Hjelp til Hjemmekino-system | Pris: ubegrenset (i starten) | Trenger pro-help

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer Yawa sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Hjelp til Hjemmekino-system | Pris: ubegrenset (i starten) | Trenger pro-help

Hva består et Hjemme-Kino-System av?

Jeg vil bygge meg et skikkelig hjemmekino-system, men saken er jo den at jeg overhodet ikke har noe peiling på hvor jeg skal starte. Eller, dvs, i stuen i første omgang
    Men sitter å kikker litt rundt på nettet og spør bekjente, men får somregel bare avanserte svar som jeg ikke forstår noe av.

Men har vel egentlig kommet frem til at jeg vil satse på et 7.2 system, ha en heftig prosjektor, og et skikkelig kino-lerret.

Når det er sagt så har jeg ingen anelse på hvordan jeg skal gå frem:

Lyd:
    #1 - Hva slags forsterker-system trenger jeg
    #2 - Er det andre saker og ting bortsett fra forsterkere jeg trenger (bortsett ifra bilde-kilder)
    Bilde:
    #3 - Flere saker og ting jeg trenger her (mellom forsterker og bildekilder etc)

Jeg ser noen snakker om prossessorer og konverterer mm. Men aner ikke hva det er forno.

Hvis det er noen erfarne folk der ute som virkelig vet hva de snakker om og kan hjelpe meg her hadde det vert helt topp.

Ser frem til mange gode tips

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sier som HiFi klubben; "Kun en vanlig entusiast".

Uansett, som du sikkert har lest deg til, trenger du en vanlig hjemmekino reciever dersom du ikke skal satse skyhøyt i starten. Personlig liker jeg Denon/Pioneer best til dette formålet, og foreslår f.eks Denon 3806 eller modellen over, dersom dette er i en prisklasse du kan leve med.

Skal du satse "stort" med en gang, kan du gå for en Denon 3930 som kommer straks, da har du en kombinert cd-spiller og dvd-spiller i toppklasse. I mellom kilde og reciever kan du bruke hva du måtte ønske av kabel, optisk/coax/denon link/rca etc.

Hva slags høyttalere du skal velge, finner du selv ut av etter noen demorunder og en titt i lommeboka. Det er dine ører som skal ha dette, og enkleste måten å finne ut hva som passer deg best - er demoer.

Hva du legger i en knall god projektor, vet jeg ikke. Men per. i dag, er det veldig mye bra bilde å få, som ikke koster skjorta. Skal du slå til på noe av det bedre som er på markedet, kan vel f.eks Sony VW-50 anbefales. Rammelerret er å foretrekke, størrelse som passer deg, finner du ut ved å vurdere din sitteavstand.

Hva du skal med to sub'er i starten aner jeg ikke, med mindre du er en person som er meget opptatt av symmetri. Hvis ikke, ville jeg gått for SVS Plus/2, eller en Velodyne DD18. Her er du sikra alt du måtte ønske. Nå nærmer vi oss allerede en prisklasse som kanskje ikke passer deg, så helt hva du er ute etter, burde du legge mer vekt på :wink:

Uansett, virker det som et flott prosjekt.. håper du fullfører. Gleder meg til å følge med videre. Lykke til!

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg hadde vært i din situasjon ville jeg tatt meg god tid til å få lyttet på forskjellig utstyr slik at du kan bli litt mer kjent med dine preferanser. Prøv å kom deg på et par demoer hos folk her på forumet, det er mye bedre enn å reise til hifibutikker med et middelmådig demorom og ivrige selgere. Kanskje det hadde vært en idé å begynne med noe enkelt og så oppgrader etterhvert? Hørselen utvikler ser med tiden når man driver med dette, så det kan være lurt med en "myk" start

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •