Inn og ut på cdspiller's dac?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    399
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Inn og ut på cdspiller's dac?

Hei
    Skal kjøre et digitalt signal fra min pc, og inn i forsterkeren. Tingen er at forsterkeren ikke har dac. Går det da an å kjøpe en Cdspiller\Dvdspiller med dac slik at jeg sender signalene fra pcn inn i cdspiller og ut derfra til forsterkeren. Eller er Separat dac eneste løsning?

Om dere ikke skjønner problemstillingen får jeg forklare nærmere ops:

-Vegard

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går fint så lenge spilleren har digital inngang. HK har vel en modell som kan fungere.

Frode

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    399
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okeii, takk for svar :-)

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes det virkelig CD-spillere som også kan brukes som DAC for andre kilder? Høres jo ut som en fin måte å utvide antall digitalinnganger, for jeg regner med at den sender det som kommer inn digitalt videre ut på digital utgangen også?
    Noe å vurdere hvis jeg skal kjøpe cd-spiller, det er jo en stor bonus å kunne bruke DAC'en til andre kilder også. Men det forutsetter at det er en god DAC i spilleren da?

A

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eller hva med å bare kjøpe en dac en billig dvdspiller duger somregel som kilde
    de fleste har flere innganger.

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    399
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, men finnes det cdspiller med dac og flere utganger da? Vil helst ikke ha dvdspiller da dette skal brukes i et stereooppsett og jeg virkelig trenger en cdspiller. Kan godt få lov til å komme med forslag :-P

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er HK'en jeg snakket om: http://www.hificenter.no/shop_item.c...h=3,86&id=1245

Frode

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,803
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denon hadde vel også en ganske high end CD spiller som hadde digital inngang så man fikk glede av kvaliteten til den interne DAC konverteringen, ellers så finnes det vel noen DAT eller MD spillere også som nermest kan brukes som DAC.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fhl
    Oi, det er jo helt utrolig praktisk egentlig. Ikke er den spilleren dyr heller, hvordan er kvaliteten på DAC'en?

A

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har aldri hørt HK'en. Personlig hadde jeg heller kjøpt en ekstern DAC.

Frode

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av are_e
    Finnes det virkelig CD-spillere som også kan brukes som DAC for andre kilder? Høres jo ut som en fin måte å utvide antall digitalinnganger, for jeg regner med at den sender det som kommer inn digitalt videre ut på digital utgangen også?
    Noe å vurdere hvis jeg skal kjøpe cd-spiller, det er jo en stor bonus å kunne bruke DAC'en til andre kilder også. Men det forutsetter at det er en god DAC i spilleren da?
    Det finnes noen CD-spillere som har digital inngang slik at en kan bruke den interne DAC'en på eksterne kilder. Min cd-spiller har RCA og BNC tilkoblinger for dette. Det er en Audia Flight CD One (http://www.audia.it/pages/e/cd_one.html). Bruker den en del tilboklet PC, noe som gir et forholdvis bra resultet. Det skal dog sies at digitalutgangene fra lydkortet mitt ikke er av beste sort! Forøvrig vet jeg at Advantage S1 også kan dette, men den produseres ikke lenger. Dessverre er den ikke så lett å få tak i. Det er få av denne på bruktbørsen. Kvaliteten på DAC'ene i begge disse spillerne er forøvrig meget bra.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fhl
    Jeg har aldri hørt HK'en. Personlig hadde jeg heller kjøpt en ekstern DAC.

Frode
    Ja, HK har lagt seg på en design linje jeg overhodet ikke liker ihvertfall, det var langt bedre for noe år siden nå de var helsvarte med enkle linjer ;-)

Men nå skal ikke jeg kjøpe meg cd-spiller med det første, men skal jeg kjøpe meg en så skal jeg huske på at det finnes spillere med denne muligheten. Har lært noe nytt i denne tråden jeg

A

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LL
    Det finnes noen CD-spillere som har digital inngang slik at en kan bruke den interne DAC'en på eksterne kilder. Min cd-spiller har RCA og BNC tilkoblinger for dette. Det er en Audia Flight CD One (http://www.audia.it/pages/e/cd_one.html). Bruker den en del tilboklet PC, noe som gir et forholdvis bra resultet. Det skal dog sies at digitalutgangene fra lydkortet mitt ikke er av beste sort! Forøvrig vet jeg at Advantage S1 også kan dette, men den produseres ikke lenger. Dessverre er den ikke så lett å få tak i. Det er få av denne på bruktbørsen. Kvaliteten på DAC'ene i begge disse spillerne er forøvrig meget bra.
    Den spilleren din ser ut til å spille i en litt annen liga enn HK'en nevnt lenger opp her! :shock:
    Det er jo spesielt på de dyrere spillerene med skikkelig god DAC innabords at det virkelig har noe for seg med eksterne innganger også.

A

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av are_e
    Finnes det virkelig CD-spillere som også kan brukes som DAC for andre kilder?

A
    Ja, faktisk mere utbredt enn man skal kunne tro.. Men de har som regel også flere innganger + volumkontroll som gjør det mulig å bruke det som forforsterker..
    Vet ikke om noen billigere modeller det finnes på. Vet at shanling, Wadia, Krell bla har det

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes min HD970 klarer seg utmerket på mitt oppsett. Men selvfølgelig er lyden litt "hard" så en DAC skal jeg kjøpe meg snart. Men cd-spilleren kostet jo bare 3500 også da, og den er verdt hver krone. Men DAC'en i hk'en er god den, til prisen er den uslåelig du får ikke noen ny DAC med denne lyden til kr. 3500,-!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det finnes jo alltid kabler. Bruk fra jack till phono. så kobler du til aux i forsterkeren

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Flere alternativ

Om du vil ha et alternativ til så har Cambridge sin 840C digital inn.. koster noen kroner da, men har en god dac ville jeg tro..
    Azur 840C up-sampling CD player / Azur / Products / Cambridge Audio

Newcomer kablang sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Ja, faktisk mere utbredt enn man skal kunne tro.. Men de har som regel også flere innganger + volumkontroll som gjør det mulig å bruke det som forforsterker..
    Vet ikke om noen billigere modeller det finnes på. Vet at shanling, Wadia, Krell bla har det
    Hvilken Shanling cd-spiller var det som hadde digitalinngang? Den vil jeg ha, hvis den finnes.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •