Valg av hodetelefon

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Active norcane sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Valg av hodetelefon

Hei,

Har bestemt meg for og kjøpe ny hodetelefon. Problemet er at jeg vet ikke hvilken.
    Er ganske ny i gamet så jeg spør dere.

Valget står mellom Sennheiser 555/595/650 Beyerdynamic 770 pro/880 pro og AKG 701. SKal være lukket.
    Vet at de fleste anbefaler egen forsterker til de fleste av disse men det tror jeg får komme ved neste innkjøp. Hadde vært greit med en med lav motstand.
    Er løftet ved egen forsterker vært koronenene? Bruker mest pc og integret forsterker fra H/K
    Hodetelefonene må kunne spille høyt med bra lydtrykk og med skikkelig BRA lyd!! Frysninger er ett bra tegn
    Hører på mye techno, trance, rock

Har lest mange innlegg her inne og det er mange forskjellige meninger.

Tar gjerne imot forslag til andre modeller også, utenom Grado og Stax

Pris maks 3000kr

Er svært takknemlig for all hjelp!!

Intermediate HenningHG sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    606
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har et par 595 50 ohm(lettdrevene) som jeg er veldig fornøyd med.De spiller bra på Creative Zenn min og med lyd kortet på pc. Menn aller best på en Rega EAR forsterker. http://www.hpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=7333 http://www.hpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=8213Kommer på ca 3500. 1500 for 595 og 2000 for rega. 500 hundre over dit budsjett. Men absolutt noe jeg hadde gått for hvis du har råd.

Active norcane sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er fortsatt i tvil. Men det ser ut som jeg går for en Beyerdynamic DT770 250 ohm. 2006 modell.
    Da blir det forsterker også, Rega Ear regner jeg md. Har hørt mye bra om den idag.

Vet du hvordan 595 VS 770 er?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden du skal ha en lukket konstruksjon så faller en del av de du nevnte i OP vekk, siden de er åpne. Hvis du hører på rock og techno er Beyer 770 det absolutt beste valget. Masse bass og trøkk. Hadde du f.eks gått for AKG k701 hadde du nok blitt skuffet fordi den har en lydsignatur som ikke egner seg spesielt bra til techno.

En forsterker er absolutt å foretrekke til 770'en siden den er 250ohm, ellers kan det bli litt i tynneste laget.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •