Bilstereo, kobling av frontsett

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bilstereo, kobling av frontsett

Håper det går greit å poste et spørsmål ang bilstereo her, jeg vet jo at det er mye kompetanse på forumet...

Jeg har et frontsett jeg skal koble opp i bilen, og har kun to kanaler til rådighet på forsterkeren. Frontsettet har jo 4 kanaler inn på de boksene med delefilter, og like mange utganger. Altså skulle jeg hatt to kanaler til. Er det mulig å koble både mellomtone og diskant på forsterkeren med kun to kanaler? Og hvordan gjør jeg det?

edit: Med "to innganger" mener jeg en inngang for woofer og en for tweeter. Boksene ser sånn ut, det er to stk av dem:

Takk for svar, og riktig godt nytt år!

Intermediate borabora sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    527
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er egen bilstereo side da. ; )

Men hva slags merke har du på frontsettet? Aldri sett noen som har 2 innganger....
    Og må du bruke begge 2? Står kanskje noe om det i bruksanvisninga, vet ikke om du har lest den jeg?(eventuelt hørt med der du kjøpte det?
    For må du bruke begge kan du da like godt bruke delefilteret i forsterkern.....(om du har en bra forsterker eller eget aktivt delefilter)
    Men uansett får du vel lyd om du kobler både mellomtone og diskant på samme utgang.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De er beregnet på bi-amping som i den "vanlige" hifi-verdenen. Du kobler bare mellom + på bass og diskantinngangene, og det samme på minus.

Hvis du har et bra frontsystem er det mulig det kan bli litt feil med fase og delefrekvenser om du bruker et aktivt filter.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •