Forslag til førstegangskomponenter

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forslag til førstegangskomponenter

Heisann

Har lest en god del på dette forumet tidligere men aldri registrert meg da jeg egentlig ikke har hatt noe og spørre om.

Lyd i bilen har alltid vært det som har fristet meg da jeg kun har leid leilighet. Nå har jeg endelig handlet meg egen bolig og vill derfor "flytte" litt av lytteopplevelsen inn i stua.

I bilen så har det kun gått på de litt dyrere seriene fra Focal og Audison
    per dags dato så har jeg 2stk. Focal 33KX Subwoofere, 2 stk. Audison Lrx 1.1K monoblocker, Focal K2p frontsett og Audison Lrx 4.5 forsterker. Altså mest mulig "Fin lyd"

Har allerede begynt handlerunden til "huset" med og kjøpe prosjektor og lerret:

Hitachi PJ-TX300 prosjektor og DreamScreen 200cm lerret.

Det jeg skal ha i neste runde er en Receiver og fronthøytalere.
    Da det meste av budsjettet gikk til selve boligen så ligger egentlig ikke lista så høyt, mellom 15 og 20 lapper ca.

Det jeg skal bruke dette til er mest mulig film da musikk hører jeg i bilen

Hva har egentlig dere her inne og anbefale til meg som nybegynner?
    Pakkeløsning på Høyttalere går også.

Takk på forhånd.

Morten

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er vel noe som kan være aktuelt?

http://www.mono.no/display.x?cid=119...1983f55e9f0699

Med en god dvd-spiller i tillegg, havner du i nedre del av busjettet ditt også..

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    399
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med patos b 410 (5300)
    patos b 210 (2400)
    Patos b 110 (2200)

Harman/Kardon AVR240 (6200)

Sum: 16100kr

Og da har du jo 3900kr som du kan spare til en sub, f.eks patos basic sub 12 tror jeg den heter. Som ligger på rundt 5k etter hva jeg kan huske..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett litt på Denon AVR-2807 og Dali Suite 2.8.

Dette rett og slett for og oppgradere/kjøpe inn flere komponenter når tiden kommer da jeg fra før har noe jeg kan bruke som midlertidlig løsning.

Har også hørt mye positivt om Dali ICON 6?

Forsterkeren fikk jo god omtale i siste "Lyd og Bilde" noen som har prøvd denne?

Morten

Intermediate Frodo_ sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du kjøpt TX-300? Viss ikke, så bør du revurdere kjøp av PJ, sjekk her: http://www.avshop.no/catalog/product...roducts_id=761

Ikon 6 er en glimrende høytaler som har vunnet tester gang på gang. Den er veldig oppløst og har en tight bass. Suite 2.8 er også en god høytaler. Anbefales å få demo av disse.

Venter selv en 2807 i posten nå, så det skal bli spennende å teste denne. Jeg foreslår at du får deg en demo av 2807 sammen med både Ikon og Suite. Det er tross alt dine ører som bestemmer

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle bestille TX-300 nå men bør kansje vurdere BenQ'n......

Har hørt både Icon og Suite men da på AVR-3806. Men dette er selvfølgelig hos Hifi klubben i deres lokaler. Hvordan det blir hjemme hos meg er jo en helt annen sak.

Morten

Intermediate Frodo_ sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo en sinnsyk pris på den BenQ'n...

Helt sant, jeg har mye bedre lyd hjemme på mine 604, enn det jeg fikk demo av i lokalene til klubben..

Lykke til med kjøp

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å vurdere Focal? Vil tro du er fonøyd med det siden du har det i bilen. Jeg har nettop kjøpt full hjemmekino pakke fra dem og er meget fonøyd. Hvis du bor i nærheten anbefaler jeg deg å stikke innom hifihuset i bærum for en demo. De har en del utgående modeller som selges billig!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vurdert focal/JMlab hjemme også men prismessig så ligger de litt høyere enn hva jeg hadde tenkt meg sånn i første omgang.

Men som sagt så kansje det jeg "sparer" på nå kommer tilbake som ett slag i trynet senere.....

Morten

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Travelt for tiden på HifiHuset skjønner jeg

Får jo ikke tak i rette mann i det hele tatt. Må vell prøve igjen imorgen.

Fikk en liten prøve på AP Blue Diamond v2, Black Pearl v2 og Black vector v2 hjemme hos en kjenning men ble liksom ikke så overbevist, manglet liksom noe i midbass registeret. Forsterker var en Yamaha av nyere type.

Fikk liksom ikke den "komplette" følelsen om noen skjønner:-D
    Er heller ingen stor fan av Sub og mid/høytone elementer i samme kasse selv om de sitter i adskilte kasser....

Er dette bare mitt uerfarne hørsel eller deler noen min erfaring?

Morten

Active hackpacker sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MortenTTQ
    Har sett litt på Denon AVR-2807 og Dali Suite 2.8.

Dette rett og slett for og oppgradere/kjøpe inn flere komponenter når tiden kommer da jeg fra før har noe jeg kan bruke som midlertidlig løsning.

Har også hørt mye positivt om Dali ICON 6?

Forsterkeren fikk jo god omtale i siste "Lyd og Bilde" noen som har prøvd denne?

Morten

Til den forsterkere ville jeg hørt på Dali Ikon. Jeg skal bytte ut mitt anlegg etterhvert og var på Klubben å hørte denne kombo'en. Syntes at Ikon gav en fantasisk fyldig og god lyd på denne forsterkeren. Funket meget bra både på film og musikk.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått en pris på Icon 6 men prøver og holde meg litt unna HF Klubben i Tr.heim da inntrykket jeg har av de ikke er det beste desverre. Dette er kun basert på mine erfaringer med de.......

Morten

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter en liten budsjettsprekk under oppussinga så er jeg fortsatt på jakt etter lyd i heimen.

Har allerede handlet tv (LG42LC3R) da PJ ikke lot seg gjøre med de løsningene jeg(les: fruen) valgte.

Først og fremst så er jeg på jakt etter en Reciver da jeg fikk tak i ett komplett surround sett med JBL E90 i spissen.

Reciveren bør ha HDMI in/ut, switch går greit men aller helst oppskalering fra S/komp til HDMI.

Den eneste komponenten med HDMI ut idag er DVD-spilleren men kunne tenkt meg en oppskalering(composit) fra Canal Digital Dekoderen min på bilde siden om dette lar seg gjøre??

Prisklasse maks 6 lapper. Over 6000 er uaktuelt.

Pioneer 1016, Sony STR-DE3200ES eller noen andre tips???

Takker på forhånd

Morten

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kar tydeligvis vært på Hi-Fi Centerkjeden, det kan jo være at de har en H/K receiver som passer de høyttalerne bra. F.eks. AVR 340, ca. 6200,- for den. Tror kanskje det er god match hvis du skal ha "trykk" i anlegget. Pioneeren er også god, men kanskje ikke helt den samme fresen nedover i frekvens.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har jo Onkyo TX-SR604, den har HDMI switching, grei effekt og et forholdsvis detaljert lydbilde. Ligger til 5995 hos mono.no

Edit: D'oh, ser at prisen har godt opp til 6495 nå >.< Da er TX-SR674 et bedre alternativ, mye det samme, men noe høyere effekt og HDMI "oppkonvertering" (analoge signaler til HDMI).Pris 6995 hos mono, mulig den selges rimligere andre steder...

oppkonvertering, ikke skalering - gikk litt fort i svingene

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke den store forskjellen på disse at de har/har ikke DAB?
    Får det ikke helt til å stemme at 674 har mer effekt? Uansett er det snakk om 10W marker du uansett ikke forskjell.

Har 701, som i utgangspunktet er hakket større selv, men noen år gamlere, og er godt fornøyd med den.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen av de har DAB, så det er greit nok.. .

Effekt messig skiller det hele 5watt i 8ohm(Rms), og som du sier, ikke noe av betydning. Husket bare at den hadde høyere effekt, men ikke hvor mye. Så kjørte på en litt difus løsning :P

Forskjellen er at 674 har mulighet til å ta inn et analogt signal og kjøre det ut på HDMI, ikke oppskalering, liten typo i posten over, men "oppkonvertering". Plusset blir jo at du kan klare deg med 1kabel opp til PJen =)

Intermediate OKKing sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange har sakt det før meg - sjekk ut Dali sin hærlige serie. Her tror jeg at du kan hente mye moro per krone. Ellers så trenger du er forsterker med omlag 10 watt eller deromkring. Dette vil spille rått på f.eks Dali, men vil låte "dritt" på pub'en. Finn ut hva du vil oppnå / ha og velg etter å ha hørt på hertlighetene.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •