Beste cd-spiller til 3500-7000. - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 45
    Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har testet en del. Cambridge Azur 640v2 syntes jeg var litt for hard.
    Marantz passet heller ikke til mitt anlegg, hard "s" lyd. Heller ikke h/k likte jeg.
    Hos meg passet rotel best
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I og med at du oppfatter CD5001 som for lystklingende, vil jeg nok ikke anbefale Usher CD-1 i ditt oppsett. Dette er en kanongod spiller, med et utrolig bredt og luftig lydbilde. Men det som av noen oppfattes som svært luftig kan av andre oppfattes som "spisst".

Intermediate BanjoArrne sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som jeg har nevnt tidligere er det ikke diskanten som er problemet egentlig.Det at den virker vel lys er jo fordi den mangler litt nede i kjelleren.For Diskanten eller de øvre frekvensene om du vil finner jeg svært tilfredsstillende.Den er luftig og detaljert uten at den truer med å bli for spiss.Noen opptakk kan jo bli litt spisse men det er svært få.Og da er det jo opptakene som er for spisse ikke spilleren.Så det jeg er på utkikk etter er en spiller med samme egenskaper som 5001 ose + litt ekstra i bunnen,uten at det koster skjorta

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken Rotel kjøpte du HoJ?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville tatt meg Moon Harbour her siden den er god og passer utstyr som låter lyst. Har den selv og den var iallefall klart bedre enn M 5400 OSE som jeg hadde før. Største forskjeller var perspektiv og fokus. Mye klarere og tydeligere plasseringer og holografi. Låter oppløst, luftig og litt mørk/varm. Ved kjøp via Newyorksound blir prisen hyggelig etter hva jeg hører. Litt mere styr om det skulle bli noen feil med utstyret da.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BanjoArrne
    Hvilken Rotel kjøpte du HoJ?

Rotel rcd 02,, passet godt til mitt anlegg
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er en god spiller .Har hørt denne selv.Den kan jeg få til redusert pris nå .Men ble ikke helt overbevist av den.men det kan være fordi jeg hørte den på uinnspillte klipsch rf-52 høyttalere.:wink: Så det kan hende jeg låner den øre senere når jeg skal sammenligne cd-spillere igjen.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BanjoArrne
    Så det jeg er på utkikk etter er en spiller med samme egenskaper som 5001 ose + litt ekstra i bunnen,uten at det koster skjorta
    Usher har en god del mer i bunnen enn 5001 i hvertfall. Kanskje verdt et forsøk, men tviler sterkt på at Tonart selger denne.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anfield,hvilke av sa7001 og Moon harbour vil du si er best?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ønsker å teste den mer før jeg kommer med noen bastante meninger om 7001. Moon Harbour er en god spiller det, uten tvil. Men den selger vel heller ikke Tonart?

Newcomer SunZeeker sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Roksan Kandy Mk3?
    Hifihuset selger Roksan. Har lest noe på utenlandske forum hvor de blant annet skal passe godt til jmlab. Og det gjør de nok siden det er Andre som fører disse.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sant Det Anfield.Men skal låne øre til denne Vincent CD-S2 først og fremst nå.Har mast en del om den i det siste,hehe.De hadde den ikke inne akkurat nå.Den har faktisk to rca utgangstrinn og det ene er klasse A.Det kan jo være litt spennende og prøve.Jeg har jo heller ikke balanserte XLR innganger på forsterkeren min og da får jeg vel ikke bruk for de som er på Moon Harbour spilleren og da synker vel bruksverdien en del.?Du vet ikke no om Vincent-spilleren da?Eneste jeg vet er at den vannt en test i Stereoplay;-)

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Matching er slitsomme saker

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble det cd-spiller på hjemlån.Vincent CD-S2.Men noe mer enn det ble det ikke.

Etter å ha lyttet til den i et par dager har jeg kommet fram til at den blir for skarp i diskanten for mitt oppsett .Den har et godt fundament,men er litt for slapp i bassen.Fremdriften var god og ga et godt driv.Det som var mest skuffende var mellomtonen som som var altfor tilbaketrukket.Vokalister lå altfornær instrumentene så hele lydbildet virket ganske flatt.Jakten er vel i ferd med å stanse.For jeg har begynt og lure på om jeg får leve med det kompromisset marantz 5001 ose har og tilby.På mitt oppsett spiller den i allefall hvis man ser bort fra det lille ekstra jeg savner i bunnen helt suverent i forhold til prisen

Usher cd1 skal visst tendere til å være litt skarpere en 5001,men usher er jo en cd-spiller som er langt bedre totalt så det er sagt.Men den blir vel ikke aktuell i mitt oppsett.

Så det som kan være aktuellt er SA7001 til marantz.Denne har samme klangkarakter som 5001 ose Men er langt bedre på det meste vil jeg si etter jeg hørte på denne.det får jeg vurdere litt.Er vel snart i mål da,puh.Og ender opp nesten der jeg startet,hehe.Men det har vært verd det.Takker for alle tips

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fra Start til Start.;) + En liten test av B&W 603s3 og Dali Ikon6

Etter å ha tatt med anlegget nedover til Ton Art for å teste SA7001 mot cd5001ose kom jeg til slutt fram til at jeg beholder 5001.Ja,jeg endte faktisk opp der jeg startet.SA7001 var litt skarpere i i toppen(eller mer avslørende),noe jeg ikke trengte i det hele tatt.Hørte på klipsch da jeg testet disse og de er ikke akkurat tilbakelent i diskantområdet.Det gjorde at jeg lett hørte forskjellene i øvre frekvensområde og da falt valget på 5001ose som var litt mer avrundet.

så etter en lang runde med lytting og feiling har jeg kommet i mål,...som var der jeg startet.Litt artig er det jo da,hehe.Men synes det var verdt det.

Da ser oppsettet slik ut:
    Forsterker: Cayin 153B
    Cd-spiller : Marantz Cd-5001OSE
    Signal-kabel: Kimber Hero
    Høyttaler-kabler: Kimber Kwik-12

Høyttalere har jeg ikke kjøpt enda,men Dali ikon 6 kom best ut da jeg gjorde en test mellom den og B&W 603s3 på HFK i dag.

Noen timer med lytting stod for tur og den første i ilden var Ikon 6.

Ikon 6 var åpen med detaljer og luftig diskant.Mellomtonen var også meget bra.Følte kanskje at det kunne vært litt mere dybde i bassen,men det kan hende det ville ordnet seg hvis jeg hadde hørt dem i egen stue i stede for i lokalene til HFK.Resten av høyttaleren synes jeg virket bra også.Grei dynamikk og timing samt et ganske bredt lydbilde.Men det var diskanten som bemerket seg veldig her følte jeg.Den var meget detaljert og det uten og bli spiss og anstrengt,og det skyldes vel sikkert denne hybriddiskanten der domen og bånddiskanten jobber på forskjellige frekvenser.

Det gjorde også sitt til at det var best å høre på detaljert musikk som Hans Theessink,Ben Harper,Johnny staats Project ol.
    Den spilte rock godt også men ikke like godt som med de ovennevnte,og det kunne bli litt vel mye diskant hvis jeg spillte på høyt volum.

Så var det 603s3.

Det jeg øyeblikkelig la merke til da jeg koblet over til B&W 603s3 var vel at de var litt mer tilbaketrukne i diskanten.Der kom det ikke ut så mye av de fineste detaljene som jeg så lett kunne nyte med Ikon 6.Mellomtonen var derimot mye bedre.Men i bassen var det helt andre ting som skjedde.Den pøste ut bass i bøtter og spann(Ble nesten litt for mye til og med),ikke like detaljert som hos ikon 6 men med mye mer masse i bunnen.Denne høyttaleren er veldig lettlikelig og den groover skikkelig når det kommer til Rock!Der ble det slik at jeg hele tiden hadde lyst til å sette på litt tøffere plater som Audioslave,Megadeth,Tool ol.Her skulle det rett og slett mye til for at høyttaleren ble for spiss og hard i diskanten og derfor passet den veldig godt til den sjangeren.Den hadde et meget godt lydbilde og flott timing.Dynamikken var også bra.

Da jeg begynte å spille litt mer detaljerte album som de jeg nevnte da jeg hørte på Ikon 6 ble det litt mer tilbaketrukkent igjen.Her var det litt som om den holdt igjen de aller fineste detaljene.Jeg fikk ikke den luftigheten i diskanten som hos Ikon 6.Allt ble litt rundere,men ikke dårlig.Kan si det slik at hvis ikke detaljene ikke er så viktige men det å få fram selve musikken på en respektabel måte,Så er disse høyttalerne knallgode til akkurat det.En god allrounder.Jeg kan vel aldri bli lei av denne høyttaleren tenkte jeg.

Begge disse Høyttalerne likte jeg godt på hver sin måte men valget om jeg skulle kjøpt en av disse idag,hadde fallt på Ikon 6 da jeg rett og slett ikke hadde klart å slippe taket i den helt utrolige diskanten som rett og slett server alle detaljer på sølvfat.Med 603s3 kunne man vrenge opp bra på volumet med rock og hva det nå skulle være i skuffen uten at diskanten ble for fremtreden ,noe som ikon 6 kunne ha litt tendens til.Samt at 603 forsvannt mer i musikken og hadde et bredere lydbilde.Smak og behag!

Grunnen til at jeg venter er fordi det kommer en ny versjon av B&W 6-serien til sommeren etter det jeg har hørt.For jeg har faktisk veldig sans for denne høyttaleren.Den trenger kun litt mer detaljer og luftighet i toppen og kanskje bli litt fastere i bunnen,så sitter det.Jeg er spennt på hva som har blitt forbedret på den nye...

I mellomtiden får jeg nøye meg med mine gamle og simple Proson Twin V 6.Den som venter på noe godt....

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det er en mulighet for å bli kvitt den spisse diskanten ved å bytte kabler til noe annet enn Kimber da de er kjent for å være ganske avslørende.
    Prøv å låne med deg hjem noen kabler (både signal og høyttaler) fra andre produsenter for å teste hjemme.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Rotel rcd 02,, passet godt til mitt anlegg
    Hvordan vil du beskrive lyden på denne?
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Detaljert, men ikke så hard i klangen om Marantz og Cambridge, mer i mellomtonen, ikke så mye i topp og bunn som disse to andre..
    Passet klart best til mitt anlegg, da psb'ene mine fikk hard "s" lyd med de to andre kandidatene..

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Detaljert, men ikke så hard i klangen om Marantz og Cambridge, mer i mellomtonen, ikke så mye i topp og bunn som disse to andre..
    Passet klart best til mitt anlegg, da psb'ene mine fikk hard "s" lyd med de to andre kandidatene..
    Høres ut som en kandidat for meg da :-) Har nesten samme høyttalere som deg, og det er toppen som er litt problematisk her også.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har hatt 5t i noen år. den har en del resonanser i diskanten som skriker på særlig rock. litt rart egentli, for helhetelig virker det som den er laget for å være tilbakelent. f.eks mine dynaudio har mer nivå i diskanten, men langt mer kontrollert sådan...
    de nye er bedre

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •