Trenger hjelp til kjøp av anlegg

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Trenger hjelp til kjøp av anlegg

Hei, nå syns eg det va på tide å kjøpe et anlegg, men siden eg ikkje har det minste peiling på sånt så trur eg det er lurt å spør her
    eg fann denne pakken på finn
    FINN torget - Hele Norges markedsplass for kjøp og salg av nye og brukte gjenstander.

er dette en bra deal eller? tenkte om enkelkomponentane er bra og sånn. Takker for all hjelp eg kan få

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva er det du er ute etter da? ser du kommer fra florø, og selgeren også kommer derfra, bør da være mulige å høre greierne da?
    Når det gjelder lydkvaliteten til CV så lar jeg helelr være å svare.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg er ute etter et greit og bra anlegg som spiller rimelig høgt og bra.
    Har hørt at det er bra "trøkk" i cerwin vega, eller?
    eg kan sikkert ordne med en lyttetest ja, men bare lurte om noen her hadde en mening om dette.
    og du skrive at Når det gjelder lydkvaliteten til CV så lar jeg heller være å svare.
    er cerwin vega dårlig da?

(sorry viss eg spør dumt, men eg er helt grønn på sånt og har ikkje lyst å kjøpe katta i sekken)

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg er absolutt ikke nooe fan av cv nei, de funker sikkert til fest men jeg villle ikke brukt dem til noe mer. Har hørt cv ved flere anledninger bla gjennom demo og folk som har hatt dette merket, og jeg synes ikke det låt mye pent i det hele tatt, på det verste har jeg gådd ut med en veldi hodepine.
    Egentlig så kan vel det meste som er på markedte nå for tiden spille temmelig høyt, men skulle jeg lett etter noe slikt vill jeg sett etter noen gode klipsch høyttalere på bruktmarkedet, eventuelt et par gode stativhøyttalere sammen medd en sub.
    hva er forrestn budsjettet på?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    budsjettet er på ca 6-7. eg burde vel få et ganske bra bruktanlegg får den prisen?

hmm såg litt mer på finn og fann dette, audio pro og harman/kardon. Ser det bedre ut?

FINN torget - Hele Norges markedsplass for kjøp og salg av nye og brukte gjenstander.

Active EirikBækken sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    372
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Albion
    budsjettet er på ca 6-7. eg burde vel få et ganske bra bruktanlegg får den prisen?

hmm såg litt mer på finn og fann dette, audio pro og harman/kardon. Ser det bedre ut?

Har mer tro på det enn CW annlegget....:-D

Men vil anbefale deg å høre dette CW utsyret ettersom det er på samme plassen som deg, så kan du høre hva du selv synes...

CW har på lik linje med B&W, Focal, Dali, Martin Logan både tilhengere og motstandere/skeptikere, ikke sett en masse fordommer opp i en som ikke har verken det ene eller det andre.
    :-D

Hvis du har mulighet, besøk andre forretninger som selger hifi å få noe å sammenligne med

edit: div. grammatikk....

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja imine øyne ser det bedre ut det beste hadde egentlig vært å koommet seg i noen butikker som selger hifi å få hørt på litt forsjellig utstyr slik at du vet va du er ute etter. Det kan bli veldig vanskelig å anbefale noen produkter uten å vite va du er ute etter.
    budsjettet er ganske stramt så det beste tror jeg absolutt vil være å lete brukt ja. da kan du fort ende med et annleg til en nypris på ca 12-14000.
    Når det gjelder høyttalere tror jeg det vil være veldig lurt å finne noe som er lette å drive, da kraftige forsterkere fort blir dyrt. SOm cdspiller tror jeg du bør se etter en brukt og billig spiller fra marantz eller cambridge som ikke har altfor mange år på baken, kan sje lagt noe sånt som en tusen lapp idenne.

Vis du finner en spiller til en lapp, har du så ca 6000 igjen til å bruke på forsterker, høyttalere og kabler. Kabler vil jeg her brukt veldig lite penger på, ikke noe mer en noen få hundre kroner.
    Fant denne forsterkeren demo brukt hos tonart i trondheim og den tror jeg ikker så dum:
    Rotel RA 01 2x40w forsterker

da sitter du igjen med 3500 kroner til høyttalere, og da må du finne ut hva du vil prioritere, en gulvstående høyttaler vil bortimot garantert spille dypere i bassen og trykke mer enn en stativhøyttaler, mens en stativhøyttaler vil spille "penere" men ikke ha samme bassen.
    ser man litt på bruktførsen så ligger det jo et par focal høyttalere her på avforum sin bruktbørs for 3500.
    Noe som også kan funke bra er å gå for et par av klipsch rb51 eller rb61, med rb 61 vil du overgå budsjettet litt men denne høyttaleren har et støre basselement og vil vel da gå noe dypere i bassen.
    Dette kan iverfall være en start på et godt annlegg, skulle det f.eks ikke være nokk trykk går det jo annpå sikt å supplere med en sub.

men som sagt det er vanskelig å vite hva du liker, så jeg kan ikke garantere at du vil synes at dette låter bra. Men jeg tror nokk dette kan være et rimelig og bra annlegg.

mvh Jørgen

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir litt feil å hakke ned på CV's lydkvalitet egentlig. For den musikken de er beregnet for er det ikke så veldig mange andre som gjør det bedre i samme prisklasse. Som jeg har sagt så mange ganger før her ville jeg heller hørt dagens høy komprimerte jalla cd'er på et CV anlegg enn et "High End" anlegg som bare avslører hvor dårlig innspillingen er. Å si at f.eks et JMlab anlegg spiller bedre enn CV på McMusic eller Rotterdam Techno for den saks skyld blir helt feil for det gjør de absolutt ikke, de beviser bare hvor dårlig materiale du har puttet i spilleren din er. Har han lyst på CV er det nok en grunn for det, og jeg vil tippe BASS sammen med VOLUM og da er han inne på de rette tankene når han i tillegg er på et budsjett.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vart litt mye info på en gang her.
    Men sånn som eg skjønner det er altså cerwin vega bra til rock og sånn, så du revox er nok inne på at eg vil ha mye bass og volum, men ikkje for enhver pris selvsagt. Men eg trur eg skal høre om eg kan få høre på det cerwin vega anlegget får å se om det er bra. Takk for hjelpa finvåg, revox og EirikBækken
    som sagt står det nå mellom de to annonsane på finn.

p.s såg et pioner forsterkaren som var med det cerwin vega anlegget er en surrondforsterker åssen funker det med bare to høgtalere. subben er vel "aktiv" så eg sleppe vel å tenke på forsterker der.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja jeg vet jo ikke hva du er ute etter (bass, trykk, fin kyd o.s.v)
    men jeg er jo CV-fan og vill avbefale GAMMEL CV! etter hva jeg har hørt.
    kjøp AT, DC o.s.v

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville kanskje annbefalt AL-750(2) eller AL-1000(2) jeg da. De kombinere litt penere lyd med masse trykk å volum. En surround receiver blir vel for liten for så å si alle CV høyttalere som er produsert om den koster under 10k

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan musikk hører du på?