HiFimessen i Horten 06, er vi fornøyd? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 117
    Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av avdeling20
    Tenkte nå på SVS også jeg da. Merket de i naborommet, og i gangen, og langt borte i gangen
    Ja, men det er forskjell på 2stk. PB-12Pluss/2 (?) og 1 stk. SB12-Pluss... Var det den siste som ga så mye bass?

Active avdeling20 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke, ble ikke spilt avsindig høyt heller.
    De spilte blant annet Yello - Junior B når jeg var på rommet, da viste dB måleren 103-105 db :-D

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her sitter jeg i sweetspot og gjør et forsøk på å lytte til Krix Equinox. Med Yello i naborommet ble det litt vanskelig ja!

Så det var altså avdeling20 som satt bak meg til høyre?

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Tror det er en vesentlig årsak.

Spennende å høre at du har bestillt 6 slike. Vurderer sterkt 2 selv. Har du testet noen oppsett med og uten disse? Ble de demonstert på messen?
    Litt flaut å si det, men jeg har ikke testet de. ops:
    Kjøper de basert på hva jeg har lest andre si om de. Tenkte først på akustikk plater/scenemolton, men det finnes en fallgruve med det. Det er lett å dempe for mye, slik at det blir dødt. Etter og ha lest litt rundt omkring virker det ut som om det beste er en kombinasjon av absorbasjon og diffusjon. Det gjør nettopp Furutech. Dessuten er de relativt pene (noe akustikk plater ikke er!), og de er fleksibel ved at de kan festet på vegg eller i tak.
    Dersom jeg finner ut at jeg trenger noe mer etterpå, kjøper jeg muligens Ecophon plater til taket. De er overbehandlet, finnes i mange farger og kan limes.

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er et eksempel med Ecophon i taket.

Active avdeling20 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    Her sitter jeg i sweetspot og gjør et forsøk på å lytte til Krix Equinox. Med Yello i naborommet ble det litt vanskelig ja!

Så det var altså avdeling20 som satt bak meg til høyre?
    Hehe, det var det nok da :-D

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håkon: Snickers spilte på sine oppfriskede Prophet høyttalere, som ikke vil bli salgs-høyttalere. Etter hva ryktene sa, låt dette oppsettet meget bra i de riktige sitteposisjonene. Desverre rakk jeg bare none få minutter innom, så da fikk jeg en dårlig plass.

Derimot på Martin Logan demonstrasjonen, fikk jeg lurt meg plass rett forran målemikrofonen før rom korreksjon, og gud som oppsettet og demoen skuffet. Har aldri hørt Martin Logan spille dårligere enn dette oppsettet, og det med Summit og elektronikk langt dyrere enn hva vanlige mennesker går for. Var så skuffende som det kan få blitt, ingen ting stemte. Tør ikke tenke på opplevelsen folk som ikke satt i sweetspot engang fikk. Huff.

I tillegg til dette, var Geir ivrig på å demonstrere det nye rom korreksjonssystemet til Copland, så han switchet ivrig "PÅ/AV" med dette, umulig å få noe seriøst inntrykk av hva dette virkelig leverte. Synd, når alt lå så til rette der.

Ellers må messa, var det mye snæcks å se på. Men svært få rom man fikk en god lytteopplevelse, og lite spennende musikk som ble spilt. Rommet med best moro-faktor var vel det til Flageborg, akto, RoKo og Dag SVS. Gøyalt.

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som det ble nevt syns jeg messa preges av mange "40-åringer som kun liker jazz" og den typen der, hvis noen skjønner hvor jeg vil. Det var ikke like gøy som de forrige gangene jeg var der.

Syns det hadde gjort seg med en klasse for oss som ikke har råd til det aller værste, men noe rundt 20 000 klassen for et par høyttaler.
    Og det kunne godt blitt demonstrert mere hjemmekino-materiale. Var vel for 2 år siden de hadde et komplett dali suite opplegg med pj og greier. Sånt som dét er gøy

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal man tolke inntrykkene her, så er Hifimessa i Horten jevnt over ment for "sære entusiaster". Messa på Lillestrøm var for Ola Nordmann. Da venter vi bare på en messe for den mer gjennomsnittlig hifi-hjemmekino-interesserte entusiasten, som ikke nødvendigvis bare lytter til sær tibetansk orgelmusikk eller har lommeboka overfyllt med tusenlapper.

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men er det ikke en messe på Plaza hver høst da? Mener å huske noe slikt.

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    Men er det ikke en messe på Plaza hver høst da? Mener å huske noe slikt.
    Ikke i år ihvertfall. Har vel vært klager både fra publikum og forhandlere at det er en dårlig plass å holde en slik messe, ettersom det blir både trangt og varmt.

Får satse på at det blir tatt initiativ til en lignende messe på et litt mer passende sted, som jeg har nevnt tidligere tror jeg det vil fungere bra på en skole. Det ryktes vel at AVforum og Hjemmekino kanskje har planer om noe slikt.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var ikke på messa, men lurer litt på hva hifihuset spilte opp med på det mye omtalte "store" rommet? Grand? Noen som har noen bilder av oppsettene?

Og jeg kunne også likt å høre meninger om SB12 fra de som fikk hørt på den...

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, da er jeg vel hjemme fra messen. Alt i alt ganske fornøyd, det største ankepunktet jeg har på årets messe er musikken som ble spilt i de fleste demorom. Det virket som målgruppen var de på 60+, og i mange rom ble det spilt mye klassisk musikk og rolig pianojazz/heismusikk på lavt volum. For meg ble det intetsigende og det sa meg ingenting om ytelsen eller potensialet i anleggene. Det hederlige unntaket var Hifi-huset, Midgaard og rom 583 hvor "kringlyd-gutta" hadde bygget subsofa

En annen ting som irriterte meg litt var representanter som kom med diverse unnskyldninger for hvorfor anlegget ikke spilte optimalt; noe utstyr manglet, feil temperatur, dårlig rom, for liten kurs til anlegget, etc....:roll: Eller da gutta som skulle kjøre demo av ML Summit presterte å si: <<Anlegget blir aldri bedre enn kablene>> da de omtalte Nordost Valhalla til 50 000kr. Skulle ønske jeg hadde suprakablene mine til 300kr og bedt dem å stille opp på blindtest...

Så til det positive...
    Utvalg og variasjon synes jeg var bra, men jeg ble nok sittende lengst hos Flageborg&Co, Midgaard/Snickers-is og Hifihuset, mye pga musikken som ble spilt. Subsofaen var kjempemorro og her fikk jeg høre på RAMMSTEIN, ikke noe puslete heismusikk. Kan bare tenke meg hva dette gjør med filmopplevelsen
    Midgaard hadde også fått rigget seg bra til og kjørt demoer med litt pause innimellom. Her gikk det i Yello, Nils Lofgren og annen variert musikk. Snickers sine selvbygghøyttalere synes jeg spilte veldig bra sammen med Oberon.
    Hifi-huset hadde virkelig slått på stortromma og hadde de fleste modellene sine utstilt.

Bildene er hovedsakelig fra Hifihuset`s rom, mye pga dårlig plass til fotografering i de øvrige demorommene.

-hifi-huset-jpg

-hifi-huset-2-jpg

-focal-jmlab-jpg

-focal-jmlab-1-jpg

-focal-jmlab-2-jpg

-focal-jmlab-4-jpg

-focal-jmlab-5-jpg

-focal-jmlab-6-jpg

-focal-jmlab-7-jpg

-focal-jmlab-8-jpg

-meridian-chapter-jpg

-meridian-yamaha-jpg

-chapter-audio-jpg

-chapter-audio-1-jpg

Midgaard Audio sitt demorom, med Oberon og Snickers-is DIY høyttalere
    -midgaard-jpg

-midgaard-1-jpg

Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    Hvis jeg ikke tar helt feil så er det Montana XPS Signature til den nette sum av 175.000 blanke kroner...

Dagen ble avsluttet sammen med noen kjente ansikter hvor vi pratet litt om inntrykk av messa (tror jeg iallefall...Det kom en relativt snerten dame bort til kiosken der vi sto, og plutselig glemte jeg hva vi snakket om.... ). Det var heller ikke noe sjakktrekk at jeg kom ruslende bort til staben til "Hjemmekino" med en "Lyd&Bilde"-pose i hånda...ops:...

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Underlig at du var mest interessert i HiFi Husets produkter Marantz...
    (Vi ser fram til neste demo...)

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    Underlig at du var mest interessert i HiFi Husets produkter Marantz...
    (Vi ser fram til neste demo...)
    Nå skjønner jeg ikke helt hva du mener.... ..........:wink:

Edit: Lastet opp 2 bilder til, men husker ikke navnet på den gedigne høyttaleren...

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Edit: Lastet opp 2 bilder til, men husker ikke navnet på den gedigne høyttaleren...
    Hvis jeg ikke tar helt feil så er det Montana XPS Signature til den nette sum av 175.000 blanke kroner...:?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg for min del lurer på hvem den "kriminelle" er:-D prøvde han å ta Montana høyttaleren ut av vinduet mon tro?

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et rask google bildesøk bekfretet at du har rett

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antonx
    Jeg for min del lurer på hvem den "kriminelle" er:-D
    Det er ikke meg, men jeg valgte å sensurere identiteten da jeg ikke har spurt vedkommende om å det var greit å legge ut bilde av han. Det er nok heller ingen fare for tyveri med en vekt på 115kg pr stk

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leser på HFC at endel skryter av oppsettet til isen, da spesielt bassen på disse høyttalerne han brukte. Hadde vært artig å hørt de, selv om de ikke kommer for salg.

Focal 1007Be så jo rett nusselige ut ved siden av Alto & Nova Utopia....

BTW takk for bilder Marantz.

Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •