Jakten er ferdig, men dyr effekt/billig spiller eller motsatt - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 28 av 28
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Jakten går videre

da er flere høytalere tenkt, vurdert og forkastet. Budsjettet er økt noe, grunnet en uventet tur, så nå er budsjettet ca 50k.
    De fremste kandidatene nå er B&W CM7, Audiovector Mi3 ( iforskjellige grader) og Dali Mentor 6. På reciever siden ser det fortsatt ut som som Denon AVR 2807 er gjeldene, matchet med en effektforsterker (thule, vincent eller kanskje MA)
    Har ikke fått hørt CM7 eller Mentor 6 enda, da jeg befinner meg i det kalde nord. Men har store planer om å race til Bergen så snart jeg er tilbake. Men avgjørelsen er ikke langt unna

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Valget er gjort

Da er valget tatt. Det blir *trommevirvel* Dali Mentor 6 som blir høytaleren. Selv om det sprenger budsjettet. Var og hørte på de på lørdag, og ble rett og slett "forelska"ops:
    Lekte lenge med tanken på å bare kjøre stereo, men går for en Denon AVR-2807 som reciver. Bildekilden blir en Denon 1930, og kommer til å suplere med en dedikert CD spiller etter som pengene tillater det.
    Kommer til å bruke en Thule 150 watt effektforsterker til å drive Mentorene, slik at de skal få nok strøm i kosten. Siden det ikke er kommet egen senterhøytaler i Mentor serien, så kommer jeg til å kjøre "phantom" senter enn så lenge, og heller oppgradere etter hvert. Bak vet jeg ikke helt. Concept 1 kanskje ?? Sub må det også bli, men så langt er jeg ikke kommet.
    Så nå må jeg bare få unna sånne trivialiteter som maling av stue og kjøkken, og få møblene på plass i nye huset, så skal det handles. Fytte som jeg gleder meg

Intermediate pettermv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis! Da er vel du kanskje førstemann på forumet med Mentor 6? Lurer på disse selv, kom tilbake med åssen det låter med Denon + Thule!

Newcomer vinyl sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med et utmerket valg av høytalere! Det virker som om du har gjort en del viktig forarbeid. Phantom center er nok et smart valg frem til Mentor center kommer. Grattis.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pettermv
    Grattis! Da er vel du kanskje førstemann på forumet med Mentor 6? Lurer på disse selv, kom tilbake med åssen det låter med Denon + Thule!
    det går nok noen uker før jeg får de i heimen, men skal nok komme med tilbakemeldinger

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis!!
    Men, ville personlig ha tatt turen rundt om på butikkene for å forhandle fram en god pris.
    Du har jo såpass budsjett så...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Grattis!!
    Men, ville personlig ha tatt turen rundt om på butikkene for å forhandle fram en god pris.
    Du har jo såpass budsjett så...
    Trodde ikke HFK gav rabatt jeg? men skal selvsagt prøve

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Nå må jeg få litt hjelp av dere her.
    Vurderer to oppsett.
    Oppsett nr 1

NADT585AN NAD T585 DVD-spiller -
    NADC272 NAD C272 Effektforsterker -
    DALI IKON W2 Bakhøyttalere -
    DENON AVR-2807 Hjemmekinoreceiver -
    DALI MENTOR 6 Høyttalere -
    pluss kabler

Eller oppsett nr 2
    CAMBRIDGE DVD89 DVD-spiller -
    DENON AVR-2807 Hjemmekinoreceiver
    LYNGDORF AUDIO SDA2175 Effektforsterker
    DALI MENTOR 6 Høyttalere -
    DALI IKON W2 Bakhøyttalere
    Ett tredje alternativ er selvsagt å gå for oppsett nr 2 uten Lyngdorfen, og bestille en Vincent fra AVhifi som effektforsterker.

Prismessig går det utpå omtrent det samme. Problemstillingen er altså, dyr spiller rimeligere effektforster, eller rimelig spiller dyrere effektforsterker. Takk for alle synspukt
    Edit: Har igrunn bestemt meg, går for oppsett nr 2. Gidder ikke legge masse penger i bildekilden før HD-DVD/blueray krigen er over

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •