Bose Lifestyle

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bose Lifestyle

hei er det noen som har erfaringer med noen av bose sine systemer. virker som en veldig dame vennlig løsning, men hvordan låter det egentlig i forhold til prisen?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Låter veldig fint med en gang. Flott diskant og bass, men total mangel på mellomtone. Egner seg etter min mening dårlig til hjemmekino hvis lyd står i fokus.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate rojohan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min bror har tenkt å gå til innkjøp av det og ha i stuen da det er veldig diskre og ikkje tar sånn plass(damen ville ikkje ha det andre i stuen). Så har han det skikkelige annlegget i kjellerstuen (hk/primare/monitor audio og sony proj).

Har dog ikkje testet ut lyden sjølv.....

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En jeg kjenner har Bose Lifestyle 50 og synes det låter bra. At man kan plukke komponenter og høyttalere selv for samme pris som låter vel så bra er vel ingen nyhet. Men fokuserer man på at god lyd ikke nødvendigvis skal være godt synlig, ja da er Lifestyle uovertruffen. Innebygde høyttalere er selvsagt holdt utenom

Intermediate magking sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan få et like lite og pent anlegg som låter bedre til halve prisen.
    Bose er oppskrytt og oppgraderinger er umulige

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke Lifestyle anlegg tenker du da på og hvilke alternativer :?:

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om alle BOSE anlegg må kobles gjennom subben (hvis man kan kalle den det), men de jeg har sett har måttet det. Da kan du ikke oppgradere noe uten å bytte alt.
    Mange gode alternativer på høytaler siden, KEF eggs, Antany Gallo micro, Velodyne Deco, etc. med en ordentlig subwoofer, ikke en midwoofer som BOSE sin. Kombiner dette med en vanlig surround amp og DVD spiller og du har et godt surroundanlegg til halve prisen.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vurderer to forskjellige modeller enten 50 eller 35 (med dvd) klarer å skaffe anlegget fra usa. vi snakker da priser som er helt andre enn i norge 50 koster ca 1900$ og 35 ca 1400$ selvsagft kommer frakt og fortolling i tillegg.

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og transformator fra 230volt 50hz til 110volt 60hz kommer i tillegg. Hvis det bruker mye strøm blir dette dyrt.
    Sjekk hvor enkelt det er å gjøre sonefritt også.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mod 50 er med multi volt eller hva de kaller det så den modellen er ikke noe problem. men uansett så trekker det jo ikke så mye strøm

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    $1900 var veldig billig, hvor får du det til den prisen? (Start et nytt tema i prisjakt og link herfra for å tilfredsstille de strenge administrator-kravene ) Veiledende pris i USA er $2999, som fremdeles er billig i forhold til svindel-pris 55000 i Norge. Man kan ta seg en flott USA-ferie, ta med seg anlegget hjem på flyet og allikevel spare 20000 kr. Det er ikke større enn at basskassa går som en koffert og resten passer innimellom bagasjen i den andre kofferten.

Når det gjelder lyden så hørte jeg på det på en Bose factory outlet-butikk som lå rett ved der jeg bodde i Florida. De hadde en egen liten kino med 10-20 seter hvor de demonstrerte anlegget med en egen Bose demonstrasjonsfilm, og der låt det svært imponerende. Men når jeg ba dem skru opp lyden skikkelig på en film ute i butikken, ble det litt tynt. Du skal nok slite med å finne noe som låter bedre til $1900 (13000 kr), men med norsk blodpris finner man glatt noe med mye mer guffe til halve prisen.

Ellers er jo fjernkontrollen helt rå, den har fullt display og fungerer med radiobølger, dvs. i alle rom. Den har innebygd multiromsløsning for opptil 4 rom, så det eneste du trenger er effektforsterkere og høyttalere i de 3 andre rommene. Bose har også egne aktive høyttalere for dette.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er litt off topic, men av småanlegg har Yamaha et som heter noe sånnt som NV80 eller noe. Jeg har det selv oppe i stua (det er det med grønnaktige fronter). Det har den vanlige koblingen gjennom subben, men ulikt alle konkurrenter har det også en 5.1-utgang! Det vil si at man kan ha det som en preamp og bygge ut etter hvert. Og det er svært kompakt å se på om man har mulighet til å gjemme bort diverse effektforsterkere. Det koster 7-8000,- med høyttalere, og spiller helt greit, men som konkurrentene med for mye diskant, for lite mellomtone og en dyp rullende bass.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så godt som alle jeg har pratet med som kjenner til Bose (amerikanere, for det meste), mener det står for Buy Other Sound Equipment.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er enig med magking, har selv Gallo Micro som konevennlig løsning. Disse spiller ringer rundt Bose. Vurderte selv Bose, men etter å ha hørt Gallo, ble det som om Bose spilte med et tykt teppe foran høyttalerene. Sjekk http://www.roundsound.com Fruen kan jo selv få velge farge...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    var innom hifi centeret i bergen idag. De mente at 35 låt bedre en den noe eldre 50 modellen. driver og leser litt om gallo, ser slettes ikke ille ut det. de av dere som kritiserer bose har dere hørt mod 35 eller kommer kritikken på bakgrunn av mod 50. minner også om at det er snakk om å kjøpe systemet til ca 12000kr, ikke 40000kr som det koster i norge.
    takker for mange svar

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk: http://www.runtljud.se/images/hbt1.jpg og

http://www.runtljud.se/images/hbt2.jpg

samt http://www.audioreview.com/Main,Spea...8_1594crx.aspx

Kan anbefale disse. Vi har også Boseanlegg på jobben til 16000,- tror jeg, og det kan desverre ikke sammenlignes. Suben er ikke god i det hele tatt, og det er mye knoting med oppkobling. Nei, dropp Bose, og se på noe annet.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da ser det ut som om planene om å kjøpe bose går i dass. Gallo greiene får virkelig bra kritikk. nå må jeg bare finne en fornuftig forsterker. jeg har en sterkt modifisert zap ca 42w klasse a. (sterkt modifisert veier ca 50kg) kostet over 17000kr i deler i 1997). kunne tenkt meg å benytte denne i et evt system, men hva bør jeg velge til forforsterker. starter nytt emne

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvem som forhandler gallo micro her i landet, og prisnivået på disse? Ser ut til å kunne øke konefaktoren betraktelig her i gården.

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er et powerbuy på Gallo micro og diva på avtalk.
    De har og et eget Gallo forum der med masse info.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte mine på Bergen Musikkhandel. Fant også denne: