Sette høytalere til "small" selv om de er store. Hvorfor?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer faith sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sette høytalere til "small" selv om de er store. Hvorfor?

Hei!

Ser mange anbefaler å gjøre nettopp dette. Jeg skjønner at det er for å la subben få mere av jobben, men vil ikke dette gå litt utover lyden? Jeg trodde at spesielt senter ht'n har behov for så mye "fullrange" som mulig for at det skal bli best mulig reproduksjon av all lyd. Eller mister man ikke så mye dyp mellomtone av det?. Er ganske ny på dette som dere sikkert skjønner.

Et spørsmål til... Hvis man setter høytalerne på small, gjelder denne innstillingen selv om man kjører musikk via pure direct, eller blir det spilt vanlig fulltone da? Jeg spørr fordi min sub er ikke med når det spilles på pure direct.

Mvh
    Børge

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ja, det kan gå utover lydkaliteten! Uansett er forutsetningen er du har en sub i bra kvalitet og relativt mye power slik at den kan håntere bassen fra fronthøyttalerene og et eget dedikert signal samtidig. Da vil du kunne få en mer lik signatur/dynamikk i LFE signalene, avlaste fronthøyttalerene, og mindre fase problemer mellom høyttalere som er et vel kjent problem.....

Men hva som er best i ditt anlegg, avhenger av kombinasjon av utstyr, innstillinger og rommet ditt. Eneste måten er å teste ut og lytte på hva som er best....

Spiller du puredirekte så får du fullt frekvensområde ut på dine store høyttalere, uten sub og alle andre forstøyende kretser forterkeren din. Skal du ha med sub med du spille musikk i "vanlig" stereo.....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •