Trenger tips til nytt oppsett

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger tips til nytt oppsett

Hei,
    Jeg skal gjøre noen oppgraderinger hjemme, og håper noen kan komme med tips og råd.

Det er to rom som skal fikses.
    1) Stua. Etter å ha flyttet ut av en liten to-roms håper jeg nå å få en stue som er litt mere ryddig. Derfor ønsker jeg bare en Plasma/LCD her. Men tanke på at lyden ikke er den beste fra TVene hadde jeg tenkt å kombinere med Dali Mentor 2 høyttalere. TV-signalet skal komme fra en Dreambox 7025. Må nødvendigvis også ha en forsterker og CD/DVD-spiller.

2) Loftstua. Her hadde jeg tenkt å sette opp min gode gamle PA100, men med tilbudet alle snakker om i disse dager var det lett å bestille 8720. Forslag til oppsett ellers er Dali Ikon og Pioneer AX4SI-S. Her skal jeg se filmer, leke med spillkonsoller, men også se fotball. Forslag til DVD-spiller?

Det vil alltid være forskjellige meninger om komponentene, men jeg ønsker heller tips om hvordan jeg kan få dette til å spille sammen på en enkel måte.

- Jeg tror jeg vil se mesteparten av TV-programmene nede i stua, og tenkte det da ville være naturlig at Dramboxen var plassert der nede, men den kan selvfølgelig stå hvor som helst. Men jeg er avhengig av å få signalet opp til 8720, samt å kunne skifte kanaler fra loftet. En fjernkontroll med IR bør vel kunne fikse dette?
    - Hvis jeg kan unngå egen forsterker / DVD-spiller i stua hadde jo dette vært greit. Da mister jeg muligheten til å enkelt kunne spille CD-plater fra stua, men jeg har allerede lagt det meste av musikken over på HD. Kan kanskje spille det av fra Dreamboxen?
    - Når man har en Dreambox er det vel strengt tatt ikke nødvendig med en HTPC?
    - ...

Det er sikkert 100 ting jeg ikke har tenkt på så det er derfor jeg lufter tankene mine her. Håper på kreative innspill.

..espen..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

tips

Hei, kjøp deg en IR-transmitter. Mange typer å få der, koster ca 800på elkjøp. Dette er to "bokser" hvor en settes opp i hvor ir-signalene skal motages, den andre settes i rommet der signalene skal sendes ut. Disse to boksene mottar og sender ut infrarødt signal men mellom dem komuniserer de via RF (radiosignaler) bruker en slik selv idag en på soverommet og en som peker mot sateliten idag. Ser du har en Dreambox, har selv en 7025 hvor jeg abonnerer på CD og Via, hva ser du og hvilket image bruker du? Har du noen utfylende råd om hvilket software jeg kan brukè?

mvh TG

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •