Marantz cd 5001ose.Lys spiller?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Intermediate BanjoArrne sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Marantz cd 5001ose.Lys spiller?

Har en cayin 153b og har vel nå endelig bestemt meg for å kjøpe B&W 603 s3 høyttalere.Kjøpte denne marantz 5001 ose som har fått mye skryt for detaljer og god dynamikk.Mye for pengenevar faktisk ganske så fornøyd med denne spilleren i førstningen,men så begynte jeg å legge merke til at bassen på mange inspillinger jeg tidligere hadde synes hadde trykk i bassen plutselig virket merkelig mere dempet enn tidligere.den var liksom ikke like fremtreden.Er det flere som har opplevd denne spilleren som litt vel "lys"?La også merke til at s`er kan få litt for mye ssssssssss-lyd.Håper noen har svar på dette.har også vurdert og gå opp litt i pris å kjøpe en dyrere signalkilde.det står mellom to:Cayin`s nye cd15b og Marantz cd7001.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer godt med mine betraktninger om CD5001, jeg vil si den oppleves som veldetaljert, med en god mellomtone, men har ikke det trykket og fundamentet i bunnen som eksempelvis Cambridge Azur 640C v2 har. Denne er igjen mer avdempet i diskantområdet. Igjen er riktig matching med resten av komponentkjeden viktig.

Cayin-spilleren har jeg desverre ingen erfaring med. SA-7001 fra Marantz kommer det test av i Hjemmekino i Desembernummeret (kanskje litt for lenge til for din del... ;-) )

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Før jeg kjøpte Primare DVD26 så lyttet jeg til 3 ulike spillere; DVD26, 5001 og HK970. Høyttalerne var SA Explorer og forforsterker/effekt var McIntosh. Marantzen var desidert den kjedeligste både i bunn og topp. HK970 ga et langt mer spennende lydbilde. Den beste var allkevel DVD26, selv om den er en DVD-spiller.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar.Det var litt den følelsen jeg også hadde etter å ha hatt marantzen i noen dager.Heldigvis har de 2 måneder bytterrett hos Ton art så jeg har muligheten til å byttehar forresten hørt på denne 7001 og fikk intrykk av at den spiller både høyere(merkelig nok),dypere og med mere ro og orden i lydbildet.Cayin cd 15b er bestilt oppover fra Oslo og da blir det vel mye lytting igjen.Ringte Morten på Norsk audioteknikk og han kunne fortelle meg at den var bedre enn cd252 og den hadde visst fått mye skryt etter det jeg har lest i diverse blader.han nevnte også at den har fått en veldig god hodetelefonforsterker,noe som jeg finner meget kjærkomment.den skal visst også veie hele 12 kilo!!Høres jo robust ut da ihvertfall.Får ihvertfall sammenlignet og da er vel mye gjort tenker jeg

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel sikker noe i det du sier Einis men det skal iallefall være en god spiller.Gjenstår bare å høre.Og det ser i allefall ryddig ut i kabinettet

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg håper jo også at noen har tips til andre gode cd-spillere i prisklassen 5-7000.Bør jo være en del og velge mellom.Det er ikke lett Å finne gode kombinasjoner har jeg ihvertfall merket.Spesiellt når man ikke tar det rett fra et magasin og lignende :roll:

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God link d der.Men det er jo kun en som er akktuell da i såfall.Når det er sagt så er jo rotel som regel et godt kjøp

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Usher CD-1 er en svært god CD-spiller i den prisklassen.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for tipset.Skal sjekke den jeg

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    shanling og original lager desse usher spillerne, viss jeg ikke husker feil.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •