Har til nå kun anbefalt brukte produkter

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Har til nå kun anbefalt brukte produkter

så kanskje på tide å llage en liten test av butikker?
    Litt urettferdig av meg å ikke ta med HFK eller HFC? Men, de fleste kjenner til de så greit å skrive om de som er litt mindre?

Hadde meg en liten runde på de 2 nyeste butikkene i Stavanger.. og kanskje minst profilerte?

Iallefall fant jeg ut i dag at jeg skulle ta meg en tur på Resonans for å sjekke ut butikken. For 3uker siden var jeg på Hi-fi messa på Rica-forum i Stavanger, og der traff jeg på en av de som tidligere var med og drev Maxwell. Han fortalte om resonans og at han var en av "hovedmennene" bak butikken. Og om jeg ville så var jeg velkommen til å ta en titt...

Så der var jeg...

Fikk først en liten test av ett Rotel/Tannoy Mercury-oppsett de hadde der, og virket veldig lovende. Og fikk vel en bekreftelse på det jeg alltid har ment: At de 2 merkene går som "hånd-i-hanske".
    (Hørte senere samme anlegg med ett par Audiopro som stod til innspilling og det virket og veldig lovende, så om man liker jazz så tror jeg at det er det som er det rette)

Så etter en stund dukket "han" opp igjen og spurte om jeg kunne tenke meg til å bli med en tur opp for å sjekke ut anleggene der?
    Joda, helt i orden det, så jeg ble geleidet opp på det største lytterommet på butikken (de har ialt 7 (syv!!) rom fordelt på 450kvadrat). Og jeg ble stående å gape da jeg så anlegget. Visste at det stod ett sett med Tannoy Glenair fra toppserien deres Prestige, men resten var virkelig gromt. Marantz topp sacd spiller, Audio valve's monoblokker koblet opp mot Eklipse pre.
    Main Features

Lytteinntrykk: Det funka som f** på rocka musikk!! Manglet sikkert de siste 20hz i bassen, men gudhjelpemeg hvor resten svingte!!
    Satte på feks. Iron Maiden: "Number of the beast", og det var helt vilt å høre på. Så vilt at etter 20 sekunder begynte jeg å le!
    Ankepunktet var vel på mere stemmebasert musikk så ble det litt vel "tamt". Prøvde med Kari Bremnes "Gåte ved gåte" og det var ett stort lydbilde, men kanskje en anelse difus på stemmer som sagt og litt tomt i øvre diskant. Nå sa de at Glenair var under innspilning og trengt enda noen uker for å lyde bra, så jeg lovet de en "second opinion" om en mnd tid når de skal være ferdige.
    Samtidig med den seansen skal jeg sjekke noen av de andre produktene de har der, deriblandt de minste til Tannoy av prestige serien. dvs noen minimonitorer med ett 4,5tommers coax-element, Jasmine forsterkere og kanskje noe Jungson.
    Main Features

Fant ut at jeg skulle ta meg en tur innom og se hvordan Maxwell hadde blitt. Mye av det samme som før fant jeg ut, men Sveinung hentet fram en stol og ba meg sette meg ned. Anlegget bestod av Opera høyttalere og Sugden forsterker og cd spiller.. Lyden var helt utrolig oppløst med ett stooort stereoperspektiv, og dette tiltross for at plasseringen var heller dårlig! Jeg ble bare sittende og smile, og S måtte innrømme at han hadde sett noen sånne smil de siste dagene. Hvilket også hadde medført i salg av en Sugden-kombo lik den i oppsettet. Og jeg tror han. For til prisen er det en av de beste anleggene jeg har hørt. Hverken mer eller mindre...

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle gjerne vært med deg og hørt på tannoy :-D

Men jeg får vel ta en tur til stereofil og se (høre) litt der når jeg får tid, de har visst noen av de dyrere tannoy'ene der også.

Litt synd at de har så erke-britisk-konservativt design på toppseriene sine, hadde jeg kunnet handle i den prisklassen ville jeg ikke kjøpt slike pga. design. (U)heldigvis ser det ikke ut til at jeg kommer til å handle i den prisklassen på... tja, 100 år :shock:

A

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har mer eller mindre hatt våte drømmer om de iallefall de siste 10 årene.
    Tror de (og dimension) har ganske bra waf til tross for størrelsen (som jeg ser det). Synes de var skikkelig flotte, i det rommet de var i. Kan vel bli litt stort for leiligheta mi med stue/kjøkken på 18-20kvadrat og generelt sett mange leiligheter.

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dimension er mye finere syns jeg :-D Men det skulle vært mulig å fått dem med svartlakkert metall der hvor krommet er. Det gikk rykter om at det skulle være tilgjengelig når de kom, men det ble vel for dyrt eller for liten etterspørsel etter svart
    Har desverre ikke hørt glenair eller dimension, men har hørt endel andre DC konstruksjoner, monitor gold feks er helt utrolig presis og deilig å høre på, Regner med at glenair og dimension ikke er så veldig forskjellig å låne et øre til

Definition syns jeg er en av de bedre seriene fra tannoy når det gjelder design. Forholdsvis massive de også, så jeg får vel neppe tillatelse til noe slikt med det første ;-)

Et alternativ som jeg seriøst vurderer er å bygge tannoy selv, mange løse DC elementer å få tak i brukt, originale delefiltere også. Og da kan man kanskje klare å få ganske høy WAF.
    Ulempen er at skal man bruke 10" eller 12" så blir høyttalerene ganske brede.

A

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sugden...*hi hi*

Jeg ønsker slike hifisjapper som Resonans velkommen til Grenland, og IKKE hifiklubben som dessverre skal åpne butikk i nye lokaler på Bratsbergbrygge snart. Hifiklubben har dessverre blitt en butikk som konsentrerer seg mest om lowfi.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fiines da fortsatt endel bra sjapper der borte da?
    Ohfc, lyric, kontrapunkt feks..

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært på Resonans i stavanger jeg også, ønsker dem alt vell i norges perle!! Kjekt med nye hifi-butikker her...
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Newcomer ftz sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvor ligger Resonans ???

jeg har vært og kjikket litt innom maxwell mye snadder der

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ftz
    hvor ligger Resonans ???

jeg har vært og kjikket litt innom maxwell mye snadder der
    Etasjen over Maxwell...

Men, så en tur innom der og hadde en liten passiar med Sveinung.. Hyggelig som vanlig

Egentlig ville jeg ha sagt at Maxwell er min favoritt forretning... Men, nei...
    Blir litt for intimt for min del.

Hadde meg en liten tur innom der mens jeg var en tur innom stavanger for å treffe på ei venninne.
    Og som vanlig ble det endel lytting på div produkter. Som feks. Jungson, Quadral, atoll og Vienna.

Nå måtte Robert innrømme at de hadde noen problemer med å få rommene til å låte bra. Spesielt det med atoll/Marantz-oppsettet..
    Noe som ikke var vanskelig å høre.

Påpekte og for dem at ting stod litt på halv 8. og at lyden ikke var max.
    Ja, da skulle jeg bare kose meg med å koble om og flytte høyttalere. For de hadde koblet opp Jungson og Vienna Mahler dagen før og stod kun til innspilling. og så skjedde. Av med jakken og stille inn. Clue 1: Mektig romlebass. Ut fra bakveggen. Iallefall over 1m (1,5?). Og bam! Så var bassen strammet opp. 2. Noe rotete lydbilde: Flytte ut høyttalerne. Stapper man 5-6 musikere inn mellom kan de bli noe rotete og vil også påvirke det som har med 3. som har med plassering av musikere. Lettest er det med sangere, som oftet er mixet inn i sentrum av mixen.. Og her må det litt toe inn, for da vil det etter en stund åpenbare seg ett lydbilde med naturlig romklang og luft mellom sanger og instrumenter. Her kan det være stor forskjell på høyttalere
    enkelte må spille mere inn i rom mens andre tåler å bli stilt in mot lytter.
    Isåfall er Vienna'ene noe med det mere ekstreme jeg har vær borti, for der ble det så mye T-I at jeg nesten ikke så innsiden på høyttalerne. En kan man iallefall si om Vienna/Jungson oppsett: Enormt på klassisk, enkel akustisk og kormusikk. De hadde iallefall veldig troverdig gjengivelse av stemmer.
    Nå er også Jungson regnet blandt de beste cd-spillerne på markedet mht. klassisk musikk, så mulig det hadde noe å si...

Morsomste: Atoll og Quadral! Stod til innspilning, men var overraskende oppløste allerede da og spilte bass med ikke bare pondus, men utrolig snert ned mot 25hz! Og det til den snille pris av 20000! Egentlig koster de 30k, så ingen tvil om at det er ett godt kjøp! (Nå opplyste Robert om at Snicker's og Ak nettopp har kjøpt hver sine sett. Sier sikkert sitt.)

Hadde gledet meg litt til å få hørt på Spendor's gulvstående, men de luringene hadde koblet fra pre'en..
    De slemmingene

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke Quadraler snakker vi om?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Hvilke Quadraler snakker vi om?
    Tror de het Montan...
    Ikke greit å huske sånne ting;-)

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    (Nå opplyste Robert om at Snicker's og Ak nettopp har kjøpt hver sine sett. Sier sikkert sitt.)
    En liten korreksjon her:
    Jeg anbefalte dem til AK (Stativutgave, tror den heter Aurum), men jeg kjøpte aldri noen selv (ville kanskje vært litt rart også).

Forøvrig en utrolig flott butikk. De skal forhandle MA fremmover også. Ser virkelig frem til første demoaften i oljebyen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •