Oppladbare batterier til hodetelefoner

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Oppladbare batterier til hodetelefoner

De oppladbare batteriene til de trådløse hodetelefonene mine ser ut til å ha dødd :cry: Det kommer en hel del ubehagelige lyder når jeg skrur på hodetelefonene og signalet er dårlig, det blir bedre når de har vært i bruk i noen minutter. Det er ikke antydning til sånt når jeg bruker vanlige batterier, i tillegg til at lyden blir litt bedre.
    Jeg har ikke målt batteriene.

Hodetelefonene bruker 2 stk 550mAh, 1,2V MicroAAA batterier, og det står NiMH Accu på dem.

Batteriene lades via en kontakt på basestasjonen.

Husker at det står i manualen at man kan kjøpe nye batterier fra en spesifikk produsent.
    Men må jeg kjøpe de som blir anbefalt? Eller kan jeg bruke andre oppladbare batterier?

Er sikkert litt enklere å kjøpe lokalt her i Norge :roll:

Det er vivanco FMH 8080 det er snakk om

A

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner ikke disse hodetelefonene spesielt, men at det står i bruksanvisningen at kun et spesielt merke på batteriene kan brukes er vel heller vanlig... Uten at jeg tror det har noe som helst å si. Tror mere på at dette er "avtalt spill" mellom to produsenter. Slike batterier har en lei tildens til å være særs dyre!
    Jeg ville ha satset på å prøvd et rimeligere alternativ med samme spec fra feks Clas'ern først.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men det er ikke fare for å ødelegge noe eller starte en brann ved å teste andre batterier? Så lenge de har samme spec burde det jo være trygt..

A

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1,2V micro AAA???

Mener du helt vanlig AAA batteri? R03?

Da kan de definitivt erstattes av hvilket som helst annet batteri!

Clas har noen gode, tror de er produsert av noe som heter Vanson.... Står digital på de, har veldig gode erfaringer med AA av denne typen, og vil tro AAA er av like god kvalitet, og ikke minst så kan du få ganske bra kapasitet på de!

Husk, mA verdien trenger ikke være lik, kun spenningen og størrelsen! Dess større mA verdi dess lenger varer de!

Bruk dessuten NiMH! Disse er de beste nå til dags! Ikke minne ved oppladning, ergo man trenger ikke lade de helt ut hver gang man skal lade de!

Men ville nok kanskje satset på å lade de nye batteriene i en medfølgende lader!

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av santa claus
    1,2V micro AAA???

Mener du helt vanlig AAA batteri? R03?

Da kan de definitivt erstattes av hvilket som helst annet batteri!

Clas har noen gode, tror de er produsert av noe som heter Vanson.... Står digital på de, har veldig gode erfaringer med AA av denne typen, og vil tro AAA er av like god kvalitet, og ikke minst så kan du få ganske bra kapasitet på de!

Husk, mA verdien trenger ikke være lik, kun spenningen og størrelsen! Dess større mA verdi dess lenger varer de!

Bruk dessuten NiMH! Disse er de beste nå til dags! Ikke minne ved oppladning, ergo man trenger ikke lade de helt ut hver gang man skal lade de!

Men ville nok kanskje satset på å lade de nye batteriene i en medfølgende lader!
    Ja, det er helt vanlige batterier, ser akkurat ut som de som brukes i mine fjernkontroller.
    Regner med at spenningen er lik på alle slike batterier, og hvis jeg kjøper NiMH med tilsvarende eller høyere mAh verdi så burde det jo funke å lade dem via basestasjonen. Blir jo en smule tungvint å måtte ta batteriene ut for å lade de opp ;-)

Tror jeg skal prøve meg på en mail til vivanco og høre med dem, blir jo for dumt å bestille batterier fra tyskland, blir straks litt dyrere enn å kjøpe i Norge.

A

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan bruke vanlige oppladbare batterier som du får kjøpt på clas ohlson! D er ingen vits å maile de for å spør om d, siden de da sikkert bare sier d samme som står i manualen!

D vil funke veldig fint å lade de i basestasjonen, men grunnen til at eg anbefalte å lade de i en skikkelig lader er at ladingen da vil bli mye bedre!

Nye ladere har ofte en utladingsfunksjon, og en oppladingssyklus som utnytter batteriet best mulig. D vil ikke basestasjonen ha, da denne bare vil fise strøm inn i batteriene!

Du vil med andre ord få batterier som holder lenger!

Men d vil funke konge i basestasjonen en god stund

Kjør på! Ikke noe å lure på!

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm.. du sier noe der, det blir kanskje lengre levetid på batteriene med en ekstern lader :roll:

Det kommer jo litt an på prisen på sånne batterier også, dersom de ikke er så dyre så gjør det meg ikke noe å kjøpe et par nye om ett år eller to.

Jeg er ganske sikker på at laderen i basestasjonen ikke er den beste, men den funker og det er ganske enkelt å bare sette de der for lading. Batteriene holder forresten ganske lenge så det er ikke så ofte jeg evt. må ta dem ut og lade dem "eksternt" ;-)

A

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •