Er det noen Yamaha fans her?:) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 27 av 27
    Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av buril2000
    Jeg har veldig sansen for de gamle effektforsterkerne til yamaha. Spesielt MX, M og B-seriene Snadder! Har selv en yamaha M-85 som er i stand til å dra det aller meste.
    Den forsterkeren der ser helt storeslem ut. Grundig fet er den.. Hva koster noe slikt nå ca?

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Den forsterkeren der ser helt storeslem ut. Grundig fet er den.. Hva koster noe slikt nå ca?
    Jeg tør påstå at M-85 er noe av det råeste man kan få tak i, men den må kjøpes brukt siden yamaha desverre har sluttet å lage slike. Eneste hifi effektforsterkeren fra yamaha i salg nå er en klasse D til ca 50k :shock:

Du kan være så heldig å få tak i en M-85 til 3-4k men de ligger stort sett endel høyere i pris. Tyskland er et fint sted å lete etter brukt yamaha siden det er solgt vesentlig mere av dem der enn i skandinavia.
    USA er det også mye, men ikke alle utgavene kan brukes på 230volt.

Buril sitt eksemplar var til salgs en liten periode men heldigvis innså han at det var bedre å beholde den selv :-D
    -For å få tilsvarende kombinasjon av rå kraft og super lydkvalitet som forsterkeren din leverer må du nok betale enormt mye mer enn du får ved et evt salg, Buril.
    Gjetter på at du må langt over 20k i ny forsterker for å få tilsvarende kvalitet, jeg anbefaler deg å teste andre alternativer grundig før du selger din. Jeg har vært innom endel andre alternativer, med denon POA som "all time low", og har kommet frem til at det er kun yamaha jeg vil ha.
    Noe av årsaken kan også være at yamaha og tannoy er en fantastisk bra match. KEF skal jo ha ganske mye til felles med tannoy etter hva jeg har hørt, jeg har desverre ikke hørt så mye KEF Har du hørt noe særlig tannoy Buril?

Mine personlige erfaringer med yamaha er at deres effektforsterkere leverer enormt mye effekt samtidig som kvaliteten er helt utrolig bra. De er tilnærmet helt støyfrie og lydsignaturen er meget nøytral, men de er også svært musikalske, det er rett og slett veldig gøy å høre på musikk gjennom slike.

A

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hørt endel tannoy. Har eid høyttalere fra mercury, saturn og dimension-seriene til tannoy. De leverer alltid god kvalitet. Også på sine rimeligste produkter. Mercury M2.5 er kanskje den beste høyttaleren fra tannoy i forhold til prisen (tror den kostet 3000 for mange år siden).

Yamahaen er ikke til salgs, men jeg vurderer å bytte den ut med en mark levinson ML3
    Ikke fordi jeg er misfornøyd med yamahaen, men fordi jeg er veldig nysgjerrig på Mark levinson
    At forsterkerne til yamaha leverer varene, er det ingen tvil om. Det er bare veldig synd at de ikke produserer effektforsterkere og high end forforsterkere lengre.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mmmmh! Dimension Bare synd ikke tannoy kom med en modell uten krom detaljer slik de ga signaler om når de ble lansert.
    Ja, det er i de lavere prisklassene tannoy virkelig overrasker, veldig mye kvalitet for ganske lite penger.

Du burde ikke selge yamahaen før du er helt sikker på at du er fornøyd med ML'en ihvertfall. Sånn som tilstanden er på bruktmarkedet så er yamaha forsterkerene verdt mye mer i eierglede (og lytteglede) enn de innbringer ved et eventuelt salg. Jeg kommer som sagt ikke til å selge mine, og hvis alt går etter planen får jeg enda flere yamaha forsterkere om ikke så lenge

A

edit: den ML'en ser jo bare helt sinnsykt macho ut, er det 8u kabinett eller? :shock:
    Og den D-klasse yamahaen som er på markedet er visst high-end, men etter å ha lest tester så tror jeg faktisk at de gode gamle lett slår den på lydkvalitet.

Active metallsulten sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    459
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Yamaha Ax-592 forsterker og en cd-spiller! Er veldig fornøyd, men vurderer å bytte den ut med en nad c372 isteden.. Har yamahaen til salgs her, men har ikke fått noe respons enda gitt.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ups! Glemte å si at jeg har en Yamaha CDX-550 også, denne kjøpte jeg brukt for hele 100 kroner :shock: Det var riktignok uten fjernkontroll men det var ikke noe stort problem
    Har blitt ganske glad i denne cd-spilleren også, den har fungert fint i ganske lang tid nå, til den prisen jeg betalte er den utrolig bra.

Metallsulten: Det er nok desverre ikke like stort marked for integrerte forsterkere i disse surround-tider. Har du lagt den ut på finn også? Mulig det er lettere å selge en integrert forsterker der..

A

Newcomer sage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For dere som kjenner til Yamaha RX-V1700, vil denne ved et 1080p signal inn på komponentinngang gjøre dette om til et 1080p signal ut på hdmi-utgangen? Valget står mellom Yamaha'n eller Denon AVR-2307, jeg tror denon'en har denne funksjonen, men hvis yamaha'en også har det så velger jeg heller den, siden den var temmelig overlegen i denne tyske testen.Tredje alternativ er å kjøpe en billig, brukt sak som skal duge inntil recivere med hd-lyd-dekoding og hdmi1.3-grensesnitt kommer.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •