Forsterker og cd-spiller til Usher CP-6371

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer Hi4-re=Hifi sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forsterker og cd-spiller til Usher CP-6371

Jeg kjøpte nettopp mine første høyttalere, et par Usher CP-6371, fra Frxta her på forumet. Jeg er kjempefornøyd selv om jeg nå kun har koblet dem opp mot moren og faren min sin 20 år gammle cd-spiller og forsterker. Disse skal jeg selfølgelig bytte ut i nærmeste framtid. Siden jeg med mine 15år ikke har mulighet til å kjøre rundt omkring å lytte på utstyr, ei heller muligheten til å få utstyr til hjemlån, vil jeg ta dere her på forumet til hjelp ved å gi meg anbefalinger til matchende utstyr. Budsjettet mitt er 25k.
    Noen anbefalinger har jeg alerede fått angående forsterker, nemlig EC 4.7 med Midgard Oberon 4.1/6.1. Hva synes dere om dette?
    Jeg takker for alle svar, de vil være til meget stor hjelp for meg.

Mvh

Fredrik Stene

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flere (deriblant meg ) har gode erfaringer med Oberon som effektforsterker på Usher sine høyttalere.

Forforsterker i stereo har jeg bare hørt Vincent SA-T1 og Parasound P3 på disse høyttalerene, men da begynner budsjettet å bli knapt om du skal ha nye komponenter og cd-spiller i tillegg... Bruktkjøp kan da være lurt. Slike kvalitetskomponenter er ofte ganske fint behandlet!
    Begge disse er veldig bra, men litt forskjellige i lyden.

(EC 4.7 er vel heller ikke billigere enn disse når jeg tenker meg om?)

Usher sin egen cd-spiller CD-1 har fått god omtale i en test av Kenti her på forumet.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EC 4.7 er den beste pre-ampen jeg har testet på MA 6.1. Dette på et par BW 703. Parasound P3 rocker derimot endel mer. EC'en er utrolig behagelig i klangen, polert ifra topp til tå(ikke alle som liker dette men..).

Anbefaler at du sjekker ut hver av disse, Vincent stiller seg nok kanskje litt midt i mellom. HEgel PRE fungerte dårlig på MA(Icepower generelt) syns jeg.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ønsker å kjøpe brukt (glemte å nevne dette i første innlegg), for jeg tror det er da jeg vil få mest for pengene, og som dere sier vill budsjettet mitt sprengt ved å kjøpe komponentene nye. Freddie - jeg skal prøve å få hørt på forforsterkerne du nevnte. Jeg har ikke fått anbefalt disse før, men jeg synes det er spennende med nye ting og jeg tviler ikke på at det vil låte bra.
    Skorob - selgeren av Usherne hadde tidligere hatt EC og Midgard på dem og han hadde vært strålende fornøyd med dem. Det som er litt morsomt er at han akkurat som du nevnte at Hegel er noe jeg absolutt ikke bør koble Oberon med

Fredrik

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så en Creek CD-spiller på bruktmarkedet i dag. Kunne den evt være en god match? Jeg har hørt spilleren før både på Horten-messa og hos Lyric, men aldri koblet opp mot noe av utstyret nevnt tidligere i tråden. Andre kommentarer?

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor stort er budsjettet ditt? Ser det ligger et par Oberon 6.1 på bruktbøren nå, og min subjektive anbefalning er helt klart et par slike blokker på dine høyttalere. Nettopp p.g.a. at jeg selv er strålende fornøyd med nesten samme kombo.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Hvor stort er budsjettet ditt? Ser det ligger et par Oberon 6.1 på bruktbøren nå, og min subjektive anbefalning er helt klart et par slike blokker på dine høyttalere. Nettopp p.g.a. at jeg selv er strålende fornøyd med nesten samme kombo.
    Som jeg nevnte i første innlegget er budsjettet mitt på 25k(budsjett for Cd-spiller og forsterker - IKKE kabler). Oberon er jeg nesten sikker på at jeg skal ha, etter så mange positive kommentarer om den og Usher. 10k som den ligger for på torget er vel en fair pris er det ikke?
    Er du fornøyd med Usher Cd-spilleren din og Rapport-kablene Kenti?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tar opp igjen en gammel tråd her.

Hva kjøpte du egentlig?

Er ute etter en forforsterker jeg også. Har noen Embla ice-blokker og Usher cp6371.
    Noen som har noen anbefalinger? Er ec 4.7 fortsatt et godt valg?

Intermediate ldynamic sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    533
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke det skal vøre noe problem med ec 4.7/ec orforsterkere. Du ha jo mange alternativer i dette prismarkedet. Her er noen forslag:

Electrocompaniet EC4.7 Oppgradert - FINN Torget

Emotiva UMC-1 Forforsterker - FINN Torget

http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=97694&cat=13

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er mye å velge mellom. Det er akkurat det som er "problemet"

Så derfor lurer jeg på om det er noen som har erfaring og anbefaling av en pre til ice blokker, og helst noe som matcher Usher også.
    Gjerne brukt, og under 10 000,- da jeg tenker å kjøpe en ny dac også.

Vurderer:
    Electrocompaniet EC4,7
    Parasound 2100
    Vincent SA-31MK

Jeg ser Emotiva UMC-1 har alt av innganger, men hvordan er den lydmessig?

Utgang til sub er et pluss.
    Bør også ha fjernkontroll.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •