Sliter litt med skarp diskant - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 25 av 25
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Heisann... mine gamle høyttalere.
    Hadde litt problemer med diskanten selv på disse, signalkilde var stikkordet hos meg. Ellers tror jeg etter det jeg husker av rommet ditt at litt demping vil hjelpe.

Test med og henge opp teppe eller en tynn madrass feks på siden av høyttaleren. Dette har vel med hvor refleksjonene treffer, må bare prøve deg frem.

Håper det ordner seg ihvertfall.

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    399
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joaredge
    Heisann... mine gamle høyttalere.
    Hadde litt problemer med diskanten selv på disse, signalkilde var stikkordet hos meg. Ellers tror jeg etter det jeg husker av rommet ditt at litt demping vil hjelpe.

Test med og henge opp teppe eller en tynn madrass feks på siden av høyttaleren. Dette har vel med hvor refleksjonene treffer, må bare prøve deg frem.

Håper det ordner seg ihvertfall.
    Heisann
    Må si at det hjalp med demping, la et teppe på gulvet, et par puter bak hver høyttaler, og hang en dyne på veggen bakerst i rommet. Da snakker vi helt annerledes lyd! Da kom den deilige myke diskanten jeg er vant til fra patos:-D
    Skal også prøve med en annen signalkilde, men yamaha's cdspillere er vel ikke kjent for å være spesielt skarpe\lyse er de vel?

Intermediate Perminator sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra å høre at det hjalp. Så får du muligens bytte ut dyna og putene med noe litt mer permanent etterhevrt.

Sånn apropos demping, så skal jeg få låne et par sånne bassfeller over helga. Egentlig skulle jeg lånt de forrige helg, men alle ekemplarene hadde visst blitt "revet vekk" av lytterne etter demo hos en forhandler. Spennende, spennende...

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    399
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, skal få laget meg noen bassfeller isteden for putene. Tenkte da et par rockwool plater som jeg kler med svart stoff, legger lister rundt og fester på veggen bak høyttalerene. Burde hjelpe det?
    Og ja, dyna den er vekk nå, skal bestille en "stoffplakat", som jeg også skal kle rundt en ganske stor plate rockwool, legge lister rundt, og henge på veggen. Burde ikke se så altfor ille ut :-D
    Ellers så er tiden moden for å bytte gardiner, da investerer jeg i et par ganske tykke. Kanskje det også hjelper

Edit: glemte at jeg også har lagt et teppe på gulvet, det var vel også med å hjelpe!

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revol2k
    Heisann
    Må si at det hjalp med demping, la et teppe på gulvet, et par puter bak hver høyttaler, og hang en dyne på veggen bakerst i rommet. Da snakker vi helt annerledes lyd! Da kom den deilige myke diskanten jeg er vant til fra patos:-D
    Skal også prøve med en annen signalkilde, men yamaha's cdspillere er vel ikke kjent for å være spesielt skarpe\lyse er de vel?
    Yamaha (hvertfall forsterkerne) kan lett bli litt lyse/skarpe i klangen. Tipper du kanskje ikke har ideel match mellom elektronikk og høyttalere her, eventuelt kombinert med for liten forsterker hvis det fortsatt blir skarpt på høyt volum etter demping av rom.
    --
    Thorbjørn

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •