Vil bassfeller hjelpe?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Vil bassfeller hjelpe?

Jeg har problemer med at bassen er dårlig i fra 80 Hz og nedover. Jeg har subb,men bassen blir litt for lav fra front høytalerene, så lydbildet blir ganske dårlig. Vil bassfeller kunne hjelpe for å øke bassnivået i lyttepossisjon? Har søkt litt på forumet etter lignenede tråder, men finnner ikke svar på det jeg vil. Noen som kan fortelle litt om disse fellene, dems missjon samt hvordan de bør være utformet og hvor de burde plasseres?
    MVH

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ethan Winer
    Jon_Risch's Web Site, Cable Main Page

Jeg vurderer bassfeller selv. Poenget er å hindre refleksjoner som kan forårsake utfasinger/stående bølger i lytteposisjon.

I utgangspunktet er de beste stedene å plassere bassfeller i hjørnene av rommet. Som et billig prøveprosjekt kan du kjøpe inn noen glavaballer som du stabler oppå hverandre som tårn i hjørnene. Hvis dette virker kan du bygge noen ordentlige feller og levere tilbake glavarullene i butikken!

I min kino har jeg plass til slike tårn i alle hjørner av rommet. Foran kan jeg rett og slett sette dem på subbene. Hvis jeg kler dem med scenemolton kan de faktisk være til å leve med utseendemessig.

Du bør begynne med å gjøre en del målinger av oppsettet ditt før du begynner å tøyse med bassfeller. Det er mulig du kan gjøre mye med plassering og innstillinger. Har du jobbet med plassering? Det er litt av et projekt, og jeg måtte til slutt ha hjelp av SVS-patruljen. Flageborg gjør en utmerket jobb, og det er verdt hver krone.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har man ikke mulighet å flytte sub/høyttalere unna hjørnet kan det være en idè..

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hæ?? Subben bør da helst stå i hjørnet mens frontene trenger litt luft rundt seg, men det var kanskje ikke det du mente?

Aller helst bør sub stå i et av hjørnene foran med element pekende mot senter, men SVS PB-12 Plus/2 fyrer vel nedover?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Biffig
    Jeg har problemer med at bassen er dårlig i fra 80 Hz og nedover. Jeg har subb,men bassen blir litt for lav fra front høytalerene, så lydbildet blir ganske dårlig. Vil bassfeller kunne hjelpe for å øke bassnivået i lyttepossisjon? Har søkt litt på forumet etter lignenede tråder, men finnner ikke svar på det jeg vil. Noen som kan fortelle litt om disse fellene, dems missjon samt hvordan de bør være utformet og hvor de burde plasseres?
    MVH
    Har samme problem. Kom i kontakt med et nytt firma i tr.heim. Se mail adresse nedenfor. Jeg skal prøve ut deres bass traps. 30 bred x90 høy som plasseres i hvert hjørne. Kr.590.- pr stk. Vel verdt å prøve ut synes jeg.

Har eget lytterom så jeg tar sjansen på å bestille andre akustikk produkter også for plassering i tak og vegger, bakvegger. ( for de høyere frekvensområder).

firma i tr .heim:
    frode73diamond@yahoo.no

Intermediate Perminator sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også vært i kontakt med dette nye firmaet i Trondheim, og jeg har bare godord å si om dem.

Nå er jeg litt heldig iom. at jeg bor i Trondheim, men de kom faktisk gratis hjem til meg for å se på rommet, og kom senere tilbake med lyddempende plater som de hjalp meg sette opp. Nå skal jeg også få låne et par basfeller over helgen for å se om det hjelper på bassen i mitt rom.

Og når jeg bare er en student som ikke har mulighet til å bruke noe store penger på dette, så det er virkelig imponerende kundeservice.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Glenn Evensen
    ... 30 bred x 90 høy som plasseres i hvert hjørne...[/email]
    Det er ikke rare bassen du klarer å ta med en slik felle. Jeg vil tippe at den virker i området fra 80 til 120 hz eller noe. En felle på 50 cm som er ca 120 høy vil kunne ta helt ned i 35 hz hvis jeg forstår denne siden riktig: Acoustic Sciences TubeTrap Page

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Perminator
    Jeg har også vært i kontakt med dette nye firmaet i Trondheim, og jeg har bare godord å si om dem.

Nå er jeg litt heldig iom. at jeg bor i Trondheim, men de kom faktisk gratis hjem til meg for å se på rommet, og kom senere tilbake med lyddempende plater som de hjalp meg sette opp. Nå skal jeg også få låne et par basfeller over helgen for å se om det hjelper på bassen i mitt rom.

Og når jeg bare er en student som ikke har mulighet til å bruke noe store penger på dette, så det er virkelig imponerende kundeservice.

Enig. Mega service. (Får gratis frakt Sandvika frakt pga litt sørre ordre)

Er egentlig ganske skeptisk til slike produkter( nesten som han i post reklamen) , men har "myknet opp" etter å lest litt om andres erfaringer bla her på forumet. Når du spanderer store summer på et anlegg ville det nesten være for dumt å ikke utnytte potensialet i anlegget ditt med relativt sett lave tileggskostnader som dette er.

Kommer med tilbakemelding etter hvert. Skal pusse opp lytterommet så det vil nok ta litt tid.

Glenn

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes altfor mange som heller kjøper kabler til 5 000,- i stedet for å bruke halvparten på å fikse akustikken i rommet. Men jeg tror også at flere og flere innser hvor stor innvirkning det kan ha på lyden.

For min egen del synes jeg det ble for dumt å ha et anlegg til mange tusen, for så å ikke gjøre noe for å bedre akustikken i rommet mitt. Bare med de første dempeplatene merker jeg god forskjell, og det kommer mer

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Perminator
    Finnes altfor mange som heller kjøper kabler til 5 000,- i stedet for å bruke halvparten på å fikse akustikken i rommet. Men jeg tror også at flere og flere innser hvor stor innvirkning det kan ha på lyden.

For min egen del synes jeg det ble for dumt å ha et anlegg til mange tusen, for så å ikke gjøre noe for å bedre akustikken i rommet mitt. Bare med de første dempeplatene merker jeg god forskjell, og det kommer mer
    Gi en tilbakemelding da på hvordan det går,oghvordan fellene ser utog hvor du har plassert dem!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    Det er ikke rare bassen du klarer å ta med en slik felle. Jeg vil tippe at den virker i området fra 80 til 120 hz eller noe. En felle på 50 cm som er ca 120 høy vil kunne ta helt ned i 35 hz hvis jeg forstår denne siden riktig: Acoustic Sciences TubeTrap Page

har bestemt meg for å prøve. Tilbakemelding kommer. Produkter i tråden din ser også meget spennende ut. har du eller noen du kjenner bestilt fra denne leverandøren ?.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Biffig
    Gi en tilbakemelding da på hvordan det går,oghvordan fellene ser utog hvor du har plassert dem!
    Tror jeg får de i løpet av midtuka slik at jeg får lånt dem over helga. Skal gi tilbakemelding da!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •