HiFimessen i Horten 06, er vi fornøyd? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 117
    Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Enig!
    Flotte bilder, av en verden jeg neppe kommer til å oppleve i egen stue. Medmindre jeg vinner i LOTTO da? "Just U wait" :twisted:

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Leser på HFC at endel skryter av oppsettet til isen, da spesielt bassen på disse høyttalerne han brukte. Hadde vært artig å hørt de, selv om de ikke kommer for salg.

Focal 1007Be så jo rett nusselige ut ved siden av Alto & Nova Utopia....

BTW takk for bilder Marantz.
    Kan bekrefte at isen sine høyttalere gikk meget dypt. Blir artig å se hvordan MA høyttalerene blir til slutt.
    Jeg hadde ikke sett 1007 før og ble overrasket over størrelsen til å være en stativhøyttaler, selv om jeg er helt enig i at den ser litt nusselig ut sammen med alto og nova Utopia senteren var også et uhyre (i positiv forstand, men desverre ble bildene jeg tok for dårlige....

Forøvrig er jeg ganske fornøyd med resten av bildene mtp at det var dårlige lysforhold (jeg liker ikke blitz...) i Hifihusets rom og jeg har et casio kompaktkamera til 2k med få manuelle muligheter. Men jeg merker at jeg har lyst på et speilreflekskamera, f.eks EOS350, men det har jeg ikke råd til nå pga innkjøp av 1027BE. Jeg synes foto er kjempegøy, så kanskje det blir litt (mye?) overtid på meg fremover så jeg kan unne meg et nytt kamera

Scrooge: Lotto`n hadde ikke vært så dum å få inn Da hadde pengene fått bein å gå på

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nytt kamera?? Ser ingen grunn til å bruke penger på det. Bildene er jo ypperlige!:-D
    Btw; Er det noe håp om at isen vil legge ut specs for sine kreasjoner? Det klør allerede i fingrene til en uforbederlig DIY-tilhenger.....

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leser på HFC at endel skryter av oppsettet til isen, da spesielt bassen på disse høyttalerne han brukte.
    Jeg synes også at Isen hadde det oppsettet på messa som spilte best. :-D For ikke å snakke om at det var gjenkjennelig (Les: kjent og ikke altfor gammel) musikk og ikke bare for de som er i gruppen 50+... gamle og dårlige innspillinger gir liksom ikke et fullverdig bilde av hva oppsettene er i stand til å yte.:?

Newcomer stearic sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får slenge ut et par bilder jeg også Prøvde å ikke ta med for mange gjentakelser fra Marantz sin bildepost.

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    Jeg synes også at Isen hadde det oppsettet på messa som spilte best. :-D For ikke å snakke om at det var gjenkjennelig (Les: kjent og ikke altfor gammel) musikk og ikke bare for de som er i gruppen 50+... gamle og dårlige innspillinger gir liksom ikke et fullverdig bilde av hva oppsettene er i stand til å yte.:?
    Jeg tror vi er en undervurdert målgruppe for enkelte forhandlere. Vet ikke hva snittalderen her inne er, men den er nok ikke 50+. BTW, dette er på ingen måte kritikk av den eldre generasjon, men jeg regner med at folk skjønner poenget. Det hadde heller ikke vært bra om det skulle vært motsatt mtp musikkvalg på messa. Variasjon er et ord som har gått mange forhandlere hus forbi....

Edit: Bra bilder stearic Ser at jeg har gått glipp av noen demorom på messa

Er det forresten bare meg som ikke synes noe særlig om designet på høyttalere+sub på bilde nr3? Det ser ut som noen har satt en svart felg utenpå elementene.... Kantene var også sylskarpe og jeg ser for meg ulykker i heimen med barn tilstede

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @ homecinema: Haha!
    For min del befinner jeg meg definitivt i nevnte gruppe, men er absolutt positiv til dagens innspillinger / lytteopplevelser!
    Og har egentlig vondt for å forstå at man presenterer lyd gjennom "gamle og middelmådige" fremføringer?
    For min del, fikk jeg i alle fall en god leksjon i god lyd vha demo-cd´n til Akto, som jeg fortsatt nyter i fulle drag.. ;-)

Btw; Flere som kan ta gode og illustrative bilder ser jeg....

Newcomer royervin sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    synes det var mye god lyd på årets messe, og ikke minst på de demoene som ikke spilte på avsindig dyrt utstyr.

Hifi-guiden spilte på et anlegg med totalpris (uten kabler og rack) til i underkant av 32.000 kroner. Det låt fremragende, ikke minst med tanke på prisen på høyttalerne fra Carlsson til 7000 kroner paret.

Også Audiofoni med Ming Da, Xindak og Xavian fikk utrolig god lyd på sitt rom med et anlegg til rundt 25 lapper.

Imponert ble jeg også av Maxwells Opera Callas SP, gulvstående høyttalere til 25.000 kroner med skyhøy waf.

Spendor LS3/5 til 10k spilte forrykende de få minuttene jeg hørte på det.

I den dyrere enden av skalaen, så var vinyllyden hos Audiofreaks glimrende. Det var gåsehud av første klasse.

Mange andre var også bra, og veldig få dårlige.

Synes jeg.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Horten og Meg

Rakk og høre på veldig mye forskjellig rundt omkring men jeg syns det var langt ifra de dyreste høytalerene som låt best.

Hver gang jeg kom inn i et rom med flotte høytalere til noen hundre tusen eller mer steg jo naturligvis forventningene noe men jeg syns etter mine seks timer at Patos, Swans, Snickers-is sine, Dynabel og faktisk Energy var de som jeg likte best å høre på.

Var jo såklart kjempebra de høytalerene som kostet fra 200k til oppimot en halv mill og men syns bare ikke det veier opp for prisforskjelden og så må jeg jo holde føttene litt på bakken og huske på at høytalere til over 50,000,- blir for min egendel for langt frem i tiden til å se på nå.

Det skulle forrøvrig vise seg å være et for meg ukjent merke ved navn Swans som jeg fikk mest glede utav.

Det var dette merket som akto, Flageborg og co brukte i sitt lille showrom.
    Sant skal sies at det var nok de to SVSene som inponerte meg mest men likte godt både lyden og finishen som swans classic høytalerene hadde, også så billig! Om det er noen som har slike eller vet no om dem så vennligst ta kontakt.

SVS er jo absolutt ikke oppskrytt gledet meg å finne ut det! Og oppsettet deres knuste min skepsis til rimlige recivere som Denon 2806.
    Det var nok en del som fikk seg en liten latter da jeg kom i gledesrus ut fra det rommet og sa jeg bare måtte ha dette .
    snakk om ahaopplevelse! ble der likesågodt den siste timen.
    akto syns nok jeg var litt av en nybegynner der jeg satt

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    @ homecinema: Haha!
    For min del befinner jeg meg definitivt i nevnte gruppe, men er absolutt positiv til dagens innspillinger / lytteopplevelser!
    Og har egentlig vondt for å forstå at man presenterer lyd gjennom "gamle og middelmådige" fremføringer?
    For min del, fikk jeg i alle fall en god leksjon i god lyd vha demo-cd´n til Akto, som jeg fortsatt nyter i fulle drag.. ;-)

Btw; Flere som kan ta gode og illustrative bilder ser jeg....
    ...kremt...kanskje jeg må moderere meg og si 60+..ops:
    Da jeg var inne og hørte på Usher Be20 spilte de "Smoke on the water" og "Graceland" med Paul Simon på vinyl og det gav ikke meg noen opplevelse av hva dette oppsettet kunne diske opp med...:? Var hos DevilEj og hørte på hans oppsett med Usher 8871 og DET var en opplevelse som er verdt å ta med seg! :-D
    Slenger med noen bilder som jeg ikke tror... er vist før i tråden.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fy søren å mye snacks, kunne godt tenke meg å høre Usher Dancer engang, de ser meget lekre og velspillende ut. Galloene ser meget spesielle ut, men de spiller visstnok bra. Så mange høyttalere og elektronikk, så lite tid og penger.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leser på HFC at endel skryter av oppsettet til isen, da spesielt bassen på disse høyttalerne han brukte. Hadde vært artig å hørt de, selv om de ikke kommer for salg.

Focal 1007Be så jo rett nusselige ut ved siden av Alto & Nova Utopia....

BTW takk for bilder Marantz.
    Jepp, flotte bilder Marantz og dere andre. Må komme meg på messe engang. Ser at Andrè har samme stativ på utstillingen som jeg kjøpte med. Og jeg må si Focal har mye flott for tiden..

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LOL! No offence, homecinema!
    Men jeg befinner meg antakelig i gruppen "unntaket som bekrefter regelen"?
    Når man med faretruende fart nærmer seg "sekstiårsgrensa", er det vel for de fleste gitt at man gjerne favoriserer Jim Reeves eller Miles Davis som en lydmalende bakgrunn? Den gang da................
    Men av en eller annen grunn, har jeg klart å følge med på den musikalske utviklingen. Og har ingen problemer med å høre på dagens "tekst og tone"!
    La "Too much Of Heaven" med tyske "Eiffel" stå som et (dårlig)? eksempel.
    Dermed har jeg vel avslørt en lite "hang" til dagens synth-musikk, og for den saks skyld like levende innspillinger.....

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk noen lyttet til SVS SB12-Plus?

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    den tror jeg stod bare til pynt, om den ikke ble kjørt i gang på søndagens seanse...

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    den tror jeg stod bare til pynt, om den ikke ble kjørt i gang på søndagens seanse...
    Merkelig...

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kanskje

Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Merkelig...

Men ikke så veldig merkelig, folk flest kom vel for å høre storebrødrene i aksjon.
    søndag tror jeg heller ikke den var brukt nei.

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For en mer utfyllende reportasje med fler bilder, ser her:

http://avforum.no/forum/generelle-ar...en-2006-a.html

Newcomer stearic sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Det skulle forrøvrig vise seg å være et for meg ukjent merke ved navn Swans som jeg fikk mest glede utav.

Det var dette merket som akto, Flageborg og co brukte i sitt lille showrom.
    Sant skal sies at det var nok de to SVSene som inponerte meg mest men likte godt både lyden og finishen som swans classic høytalerene hadde, også så billig! Om det er noen som har slike eller vet no om dem så vennligst ta kontakt.
    Her er jeg nesten helt enig. Syns vel Patos høyttalerne, de alt for store Montana høyttalerne, de sjuke usherhøyttalerne og Swans høyttalerne var de som jeg likte best.

Hva er listeprisen på Swans høyttalerne og hvem selger de ?

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Jeg tror det kommer en omtale av SB12-Plus i Hjemmekino om ikke lenge.

Den var jo utrolig liten da! Og den skal visstnok gjøre en god jobb ned mot 22 hz. Stram bass. Størrelse, pris og ytelse tatt i betraktning skal den være svært konkurransedyktig! Men har en plass til større så har en plass til større.

Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •