Farlig med mange watt? - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 76 av 76
    Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

effekt

Effekt er en god ting, så langt du ikke tar sikringer i huset ditt
    Har hatt 1000watt rms på høytaler som burde ha 125watt, høytaleren hørtes aldri bedre ut enn den gjorde da kan man trykt si.
    Men det er klart at hadde jeg ikke vert forsiktig hadde jeg tatt høytaleren av dage. mildt sakt.

Active EirikBækken sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    372
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Men det er klart at hadde jeg ikke vert forsiktig hadde jeg tatt høytaleren av dage. mildt sakt.
    Ganske så grundig også...:-D

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hehe

vet, forsterkeren har faktisk Max RMS på 1200watt så totalt 2400watt på et par høytalere som har MAX 125 watt hehe ja det er morsomt å teste litt på kanten

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    372
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken forsterker/ ht er det snakk om her egentlig??:-D

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ka du tru?

Sitat Opprinnelig postet av EirikBækken
    Hvilken forsterker/ ht er det snakk om her egentlig??:-D

<--------- Midgard såklart digger disse småsakene! info fra MA sine sider, var 4ohm last på høytaleren vel å merke!

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    372
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    høyttalere da?

dynavoicene?

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

var dem ja

Var nok Dynavoicene jeg testet det på ja, hadde ikke turt prøve på noen dyre høytalere først hvertfall. Knall bra kombo for å få ut det beste i F6 men kanskje ikke det mest økonomisk riktige....
    Hadde soundcare superspikes og Ferdig terminert kabel til 1300,- på et par høytalere til 1100,- hehe. måtte jo prøves det også

Skal nok bruke noe overdimensjonert effektamp på de nye høytalerene også men prisnivået blir nok litt mer riktig da. og Oberon 6.1 på Lyric 402 er jo også ganske voldsomt, har jo tross alt to 6,5" de også tåler vel 250watt i utgangspunktet.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    372
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er veldig spent på komboen jeg og!:-D

Start en ny tråd med lytte erfaringer oget lengre referat da det kommer i hus da, med MYE bilder

Tror kanskje noen irriterer seg litt over alt OT snakket i denne tråden

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hvem bryr seg

Bare oss som skriver her nå alikevel

Skal nok komme med mange bilder og info om hvordan det går men kommer sansynligvis til å gå til innkjøp av Prosjektor, Lerret, Surround amp og senter høytaler før jeg kjøper nye høytalere til surround desverre. så det kan nok gå til utpå nyåret før jeg har penger til det (selvom jeg jobber hardt). så lenge jeg har noen 15" CV i kinoen blir det nok ingen sub så svs kommer når Mer siviliserte høytalere er på plass.

huff blir mangfoldige tusener dette her:| men men blir bra resultat får jeg håpe. :-D

Skall forrøvrig ta med meg Midgard effekt trinnene når jeg skal kjøpe høytalere, for å teste det sammen. Noen ting passer jo overhodet ikke sammen.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    372
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare oss som skriver her nå alikevel
    Hehe....er diskusjonen virkelig så sær?

Skal nok komme med mange bilder og info om hvordan det går men kommer sansynligvis til å gå til innkjøp av Prosjektor, Lerret, Surround amp og senter høytaler før jeg kjøper nye høytalere til surround desverre. så det kan nok gå til utpå nyåret før jeg har penger til det (selvom jeg jobber hardt). så lenge jeg har noen 15" CV i kinoen blir det nok ingen sub så svs kommer når Mer siviliserte høytalere er på plass.
    Overgangen fra F-6 til 401 bli nok ikke lett
    Hva synes du om subben?
    Hva tenker du på som surr. amp?

huff blir mangfoldige tusener dette her:| men men blir bra resultat får jeg håpe. :-D
    Blir det ikke alltid...?

Skall forrøvrig ta med meg Midgard effekt trinnene når jeg skal kjøpe høytalere, for å teste det sammen. Noen ting passer jo overhodet ikke sammen.
    Kan være greit å teste ja, men jeg har sett flere som kjører disse sammen, så jeg har troa på det...

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EirikBækken
    Hehe....er diskusjonen virkelig så sær?

Overgangen fra F-6 til 401 bli nok ikke lett
    Hva synes du om subben?
    Hva tenker du på som surr. amp?

Blir det ikke alltid...?

Kan være greit å teste ja, men jeg har sett flere som kjører disse sammen, så jeg har troa på det...

Er nok såppas nær ja.
    hehe blir nok en fornøyelse med den oppgraderingen ja, SVS har jeg kunn hatt gleden av å høre en gang det var en dobbel 12" og du verden, den skal jeg ha!

jeg har ikke tenkt å legge mye penger i surround ampen ettersom jeg ønsker i utganngspunktet å bruke Midgard blokker all out! en monoblokk på hver høytaler, kanskje til og med 7st når før jeg er fornøyd. har sett på en ren preamp fra Violet Audio, ukjent sak som i utgangspunktet er laget for studio bruk men den har Balanserte utganger til alle 7 kanaler og skal vist nokk gjøre en god jobb, men jeg tror ikke jeg kan få hørt den noen plass
    Kanskje jeg kjøper noe så enkelt som Cambridge audio sin rimlige surround amp kan bruke de to blokkene jeg har sammen med den til jeg har pengene til flere blokker og etter det en dyr pre amp. men vi får se med det, er nok over et år fram i tid og det hele kommer ann på hvor jeg jobber også har kanskje en jobb i en Hifibutikk ventende og da blir det kanskje noen merker jeg får gode priser på dessuten kanskje noe bedre lønn.

Alt for mange planer og for lite penger.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare for å skyte inn litt.. jeg har Patos Lyric 402mkII som drives av en Meridian 556 og en Denon avr-2106 pre (for øyeblikket, har en rørpre som jeg skal bygge litt om). Dette er gode saker! Jeg har kun hørt Patos med en variasjon av Meridian-forsterkere, men det låter både rocka og flott i hele frekvensområdet spør du meg.

Jeg har en ny DAC kommende om to uker, skal bli interessant..

Newcomer oyvwen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei..
    Jeg synes at nad c272 og concept 10 er en snadderkombinasjon..
    Jeg hadde en avr 2805 reciver brokoblet på 2 stk nad C272 men synes ikke stereolyden var bra, manglet liksom mellomtone... Nå har jeg solgt 2805 og godt over til stereo igjen. Kjører nå med Nad C162 brokoblet til 2 stk C272 og concept 10..Det er himmelvid forskjell!!!!! Har foresten concept 8 somhar vært brukt som bakhøytalere til salgs og Center C0,8...
    En ting er sikker concept 10 våknet fra en dvaletilstand når jeg bytett forsterker...KJØR PÅ MED CONCEPT10!!! du blir ikke missfornøyd.

Newcomer oyvwen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sorry, feil forum

Intermediate
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    1,059
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question watt

så for mye watt er ikke skadelig for en høytaler hvist man spiller med litt fornuft?

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe - høyttalere kan aldri få nok krefter. Brukt med måte, naturligvis. Det er egentlig ikke spørsmål om så forferdelig mange Watt - heller om evnen til å holde høyttalermembranene i et musikalsk jerngrep.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •