Demo hos meg - fredag aften 6.10 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 38 av 38
    Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    helt greit, setter du meg på ventelista da

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Følgende stiller? :

Akto
    Roko
    Flageborg
    Homecinema ?
    Tralltrall ?
    Hanspf

og meg.

Bedre nå?

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He,he hvem sier at det ikke nytter å mase :-). Blir morro å treffe folk med like interesser og "stamgjester" på forumet. Når starter vi?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I sekstiden sånn omtrent.

Jeg sender ut en PM til dere alle.

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ta bort ? på meg :-D

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Følgende stiller :

Akto
    Roko
    Flageborg
    Homecinema
    Elemental Studios?
    Hanspf

og meg.

Intermediate Elemental Studios sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du gjentar begivenheten ved en senere annledning blir jeg gledelig med

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sjekket planen, og jeg jobber fredag kveld.
    Da er det en plass ledig.......

Håper jeg kan bli med neste gang.

Hifi treff er alltid gøy......
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for tilbakemelding tralltrall.

Da kan Elemental være med hvis han kan. Om han ikke kan, sier vi stopp.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er egentlig på jobb denne kvelden, men jeg kan trolig ordne meg fri...

Gir deg tilbakemelding i løpet av uka...

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var dessverre ingen som kunne bytte vakt, så jeg må jobbe denne kvelden...

Jeg håper du åpner dørene dine ved en senere annledning, slik at jeg får meg en demo

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var enda et hyggelig treff unnagjort. :-D Noen gamle kjente og noen nye og igjen må jeg si det alltid er vellykket å treffe likesinnede AVgale
    I kveld ble det gjensyn med vinylknitring og tankene gikk tilbake til "gamle dager" da man satt og koste seg med platespilleren. Ispedd litt mat og drikke gikk det da et par timer eller tre-fire-fem... også denne gangen! :-D
    Takk til C.Alshus for invitasjonen samt de andre som kom med godt humør og mye spennende musikk (og noen lyder og blipper og blopper... ) Flageborg stod også denne gangen for de basstunge innslagene! :-D
    Sist men ikke minst ser vi fram til bildene som kommer på "Min Hifi" etter en liten fotoshoot arrangert av Akto.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ja, da var nok en demo over. Tiden går så altfor fort når en har det gøy, og det hadde vi til gangs denne kvelden også!

Det er sikkert gøy for dere gamlingene å høre på vinyl, men for meg som er oppvokst med bits & bytes så.... Jeg bare tuller
    - Vinyl gir definitivt et organisk og ikke minst usminket lydbilde. Noen ganger blir det nesten for rått, men det var som jeg nevnte etter 20 minutter med Metallica; alt er så definert og dynamisk. Hadde det ikke vært for at jeg ikke har annet enn en gammel Aiwa platespiller og to LP-er (Do the Bartman og No milk today med Hermans Hermit), så kunne jeg godt tenkt meg en vinylrigg.

Det er alltid trivelig å møte C. Alshus, han er en grei kar. Disker opp med pizza og brus, samt et anlegg med sjel. Naim, KEF og Bag End er ikke hverdagskost for noen av oss, og i dag spilte det meget godt - faktisk ekstremt analytisk og dynamisk.

Det med pling - plong - bass og testskiver er helt nødvendig. For å illustrere dette på en måte som ville gjort min samboer stolt, kan jeg dra en paralell:
    For å bake et brød trenger man mel, sukker, gjær, melk, vann, frø/korn og salt. Alt dette mikses behørlig sammen, men for å få et perfekt resultat, og ikke bare en tilfeldig masse, må man ha en form. Det er her alle disse lydene kommer inn. De er et verktøy for å finne det optimale, som gjør at en i etterkant kan få en lytteopplevelse utenom det vanlige. Lyd er ikke - og kommer aldri til å bli - tilfeldig. En centimeter her og en centimeter der er viktig :-D

Uansett - takk for en fortreffelig aften, for å si det på bærumsk

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huff beklager, etter først å ha mast om å komme med så¨glemmer jeg hele greia. Satt der med ungen og alt det som kommer med en unge i huset, og vips så var kvelden oppslukt. Beklager om det skapte noe forsinkelse eller noe.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hanspf, ikke noe problem.

Jaja, da var kvelden over. Vi ble sittende til omtrent midnatt å spille musikk. Film ble det ikke tid til, men det er jo ikke no interessant uansett.

Moro med besøk og at dere syntes det spilte bra.
    Takk til Flageborg for litt justering.

-Christian

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for et utrolig hyggelig treff, igjen. HiFi-livet har definitivt tatt en ny og bedre vending med slike treff hjemme hos andre entusiaster. Ikke minst fordi en opplever nye "ting" - med påfølgende interessante impulser for videre "forskning" i eget oppsett.

Vinyl har vært en viktig lyd-kilde for mange, også meg. Det er først den senere tid jeg har børstet støv av "spilleren", og etter dette treffet børstet jeg støv, igjen.

Prøver nå - med en for meg - ny RIAA, og sitter som et stort ...........

Hvorfor har jeg ikke gjort dette før?

Ellers må jeg si at det er et lekkert oppsett med NAIM og REGA, og gleder meg til bildene fra Akto kommer.

Alshus'n er også kommet ut av "HiFi-skapet" - og viste sin basshungrige tørste etter de dypeste bølgene. :-D
    Før jeg visste ordet av det.........hadde han fisket ut den "verste" bass-demo-skiva fra CDmappa mi.......skrudde volumet villt og hemningsløst opp på et skikkelig "bass-freak" nivå.

Det er moro med lyd!

Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Takk for et utrolig hyggelig treff, igjen. HiFi-livet har definitivt tatt en ny og bedre vending med slike treff hjemme hos andre entusiaster. Ikke minst fordi en opplever nye "ting" - med påfølgende interessante impulser for videre "forskning" i eget oppsett.

Vinyl har vært en viktig lyd-kilde for mange, også meg. Det er først den senere tid jeg har børstet støv av "spilleren", og etter dette treffet børstet jeg støv, igjen.

Prøver nå - med en for meg - ny RIAA, og sitter som et stort ...........

Hvorfor har jeg ikke gjort dette før?

Ellers må jeg si at det er et lekkert oppsett med NAIM og REGA, og gleder meg til bildene fra Akto kommer.

Alshus'n er også kommet ut av "HiFi-skapet" - og viste sin basshungrige tørste etter de dypeste bølgene. :-D
    Før jeg visste ordet av det.........hadde han fisket ut den "verste" bass-demo-skiva fra CDmappa mi.......skrudde volumet villt og hemningsløst opp på et skikkelig "bass-freak" nivå.

Det er moro med lyd!
    "Anderledes" opplevelser og nye innputs er utrolig spennende og lærerikt i denne hobbyen. Å få oppleve nye ting hos andre, som igjen har andre preferanser med lyd otc. er utrolig morsomt ;-)

Artig å høre at du er inspirert til å plukke frem vinylsnurreren igjen.
    De fleste som prøver dette for første gang, eller for første gang på lenge pleier å få seg en skikkelig AHA opplevelse.
    Selv med enkelt, og rimelig utstyr er dette en spesiell opplevele, som ofte inspirerer til nyanskaffelser, og oppgraderinger

Ny RIAA sier du?! Hva da?

Uansett!!
    Det ermorsomt at entusiaster samler seg, og møter andre entusiaster!
    Må prøve å bli litt flinkere jeg også.
    Det er veldig imponerende at Flageborg reiser land og strand for å møte "LIKESINNEDE" ;-)

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bare å innrømme at vinylriggen til FallenA også ligger i bakhodet :-D , men det var først for et par uker siden, da jeg begynte å omplassere minHifi i stua, at vinylen ble "hjertestartet" for n'te gang.

Det var med et par helger i Egersund/Stavanger og messe med vinyldemo "innabords"............at basillen grep tak igjen.

En kveld fikk jeg besøk av en kar fra HiFiklubben i Grimstad, med lang fartstid i HiFiverdenen, og med en utrolig hjelp til å "kalibrere" armen på min Luxman PD282 m/Ortofon element - var jeg i gang.

Nå har jeg på test en Nakamichi CA-5E II Control Amplifier fra Akto, som avløser min NAD PP1.

Venter spent på noen entusiaster som forhåpentligvis stikker innom for SoundCheck..................om ikke så lenge til.

PS! Hvis noen har denne liggende å slenge..................gi den heller til til meg, så skal jeg "trimme" skiva :
    Patricia Barber - Cafe Blue - 45 RPM Vinyl

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •