Beste cd-spiller til 3500-7000.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 45
    Intermediate BanjoArrne sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Beste cd-spiller til 3500-7000.

Kom igjen.Gi tips her

Intermediate frdrk sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    666
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Usher CD-1 koster ca. 5k(?)

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye snæcks i den prisklassen, ville lest noen tester og ikke minst testa litt forskjellig på egenhånd...

Newcomer plumbtek sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Denon

Hva med Denon sin 700 AE til 2990, eller DCD 1500 AE til 5998.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dukket opp endel fra kinesiske som feks. jungson som er bra.
    HK har som regel alltid hatt gode spillere, Cambridge, Rotel, Marantz..
    Det beste er vel å prøve selv.. Kun da kan du får den lyden du vil ha;-)

Newcomer SunZeeker sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Arcam CD 73t, Cambridge Azur 640 v2 eller Usher Cd1. Denon AE700 låter varm med mye bass, men mangler fullstendig luft og detaljer, den kutter også i toppen. Cambridgen spiller overlegent ae700 tross samme pris. Arcam 73t kan du nå handle hos endel hificenter for kun ca 4500,-

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for tips.Grunnen til at jeg har lagt ut tråden er jo som sagt i en annen tråd at jeg synes marantz 5001ose lyder litt lyst med litt for lite fundament.kanskje jeg tar feil hvem vet.kan være for vannt med tjukk "møkkalyd"for det jeg vet,hehe.Har dette oppsettet:cayin 153b,marantz 5001ose,kimber hero interconnect og kimber kwik12 høyttalerkabel.høyttalere er ikke kjøpt enda men det ser ut til at jeg må teste B&W 603s3,Dali ikon6 og Klipsch rf-52 opp mot hverandre før jeg bestemmer meg.er det noen cd-spillere som leverer i pose og sekk da?godt trykk i bunnen,god og åpen mellomtone og en diskant som frembringer de fineste detaljer med luftighet uten og true med å bli harsk eller flisete?til denne prisen?Ikke vet jeg.men lever i håpet.Har noen forresten hørt om Rotel rcd-06?Den skal vistnok være en god spiller.takker for alle tips og veiledninger jeg kan få

Newcomer Ziggurat sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv hørt på jungson sin cd-spiller og den låt veldig bra..

Her har du linken til deres hjemmeside..
    home

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk skal du ha.Så veldig originalt ut i design også.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mens jeg satt her å leste om spillere i går kom jeg over en vincent cd-s2.Den kostet faktisk ikke mer enn 4500,- og den hadde analogt klasse A utgangstrinn og ringkjernetrafo.Så faktisk veldig stilig ut også.Så hvis de har den inne på TonArt så skal jeg låne den i dag og få testet denEr det noen som har hørt denne?

Intermediate Trumpetguy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    806
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg testet (hjemme):
    H/K DVD 10 (min gamle dvd-spiller)
    Cambridge Azur 640v2 (ca 3500?)
    Denon 1500AE (ca 6000)
    Jungson Moon Harbour (nypris 8500 hos Duet, og du får den adskillig billigere med egenimport. Jeg kjøpte brukt).
    Har aldri testet Marantz.

Cambridge'n falt ganske hardt og brutalt gjennom etter å ha hørt Denon 1500AE. Flatt og kjedelig er vel ganske beskrivende. AE1500 hadde høy WOW!-faktor og spilte alle testplatene med stor bravur, klarhet og masse bass. Den spiller i tillegg 2-kanals SACD. Begge disse to ble imidlertid overgått av Jungson, som jeg likte omtrent med en gang. Vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive det, men det er noe behagelig og skikkelig solid med hele lydbildet, den skjuler ingenting og har det jeg trenger i hele frekvensspekteret. Musikken låter tildels helt annerledes enn det jeg var vant med. Tror aldri jeg har hørt flere instrumenter i klassiske innspillinger, og detaljer er adskillig bedre plassert i rommet enn jeg har hørt før.

Med Jungson er det viktig å merke seg at den ikke har noen fest-hump i frekvensresponsen, dvs noen dB ekstra i mellombassen. Den vil dermed muligens gi litt mindre partyfaktor enn det man er vant til fra andre spillere.

Active mr.Fahrenheit sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    425
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at kontrapunkt har en Rega planet 2000 demobrukt for 4999 kr. Dette er en meget bra spiller.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men så er det jo ikke partyfaktor man er på utkikk etter.Hva er nypris på denne moon harbour?høres veldig bra ut i allefall.Og er enig med deg om denne cambridge-spilleren som faktisk mangler både dynamikk og detaljer så det holder etter min mening.Men det er nå mine ører det da...

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke enig i at Cambridgen 640C mangler dynamikk. Den er riktignok ikke den mest oppløste av de nevnte spillerne, men har et godt fundament og er en av de spillerne som har svært gode allroundegenskaper.

Moon Harbour er nevnt som en god spiller, og til dette kan jeg si meg enig. Hadde denne selv for en tid tilbake, og den hadde et godt fundament, en god og varm mellomtone og passe oppløst i toppen. Ble aldri skjærende, slik som en dårlig matchet CD-5001 kan bli. Gjør oppmerksom på at jeg sier "kan bli", da matchingen i hele kjeden er viktig i forhold til hvordan et enkelt komponent oppleves.

Arcam CD73T er også en spiller som er svært god til prisen. Den har et godt og nøytralt fokus, en god mellomtone og i mitt oppsett med Arcam AVR350 og mine "gamle" høyttalere fra Audiovector ble den heller aldri spiss i toppen.

Til sist; prøv også å få en lytt på Usher CD-1. Denne har et utrolig luftig og bredt lydbilde, og er en av de beste spillerne jeg personlig har testet i prisklassen inntil 7k.

For ordens skyld, hvilke andre komponenter skal den matches mot?

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cayin 153b,kimber hero signalkabel,kwik12 h.talerkabel fra samme produsent og slik det ser ut til å bli av høyttalervalg er B&W 603s3 lovende.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel...kan ikke fraskrive dali ikon6 eller Klipsch RF-52 heller.Må høre alle først

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett litt på Marantz SA7001.Er dette en god spiller.Noen som har denne eller kan si noe om den bortsett fra at den er EISA vinner?Hvordan er denne i forhold til cd5001 ose?

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BanjoArrne
    Har sett litt på Marantz SA7001.Er dette en god spiller.Noen som har denne eller kan si noe om den bortsett fra at den er EISA vinner?Hvordan er denne i forhold til cd5001 ose?
    Har denne på test nå, og den kommer på trykk i Hjemmekino i månedsskiftet november/desember. Uten å røpe for mye, er den bedre enn 5001 OSE på alle parametre.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opp til 7k har du jo en del å velge i mellom. Jeg ville nok også ha lånt øre til Rega Apollo, se test på lydogbilde.no.
    Hvis du ikke er så nøye på utseendet, kan du også sjekke ut en ekstern DAC, f.eks. RME ADI-2, som er et proffprodukt beregnet til studiobruk. Denne koster rundt 6000 og er blitt kjent for å løfte lyden betydelig, langt over denne prisklassen. Denne vurderer jeg selv for tiden, men har ikke fått lyttet til den ennå. Se nærmere info på prolyd.no. Andre slike produkter er Benchmark DAC-1, som har fått glimrende omtale i bl.a. Lyd og Bilde.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for info Anfield.Det står egentlig mellom 7001,vincent cd-s2 og Usher cd-1.Sistnevnte vet jeg ikke om Ton art fører for jeg har knyttet 3500 til dem i og med at jeg kjøpte 5001 ose først og må bytte den i noe annet som de fører.Men det er vel nok å velge i tenker jeg da de er frittstående.Usher er jeg ikke helt siker på da det er blitt nevnt at den kan bli litt vel lys i noen oppsett.Noe jeg har problemer med fra før.

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •