Mine "erfaringer" med JungSon DA 200IA

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer QuiNlan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Mine "erfaringer" med JungSon DA 200IA

Dag 1

Vel, fikk låne en slik forsterker av Resonans her i Stavanger. Flunka ny vel og merke. Kobla den opp med cd-spiller, satte cd-spilleren i gang og lot det dure og gå, dro på jobb, kom tilbake ca 10 timer senere. En kompis og meg begynte sånn ca i 03:30 tiden med å flytte anlegget ned i kjelleren, der vi er litt mer isolert fra de andre hyblene, der folk mest sannsynlig ligger og sover på disse tidene. Ca 04:00 var anlegget ferdig montert, og vi starta med tildels akustisk musikk.
    Merka fort at forsterkeren ikke var helt klart for dette, da høyttalerne begynte å sutre ved under halv styrke. Merka også at dvd-spilleren ikke leverer bra nok, da vi faktisk mangler et lite spekter i frekvens området, pluss at det er en del støy.
    Etterhvert som tida gikk så merka vi at forsterkeren begynte å løsne litt, at forsterkerens totale spekter virkelig begynte å åpenbare seg. Men, forsterkeren var fortsatt lunken. Så, vi mata dvd-spilleren med litt metall som Dream Theater og Symphony X, da ble det virkelig liv i røra. Forsterkeren begynte sakte men sikkert å bli bra varm, og det merka vi på lyden og. Nå kunne vi faktisk spille over halv styrke uten at lyden forvrengte, eller at høyttalerne sa takk for seg. Fantastisk, brutal, detaljert, og et bånndrag jeg ikke har hørt maken til, og ikke minst, veldig lovende til å være en integrert forsterker til under 10.000,-
    Da vi ga oss i 06:00 tiden, pakka jeg forsterkeren opp på rommet mitt igjen, og har latt den stå på uten noe signal helt til nå. Den er relativt varm, og er sikkert klar for litt hardkjør i natt og

Da den er helt ny, skulle den visst spilles inn i ca 10 dager til 2 uker før den låt opptimalt. Det rekker ikke jeg da jeg skal levere den igjen til uka, men dersom det er noe mer å hente ut fra forsterkeren nå, så blir jeg bare mer og mer inponert.

Jess, noen tanker rundt denne forsterkeren. Det ene store minuset er at jeg har en dvd-spiller som er totalt uegnet for den forsterkeren.

Mvh QuiNlan

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et par ting å pirke på, bare: litt grøtete diskant som mangler litt "topp".. Synes også mellomtonen var bittelitt grøtete. Men er vel fordi den ikke er innspilt. Forhåpentligvis. Kunne jo vært morsomt å testa med superaudio-spiller etterhvert...

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå skal det jo sies at jeg aldri har hørt noe spille like høyt, men bedre. Det er også lenge siden jeg har hørt noe som er bedre enn det. Det kan kanskje virke litt arrogant, men det er jeg ikke. For 4 år siden testa jeg Patos opp mot EC, dvs ALT var i EC pluss noen høyttaler kabler til 11.000,- eller noe. Vi spilte ikke i nærheten av så høyt som det vi gjorde nå. Og, jeg husker bedrøveligvis ikke hvordan det låt. Det er grunnen til at jeg ikke legger merke til de tingene som du legger merke til. Man må selfølgelig ha en referanse som er bedre, for å legge merke til slik, det er ihvertfall slik med meg. Gi meg noe bedre, så skal jeg nok høre det jeg og

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dag 2

Jeg lurer på en ting. Noen som vil kjøpe min Harman Kardon integrerte forsterker? Er snakk om HK 970, masse power for penga. Selger den for 3500,- Den er ca 1 år, meget pent brukt, orginal embalasje medfølger. Jeg lover å bruke pengene som jeg får for den til å finansiere min nye JungSon. :roll: Valget er herved tatt. Mulig jeg lager en annonse etterhvert.

Oppdateringer for testing av JungSon kommer senere...

Oppdatering:

Var en smule trøtt i går, så intrykkene var ikke av særklasse. Spilte heller ikke så høyt som den forrige dagen, og relaxa heller med Symphony X - The Odyssey. Videre fyrte vi opp litt mer akustisk musikk som soundtracks til Braveheart, var det eneste jeg fant i farten. Jeg har ennå ikke funnet ut hvor langt volum skalaen går, men jeg har en liten teori om at den går fra 0 til 100. Dvs det samme som at jeg ikke har kjørt forsterkeren på mer enn 52 av 100 noengang, og det var nesten umenneskelig høyt. Merker at det ikke er fult så mye støy fra dvd-spilleren, ikke fult så mye støy i det heletatt. Det kan ha en årsak i at forsterkeren begynner å løsne opp. Tikking i høyttalere ved volum skifte er også nesten borte. Jeg for min del syns de laveste frekvensene åpenbarte seg mer i dag en i går. Er ikke helt sikker på om kompanjongen min syns det samme men. Vi får se hva det blir av testing senere i dag, da jeg er ferdig kl 22:00 på jobb, mulig det kommer en litt mer detaljert oppdatering.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, etter en helg med innspilling og testing må jeg si meg fornøyd med resultatet. Forsterkeren koster ikke mer enn 9000,- og det var over all forventning det den leverte. Altså, i første øyekast så ser det ikke ut til at DEN forsterkeren koster 9000,- heller opp på 20000,- tallet. Den er SVÆR, og veier noe helt hinsides. Kjente det litt i ryggen første dagen da vi flytte høyttalere og forsterker ned i kjelleren. Jeg tror dette vil være et ganske gunstig kjøp, da det er svært billig, og fordi høyttalerne mine virka fornøyde med poweren, ikke minst strømmen og den fenomenale kontrollen i bånndraget. Jeg kommer sikkert til å fylle inn mer her med tiden.. Kommer sikkert ikke til å kjøpe forsterkeren med det første da jeg prioriterer ny projektor først, og såklart står BenQ 8720 i siktet

JungSon DA-200IA Normal Spec:

- Balansert XLR inngang i tillegg til RCA
    - Formstøpt fjernkontroll i tre/metall
    - Støtabsoberende aluminiums kasse
    - Delikat hav-blått LED power meter
    - Volume controlled pre-out

- 2 x 200W Klasse AB (8ohm) – 2 x 200W Class AB (8ohms) Ca 2 x 380W Class AB (4ohms)
    - THD ≤ 0.025% (1kHz/1W)
    - S/N ratio ≥ 96db
    - Frequency response 20 Hz – 20 kHz (± 0.5db)
    - Capasitors 80 000 Uf
    - Output impedance 4-8 Ω
    - Voltage 220-240 ± 10% (50/60Hz)
    - Size (LxWxH) (LxWxH): 470 x 430 x 190mm
    - Weight 27.5 kg

Slenger med noen bilder av forsterker foran og bak, bilde av en simpel fjernkontroll, og det litt jalla oppsettet :P

Newcomer joiki sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    261
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si meg enig med deg, dette er en helt rå forsterker, nettopp kjøpt meg en selv

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det rommet så ikke akkurat gunstig ut med tanke på akustikk. Så veldig hardt ut og jeg tenker automatisk på refleksjoner og ekko

Active chal sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjøper meg en i morgen, anbefalinger til forforsterker til denne eller? Skal Forresten kjøpe Klipsch Rf 83 , og Shanling Cd T100c tube, så det kommer til og bli det nye oppsettet etter hvert.

Active chal sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva er de 4 trinnene man kan endre på i mode?

Newcomer joiki sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    261
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er det du kan koble til. cd, dvd , tuner etc;

Active chal sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joiki
    Det er det du kan koble til. cd, dvd , tuner etc;
    aha okai

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei

Mottok mitt nye forsterker sett på fredag og er endelig 100% fornøyd.
    Dette settet er Jungson Ja-2 og Ja-50 byttet ut med Hegel H4a og P4a og Jungson virker bare helt rå og for et nydelig utseende,høytalere er Hyperion HPS-938

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har denne forsterkeren mulighet for å integreres med hjemmekino anlegg. Dvs en direkte RCA inngang til effektofrsterkeren som bypasser volumkontrollen ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jungson & Cerwin Vega

Er ved at koebe en Jungson JA-88D til mine CLS15.. har nogen erfaring ved power paa JA-88D. Den er opgivet til blot 2x80Watt A-Class men alle her i Kina siger den har RIGLIGT med power til at drive mine CLS15..

Indput er velkommen!

Takker

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •