død og kjedeli lyd Audiovector/rotel kombo - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 42 av 42
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    164
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Til alle dere som sier at kabler ikke gir løft i lyden: har dere hørt mange forskjellige kabler? For jeg har vært en skeptikeren før som har ment t kabler ikke gjør noe særlig forskjell, Helt til jeg fikk Taralab Helix 6 i hus. Jeg ble sjokkert. For jeg var ganske skeptisk til at det skulle gi bedre lyd, og forventet svært lite. Men der tokk jeg grundig feil. Etter det gikk jeg til hifi-centeret og prøvde nordost kabler derifra. Og jeg merket flere forskjeller mellom nordost og taralabs. Jeg er IKKE en lydekspert som hører så stor forskjell på en lyd som sier "klang istedet for "kling", men jeg greier å høre forskjell på høytalerkabler!

Så hvis jeg hadde vært deg, så hadde jeg stikki ned på en hifi butikk, og spørt om å få låne med deg hjem noen kabler! Selvom jeg vil nok tro at en ny forsterker vil nok gjøre større forandringer.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av pitchyou
    ja ask4me2 skal gå igjennom punktene dine

pirium ja det er veldig boomete bass som slår sjikkeli mellom høyttalerene, der tv en står og den samme bassen er langs hele veggen til høyre og fortsetter ut i stuen. skapdørene i vegseksjon i stuen samt i stuen over dirrer sjikkeli.
    det er ingenting bass der jeg sitter hvis jeg skur vekk stolen og står opreist høres det bedre ut!

Hva er dynamikk begrensning? aldri hørt om!

Når jeg kjøpte rotel så prøvde jeg de på c2 ene som jeg hadde tenkt å selge. ble såpass fornøyd at jeg valgte å beholde c2 ene. Hadde jeg de i ett mye mindre og avlangt rom med gipsplater på alle vegger og takplater i taket og ett krafti gulvteppe.

men er på utkikk etter forsterker til bakhøyttalerene og senter kan det være en ide å gå for ett annet merke så jeg får prøvd om det blir bedre?
    Det jeg leser i denne tråden leder meg til at det er rommet og plasseringsproblematikk som står for den største lydmessige utfordringen. Ikke elektronikken, kabler eller signalkilde. I og med at du har bass og bedre lyd andre steder i rommet enn i sweetspot, bør du tenke på en ommøblering/plasseringsendring fremfor å gå til innkjøp av nye produkter.

"Just my 2 cents...."

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •