hjemmekino anlegg

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

hjemmekino anlegg

jeg skal ha meg nytt hjemmekinoanlegg det skal brukes like mye til film og spill som til musikk.
    anlegget jeg har tenkt til å kjøpe er:
    front høyttaler: klipsch rf-7
    center høyttaler: klipsch rc-7
    bak høyttaler: rs-7
    subwoofer: yamaha yst-sw1500
    surround forforsterker: Rotel RSP-1066
    surround effekforsterker: Rotel RMB-1095
    projektor: infocus x1
    lerret: vet ikke
    kabler: monster THX
    dvd spiller: playstation 2 (skal skiftes ut med dvd opptaker snart)
    blir dette et bra anlegg?
    kom eventuelt med forslag om komponenter som bør byttes ut med andre.
    men jeg lurte også på om forforsterkeren Rotel RSP-1066 fungerer med effektforsterkeren rmb-1095?

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kutt først og fremst ut Monster-kablene. Legg gjerne penger i kabler, men ikke Monster. Jeg testet et knippe kabler, deriblant en monster til 600Kr (signalkabel). Den nådde ikke originalkabelen til CD-spilleren til knærne en gang.

Ellers vil jeg vel stille tvil til billedkvaliteten og lydkvaliteten på PS-2-en. Du kan vel kjøpe en grei billig DVD i mellomtiden?

Jeg kan ikke se for meg at en Rotel forforsterker og en Rotel effektforsterker ikke skulle passe sammen.

Jeg vil også stille ett bitte lite spørsmålstegn ved valget av sub. Hvis du ikke har mulighet til å justere fasen i forsterkeren ville jeg vurdert en annen sub med denne muligheten. Sannsynligvis kan du fikse det ved å mikse med "avstand til lytteposisjon" i forsterkeroppsettet.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det bass og diskantkontroll eller noe til å justere bassen og diskanten på forsterkeren?

Intermediate hamtor sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    621
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg testet et knippe kabler, deriblant en monster til 600Kr (signalkabel). Den nådde ikke originalkabelen til CD-spilleren til knærne en gang.
    En drøy påstand som sikkert mange er uenig i.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hamtor
    Jeg testet et knippe kabler, deriblant en monster til 600Kr (signalkabel). Den nådde ikke originalkabelen til CD-spilleren til knærne en gang.
    En drøy påstand som sikkert mange er uenig i.
    Helt sikkert mange som er uenige, men Monster har, i hvertfall for noen år tilbake, ofte kommet svært dårlig ut i tester.

Intermediate [likerHIFI] sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    monster er jo et annerkjent merke, men har en tendens til å prise produktene for høyt...

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av [likerHIFI
    ]monster er jo et annerkjent merke, men har en tendens til å prise produktene for høyt...
    Er ikke helt enig i det. Tror snarere at det er et kjent merke, og dermed tror Ola-dunk at det er bra. Tok med meg måleapparat fra Antennelaget hjem fordi jeg mente signalkvaliteten inn i huset mitt var for dårlig. Da jeg målte på inntaket i huset viste det seg at signalstyrken var perfekt. Alle antennekablene jeg brukte (fra vegg, og mellom alle komponentene) var såkalte "høykvalitets koaks kabler" fra Monster. Da jeg målte tap i kablene fikk jeg sjokk, tapet var 1,5 db på de korteste kablene (1,5 meter). I tillegg var innståling av støy et stort problem, spesielt bak PC'n.
    Jeg trodde lenge det var TV kortet i PC'n som var problemet, men etter at jeg byttet ut Monster kablene med mye billigere trippel skjermed koaks (samme som UPC bruker) er bildene perfekte. Null innståling av støy, ikke målbart tap på korte strekk.

Monster eat your heart out.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    621
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    etter at jeg byttet ut Monster kablene med mye billigere trippel skjermed koaks (samme som UPC bruker) er bildene perfekte. Null innståling av støy, ikke målbart tap på korte strekk.

Er disse trippelskjermede koaks kablene de samme som gratiskablene som gjerne følger med et produkt?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Er disse trippelskjermede koaks kablene de samme som gratiskablene som gjerne følger med et produkt?
    Er du gal mann?
    Ta kontakt med en kabel installatør, så lager han sikker noen for småpenger.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate jane sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: hjemmekino anlegg

Sitat Opprinnelig postet av dj_messiah
    jeg skal ha meg nytt hjemmekinoanlegg det skal brukes like mye til film og spill som til musikk.
    anlegget jeg har tenkt til å kjøpe er:
    front høyttaler: klipsch rf-7
    center høyttaler: klipsch rc-7
    bak høyttaler: rs-7
    Hvis du liker lyden av "The dope from hope", så er vel dette noe av det beste du kan få for penger... Vel, jeg er ikke helt upartisk, jeg har RF35/RC35 selv (men er er jo "billigsaker" i forhold til dette) :cry:

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hi-Fil
    Sitat Opprinnelig postet av [likerHIFI
    ]monster er jo et annerkjent merke, men har en tendens til å prise produktene for høyt...
    Er ikke helt enig i det. Tror snarere at det er et kjent merke, og dermed tror Ola-dunk at det er bra. Tok med meg måleapparat fra Antennelaget hjem fordi jeg mente signalkvaliteten inn i huset mitt var for dårlig. Da jeg målte på inntaket i huset viste det seg at signalstyrken var perfekt. Alle antennekablene jeg brukte (fra vegg, og mellom alle komponentene) var såkalte "høykvalitets koaks kabler" fra Monster. Da jeg målte tap i kablene fikk jeg sjokk, tapet var 1,5 db på de korteste kablene (1,5 meter). I tillegg var innståling av støy et stort problem, spesielt bak PC'n.
    Jeg trodde lenge det var TV kortet i PC'n som var problemet, men etter at jeg byttet ut Monster kablene med mye billigere trippel skjermed koaks (samme som UPC bruker) er bildene perfekte. Null innståling av støy, ikke målbart tap på korte strekk.

Monster eat your heart out.
    Godt å høre at noen tester de "flotte kablene" :lol:

Monster har på en eller annen utrolig måte klart å beholde markedsandeler. Det er de i hvertfall flinke på :wink:

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    621
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Er du gal mann?
    Grunnen til at jeg spurte om det, var at det ble påstått at " gratiskablene " er vesentlig bedre enn Monster kabler til 600 kr,-

en monster til 600Kr (signalkabel). Den nådde ikke originalkabelen til CD-spilleren til knærne en gang.
    Kanskje du kan måle en "gratiskabel"?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Er du gal mann?
    Grunnen til at jeg spurte om det, var at det ble påstått at " gratiskablene " er vesentlig bedre enn Monster kabler til 600 kr,-

en monster til 600Kr (signalkabel). Den nådde ikke originalkabelen til CD-spilleren til knærne en gang.
    Kanskje du kan måle en "gratiskabel"?
    Det interessante er vel egentlig ikke hvorvidt "vi liker" Monster eller ikke, men snarere om de gir deg bedre lud for pengene. I det testoppsettet jeg hadde (ganske rimelig utstyr) var det kun en kabel som stakk seg ut, og det var monsteren. Den hadde nesten ikke bass, og diskanten strevde voldsomt. Jeg tror helt klart ikke impedansen i disse kablene passet til vanlig linjesignal. Inngangsimpedansen på den forsterkeren jeg brukte var på 10 kOhm, så det skulle være en lett jobb, men med kabler som ikke passer til denne impedansen er det dømt til å gå galt.

Active Idiss sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Monster er vel også kansje det merket som "mannen i gata" har hørt om og vet er "dyrt" og trur derfor det er "Bra" :?:
    At det nå også står THX på de nye kablene får vel også noen til å tenke "De kablen MÅ jeg bare ha, for de er bra OG THX Godkjente"

Hi-Fil:
    Vet du om noen butikker som selger Trippel skjermede Coax Kabler, eller evntuelt andre bra Coax kabler ?

Jeg vil også takke køen på Elkjøp som gjorde at jeg ikke var så uheldig å kjøpe de dårlige og dyre Monster Coax Kablene som Hi-Fil tidligere nevnte

Idiss

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet at CableCom har det. Men det beste er nok å snakke med en installatør, og få han/henne til å lage en kabel med skikkelig terminering. Det er nemlig ikke mulig uten spesialverktøy.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    621
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg føler ikke at jeg må prøve å forsvare Monster på noen måte, må innrømme at jeg har Monster Digital kabler og noen vanlige signalkabler i anlegget, men kunne ikke tenke meg å bytte dem ut med gratiskablene som følger med produktene. Har ikke testet mange forskjellige typer kabler, men jeg bruker også Infinite Resolution signalkabler som er mye bedre enn Monster men koster også mye mer.

Av bilde kabler bruker jeg Monster M-scart og M-YC kabler, har ikke testet noen andre merker, bortsett fra gratiskablene som følger med produktene, men må si at jeg er fornøyd med dem. Kanskje jeg ville merket hvor "dårlig" de er hvis jeg hadde hatt projektor istedet for tv?

Jeg har ihvertfall ingen grunn til å "slakte" det merket. Dette er bare min mening.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •