På jakt etter ny prosessor..... (?)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question På jakt etter ny prosessor..... (?)

Hei igjen.

Er muliggens på jakt etter ny prosessor som evt skal ta over for min nåværende RSP-1068. Grunnen til dette er at jeg vil ha noe som setter opp delay og spl per ht så nøyaktig som mulig. Den må også ha god bassmanagement og selfølgelig meget god lydkvalitet som er på høyde med 1068 sin eller bedre både på stereo og i surrerundt. 1068 har mange nyttige funksjoner som analog bypass, justering av lfe per lydmodus, xover pr ht (men ikke xover per ht per lydmodus). Er ikke så veldig nøyaktig delay på denne heller da det går per 0,3m eller per fot.

Jeg er også ute etter prosessor som kan kjøre lfe sporet til fronter i tillegg til subwoofere (bass out: both/large spk+sub e.l.). Det gjør ikke 1068, den har bl.a. et modus som heter max for sub, hvor sub spiller "Large" høyttalere sin bass i tillegg til LFE (ikke gunstig eller vellydende i kringmodus).

HDMI svitsjing er ikke viktig for meg, her står lydkvalitet i fokus og ikke minst den beste romkorreksjonen (hvis man kan kalle det det)/auto-setup. Denne må være veldig nøyaktig og fungere veldig bra, gjerne delay for subwoofer også, men dette kan lett gjøres selv så er ikke all verdens krise akkurat det.

Har blitt anbefalt Denon 3806, Yamaha 2700 og må si disse frister mest sånn sett utifra min egen magefølelse, men vet også Pioneer har noen schlägere ute på markedet, men har ikke sansen for dem i utganspunktet...... Er nok nødt til å kikke på recievere siden det fremdeles ikke er kommet noen seperat prosessor i dette prissegmentet som har skikkelig auto setup + en skikkelig romkorreksjon.

Jeg tar hjertelig imot erfaringer med disse produktene, gjerne fra folk som har testet disse opp mot hverandre og evt opp mot RSP-1068 - kom gjerne med noen objektive meninger ang. lydkvalitet, sammenheng, holografi etc i stereo/surround pluss evt +/- for produktet og opp mot hverandre. Spesielt ovennevnte produkt vs 1068.

Gorm, Jørn, og andre som har testet dette?

Tusen takk på forhånd!

Setter stor pris på godt begrunnede innlegg.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Jeg hadde ventet på Rotels nye serie med HDMI 1.3-støtte ettersom det jo er helt avgjørende for å slippe analoge tilkoblinger mot de nye HD-lydformatene... Tror dessverre de har blitt utsatt til sommeren 2007, men innkjøp av en AV-prosessor uten støtte for nye formater i dag blir vel uansett litt meningsløst hvis du uansett sitter på en 1068!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar Lygren!

Jeg har samme tanke i bakhodet, og hadde håpt at deres nye prosesorer kunne kommet tidligere, men har inntrykk av at de fleste ikke vet noe videre om disse. Noen som vet noe videre om hva som egentlig skjer her?

Det er helt bortkastet bortsett fra at man får mer nøyaktig forsinkelse, spl pr ht etc i forhold til hva man får i 1068, og dette merker man. Bassmanagement var iallfall noe bedre på 3806, og dette kjøpet vil uansett være midlertidig, det vet jeg Det er også grunnen til at jeg satte det hele litt i parentes.

Noen som har spurt Neby om når 1069 evt kommer til Norge?

Noen som har erfaring med noen av de recieverne som er nevnt over?

Newcomer jan arild sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også tenkt denne tanken.
    Men jeg velger heller å vente på 1069 (når den kommer)
    Her er et Rotel forum:HTGuide Forum - Club Rotel
    Kanskje du finner noe svar der.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ifølge Neby kommer den ikke før april 2007

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror også jeg ville ventet litt. Dumt å kjøpe reciever i dag uten dekodingsmuligheter for de nye lydformatene som kommer med Blueray og HD-DVD...

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss
    Jeg har samme tanke i bakhodet, og hadde håpt at deres nye prosesorer kunne kommet tidligere, men har inntrykk av at de fleste ikke vet noe videre om disse. Noen som vet noe videre om hva som egentlig skjer her?
    Problemet er at det er veldig mye forvirring knyttet til HDMI v1.3 og lydformatene på Blu-ray og HD-DVD spillere. Noe er obligatorisk å implementere andre ting er frivillig. Hva kommer spillerne og software leverandørene i praksis til å bruke??

Jeg tror de aller fleste prosessor-produsentene avventer situasjonen. De ønsker ikke å levere et produkt med mangler og de synes nok at de produktene de har på markedet i dag dekker behovet godt nok. Det er tross alt svært få som enda har high-def spillere som gir ut noe annet enn DD/DTS/PCM.

Jeg tror du vil se svære mange spennende produkter i løpet av siste halvdel av 2007, så det er bare å vente. Personlig ville jeg ikke kjøpt den første som kommer. Alle vet (eller burde vite) at skikkelig implementering av HDMI er noe av det mest kompliserte bransjen har vært borti. Sannsynligvis kommer ikke alt til å være perfekt fra dag 1.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det tror jeg nok, og jeg forstår produsentene veldig godt på dette punktet.

Foreløpig var jeg egentlig ute etter å høre folks respons angående de ovennevnte recieverne, evt hvordan disse stiller i forhold til 1068 - innslag av folk som har prøvd disse opp mot hverandre er hjertelig velkomne.

Har selv prøvd 1068 opp mot 3806 med + og - rsultater. Det store plusset var hvor nøyaktig auto setupen var pluss at bass management var noe bedre i forhold til 1068, men hvordan evt andre aktuelle recievere er i forhold (som f.eks rx-v2700, pioneer etc) står seg mot 3806 og 1068 - er spesielt nysjerrig på rx-v2700 opp mot disse. Jeg forventer ikke å være hd-dvd og blu-ray klar ved dette kjøpet, jeg bruker ikke engang hdmi switching i og med at jeg kun bruker en signalkilde med hdmi (dvd) som holder for meg foreløpig. Dog, tar det såpass lang tid så får det også stå til - er nødt til å ha noe som er mer nøyaktig på forsinkelsessiden og som kan hjelpe meg å få et mer nøyaktig lydbilde på film og ikke minst mer nøyaktig fase mellom front og sub.

Fikk også vite at RSP-1069 har en foreløpig releasedato i april 2007, men hva denne byr på er ennå ikke kjent, og kan tenke meg at noen av grunnene er nok det du sier ovenfor LL.

Har også planer om å vente en stund med high def spillere siden det uansett tar en stund før de første "bugs'ene" er forbedret, og når markedet ikke er enig i hvilket format de skal velge av disse to. De nye HD lydformatene kommer vel uansett (?) og hvorfor drøye'an med å lage evt recievere med dette? Det har kanskje med at disse skal overføres via HDMI v1.3 siden det er såpass store datamengder?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Prosessor

Hei Labbetuss

Hva med denne da, som jeg har lagt inn på sentralen?

Sted: Bergen
    Tlf: 901 95 192
    Pris: 13500.- eller bud

Arcam AVP 700 er en meget god surroundprosessor med balanserte inn utganger som er et kupp til denne prisen. Ny pris ca 20 000.-
    Dette med skjermet og balansert kabel kan jo være en fordel mtp støy fra andre kilder også som kabelsalaten som ofte blir bak stereobenken.
    Arcam`en har også RDS radio og programmerbar fjernkontroll. Den er i sølv utførelse.

Har brukt denne med 5 stk Midgard Oberon 6.1 som ga et uttømmelig surround oppsett.
    Pga plassmangel blir det nå kun satset på stereo i en husbyggings-fase.

Arcam - DiVA AVP700 preamp processor

Mvh jogrind

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •