Begrepsforvirring

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Begrepsforvirring

Jeg er i startgropa på en oppgradering av hjemmekinoen, og har lest her inne, samt i aktuelle blader til øyet er stort og vått. Merker at jeg har vært vekke fra HK lenge, da begrepsforvirringen er total.
    Høytalerene kan jeg lytte meg frem til, men jeg trenger litt hjelp med elektronikken.
    Tanken var å kjøpe Denon 3806 eller tilsvarende fra Pioneer. Kjøpe en billig DVD spiller, og overføre via hdmi til reciever og videre til plasma.
    Men så leser jeg om oppskalering. Er det noe poeng å legge flere lapper i DVD spilleren, for å få bedre prossesering av signalet i den, eller skal jeg la reciveren ta seg av det, og la den oppskalere til HD kvalitet.
    Med tanke på den format krigen som pågår, er jeg ikke spesielt lysten på å legge mange kr i DVD spiller. Vil heller legge noen ekstra kr i en dedikert cd spiller.
    Så er det krigen mellom Blue-ray og HD-DVD. Hvordan vil f.eks 3806 eller en Pioneer være etter krigen er vunnet?? Må jeg da igjen kjøpe ny reciever? eller vil de takle det?
    Håper noen kan opplyse meg litt

Intermediate Pug-Nose sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Bruker du komponent fra dvd-spiller til projektoren vil oppskaleringen foregå i pj. Om du blir fornøyd med dette kommer vel an på hvor god projektor du har..
    Jeg bruker denon 2910 for å oppskalere til 720p og er virkelig fornøyd.. Merket stor forskjell fra dårlig kompositt kabel til hdmi!!
    Det fins jo relativt billige dvdspillere (1000-2000,-) med oppskalering også. Hvor bra disse er er en annen sak (Oppo/Bkk har fått MYE skryt)

Om recieveren vil kunne brukes etter formatkrigen er ferdig (om den blir det)? Her vil jeg tippe ja.. Jeg regner med de nye HDspillerene vil ha innebygget DAC, slik at du kan overføre lydsignalet analogt til din dvdspiller (via RCA-kabler).
    Nyere recievere vil nok bruke oppdaterte HDMI standarder til overføring av HDlyd også...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •