn mellom 30 og 50...

Å få noen dyp innsikt i hvordan enkelte komponenter spilte hadde ikke jeg forventet i allefall. Det blir jo bare et lite inntrykk fra delvis ukjent musikk og mange demoer å rekke over. Og er det høyttaleren eller elektronikken som imponerer mest? Elektronikken vil vel neppe imponere uten gode høyttalere så så jeg legger i allefall mye av æren til høyttalerne i det minste.

Men vi får jo en liten pekepinn på hvilke merker som kan være aktuelt senere. For min del valgte jeg å bruke mere tid til slutt på dem som var mest interesante (PM audio for min del) og heller ta en kort visitt først. Skjønner ikke hvorfor jeg ikke satt ned hos isen, han spilte kanskje ikke musikk da. Og ble glemt etterpå.

Jeg savner flere innspill av inntrykk, både fra messa og andre demoer. Jeg er redd noen erfarne indikererat de ikke liker innspill med mindre de har et godt grunnlag. Vi skjønner vel alle at personlige erfaringer fra slike demoer ikke er noen grundig tester og hvor det ikke bør være nødvendig å fortelle om alle feller alá sitteposisjon, musikk, akustikk..o.s.v.... Jeg tar ikke slike innspill som noen fakta.. men liker å høre om dem!!

I artikkelen min har i allefall jeg skrevet noe om hva jeg mente om lyden i mange av rommene. Tenker jeg skriver litt mere siden om hva flere av standene gav meg av lytteopplevelse.

Repportasjen ligger her:Rapport fra Horten av Cervin

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Det er nå offisielt: Jeg er nå så lei av Lofgrens "Keith Don't Go" at den er lagt i samme "spilles ikke på mange år"-bunken som Diana Krall (som fikk samme overeksponering i en periode) og Kari Bremnes' "Fyret ved Tornehamn" (samme greia der).

Er det noe som er viktig for meg for at et anlegg uten forbehold skal kalles godt, så er det at det skal kunne spille mye forskjellig musikk på en god måte. Ellers bør man ta eksplisitte forbehold i sin markedsføring, mener nå jeg.
    110% enig! "Keith Don't Go" bør ikke brukes som demo-matriale alene. Det er vel neppe slike innspillinger man hører på ellers, og da blir det tåplig å dømme en høyttaler etter den også. Ikke nok med det, sangen kan jo få en reisradio til å låte som et hifi-anlegg.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    110% enig! "Keith Don't Go" bør ikke brukes som demo-matriale alene. Det er vel neppe slike innspillinger man hører på ellers, og da blir det tåplig å dømme en høyttaler etter den også. Ikke nok med det, sangen kan jo få en reisradio til å låte som et hifi-anlegg.
    130% enig.....:-D

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjapt innpå: Nå er det vel ikke sånn at vi skal disse denne plata, før den ble "oppdaget av alle" var det jo en liten akustisk perle som ikke var så lett å få tak i. Men nå som "alle" bruker den blir jo akkurat det det fremste ankepunktet, at en har spilt seg "mett" på den. At plata har god lydkvalitet er jo vanskelig å laste Mr. Lofgren for.... ;-)

Men la det også være sagt at jeg begynner også å bli god og mett på "Keith don't go".

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Kjapt innpå: Nå er det vel ikke sånn at vi skal disse denne plata, før den ble "oppdaget av alle" var det jo en liten akustisk perle som ikke var så lett å få tak i. Men nå som "alle" bruker den blir jo akkurat det det fremste ankepunktet, at en har spilt seg "mett" på den. At plata har god lydkvalitet er jo vanskelig å laste Mr. Lofgren for.... ;-)

Men la det også være sagt at jeg begynner også å bli god og mett på "Keith don't go".
    Jeg banner vel i kjerka nå, men jeg synes Lofgren plata er litt gjesp, noe av det er ok, men jeg spiller andre saker når jeg kjører demo på anlegget.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Ingen disser platen, men jeg bare konstanterer at det ikke er optimal som testmatriale alene. Gitaren på Lofgren CD`en låter nesten bra på alt, og er veldig langt unna lydmessig den gjennomsnittelige innspillingen. Men den er jo uansett et must for alle som liker god lyd (dvs med visse forbehold, vokal på denne platen er ingenting å skryte av) og de fleste som hører Keith dont go blir vel like mye imponert av klunkingen til Lofgren som selve lydkvaliteten.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes fortsatt plata er en akustisk perle, men den er spilt så mye nå at jeg rett og slett ikke klarer å frembringe den gode følelsen når jeg hører den. Den er på en måte "oppbrukt" for min del.

Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •