Kjøpe microanlegg?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kjøpe microanlegg?

Fant ut at jeg ikke gadd sånn "ordentlig" hi-fi med forsterker og alt, så kjøper heller et microanlegg, men trenger fortsatt litt tips, hva bør jeg lete etter? Får man noe god lyd av disse i det hele tatt?

Hva med noen av disse fra elkjøp?

http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHO...ITACHI%20AXM69

http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHO...le=LG%20LFU850

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hitachi har subwoofer utgang så den har potensiale til å forbedres. Lydsignaturen i forsterkeren er ikke spesiellt bra da den tømmes for kraft relativt fort. Man skrur lyden oppover og så kommer man til et punkt etter det blir det ikke høyere man får bare mer og mer plafring i elementene. Sub'en er et must egentlig der.

LG anlegget er litt plastikk. Spiller kanskje noe bedre ut av esken enn Hitachi anlegget men spiller ikke spesiellt pent og man må dra det høyt for å frem noe særlig bass.

Når det gjelder mikroanlegg vil jeg heller annbefalt dette http://www.yamaha-hifi.com/products....vset=&newsset=

Dette er vel klart et av de beste mikro anleggene på markedet og har vunnet Eisa prisen flere ganger

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, takk for svar, men det Yamaha anlegget var fryktelig dyrt, da kunne jeg likesågodt kjøpt et ordentlig anlegg, men mener du ikke LG anlegget vil spille noe pent? Drar til byen i morra for å se/høre forskjellige selv, tipper jeg kjøper dette i butikk og ikke over nett.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LG høyttalerene har litt spesiell konstruksjon. De 2 fremre elementene så er det øverste et mellomtone element, mens det under er et bass/mellomtone element og så har du i tillegg et basselement på siden. Når man spiller høyt så vil LG anlegget spille best men på lavere volum mister man ofte bassen fordi side elementet ikke jobber noe spesiellt lenger.

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støtter revox når det gjelder yamaha sitt pianocraft anlegg. Dette er noe av det beste microanlegget jeg har hørt.
    Men har du ikke råd eller lyst til å bruke så mye penger så burde du se etter noe annet.

Hva er egentlig budsjettet ditt? Har du vurdert brukt? Det er ikke så lenge siden jeg så et sånt pianocraft anlegg til salgs på finn.no

A

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •