De Absolutt Beste Lyd Scenene (film) - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 11 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 207
    Active John sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Det slår meg at nesten alle postene i denne tråden går på LFE, lydtrykk, trøkk og spetakkel. For all del, LFE er morro det, men det fins andre høydepunkt lydmessig også.
    Word!
    Nesten så jeg begynner å lure på hvorfor ikke folka her har små stativhøytalere + en sub for hver kanal istedenfor påkostede fronter osv..

Men når det gjelder scener som gjør seg med litt trøkk kan jeg nevne Black Hawk Down, kapittel: Irene. Når blackhawkene kommer flyvende lavt over han lille kid'n på åskammen, da er det å holde over glasset for å ikke få sand i ølen...

Ellers liker jeg godt "godt håndverk" med mye bakgrunnsdetaljer osv...

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Digger selv scener der dynamikk står i fokus. Skuddene høres bare ikke, de kjennes! Og da mener jeg ikke bare bass, men i de øvre frekvensene også!

Matrix lobby scene er et godt eksempel på det, samme med saving private ryan...

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    604
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan ikke snakke om realistisk lyd i skuddveksling og ikke nevne Heat.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ESH
    Du kan ikke snakke om realistisk lyd i skuddveksling og ikke nevne Heat.
    Helt riktig! Glemte denne perlen.

En til, som sikkert har blitt nevnt før; Finding Nemo. Her bruker man også alle kanalene aktivt for å illustrere størrelse. Scenene i akvariet har annen 'akustikk' enn de i havet. Sekvensen i munnen på hvalen er også et godt eksempel.

FnF Tokyo Drift: Her er det mye stilig filming og heftig musikk. Har anlegget ditt pust til å pumpe tung techno OG holde kontroll på de avsindige LFE-effektene? Dette er krevende spor som egentlig bare funker hvis anlegget holder hodet kaldt. Har hørt dette på mange systemer etter hvert, og ofte blir det bare grøt.

The Rock: Nok en skudd-sekvens som setter midbass og dynamikk på prøve. Her er dessverre en del av skuddlyden lagt til LFE, men det skytes med langsom nok skuddtakt slik at det blir bra allikevel. Det er en mitraljøse som skubber noe aldeles kjempemye. Bra demospor. Mye rikosjetter og pling og plong, men ikke egentlig krevende, verken å lage eller spille av.

Siderhusreglene: Hele filmen her preges av god, klar dialog og musikk. Også en meget bra film der det er lett å glemme lyden. Det tyder på at det er gjort riktig!

Cars: Her ble jeg overrasket over lyden, faktisk. Meget, meget bra gjennomført, uten en eneste 'overflødig' effekt. Ikke noe overdrevet LFE-bruk, og subtil bruk av bakkanalene. Motorene høres ut som motorer, uten å overdøve resten av lydsporet. Mye god og effektiv panorering. Scenen der 'Mac' sovner på motorveien, og våre venner som har sett FnF 43 ganger kommer og spiller sovemusikk. Her har de fått sånn herlig 'bilstereolyd' på musikken. Her er det også lynkjappe panoreringer når bilene suser rundt traileren.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BEKLAGER, glemte å nevne Heat!

Du nevner gullfilmer over her, men vil legge til Incredibles. Fantastisk morsomt lydspor som er aktivt i alle kanaler hele veien!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    THX introen er jo kuul

Intermediate Necroth sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ja

Sin City må være den filmen jeg oftest setter på når jeg er alene og kan skru HØYT! Den utrolige stemmen til Mickey Rourke som bare buldrer i ryggen.

Intermediate frippsi sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    510
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Miami Vice filmen. Mot slutten er det noe av det heftigste jeg har hørt innen skuddveksling. Bringer tilbake minnene om min tid i forsvaret, da vi hadde øvelse med troppen i skarpt angrep.

Newcomer MiR sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dakjos
    Flere med gode tips???
    Hvilken scener kjører dere når dere virkelig skal imponere???
    Jeg digger den ene scenen i filmen HEAT med Robert De niro & Al Pacino hvor de nettopp har ranet bank og begynner å skyte på åpen gate for å komme seg unna check it out

Newcomer MiR sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnuswb
    Ja. Fast and the furious har et gull dts spor. Høy underholdningsfaktor. Samme med DD sporet på 2ern. 3ern er ikke en gyldig FF film, makan til makkverk.. Huff. skamm. hosj...
    hehe, enig med deg der, jeg fikset bare ikke dialekten til han texas fyren i 3ern, jeg ble mer og mer irritert jo mer jeg tenkte på det, eller er det bare meg ?

Intermediate Necroth sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking Hei igjen

Så nettop Robotene, animasjonsfilm om roboter. Der var det med ei tante som hadde en MASSIV rompe, har glemt navnet hennes. Men i scene Nr.15 løser hun ut luft fra den bonkerslignende bakenden. Da drønnet halve huset bare med min sub. Hva om noen tester denne med SVS?

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Heisann:)

Har vært innom og lest en del her på forumet og somlet meg endelig til å registrere meg. Men skal ikke gå for mye off topic her nå.

Ser det er mange som legger stor vekt på LFE, personlig er ikke jeg så veldig opptatt av det. Er ikke så fan av bass, men nå bor jeg i blokk og kan ikke ha så mye av det heller. Det jeg derimot liker godt er gode surround effekter som passer naturlig inn i filmen.

Ser ingen har nevt "The Others" med Nicole Kidman. Den fulgte meg lyd og bilde (eller var det hjemmekino) for noen år tilbake. JEg hadde aldri hørt om filmen og hadde ingen forventinger til den. Den fulgte med bladet nettop for ett genialt lyspor. Det var også en av det første filmene jeg så med mitt surround anlegg den gangen, og siden har det blirr referanse for meg. Tror jeg aldri har sett en film der lyden er av så stor betydning for selve filmen. De mest effekfulle surround effektene jeg noen gang har opplevd. Der man hører lyder og løping rundt i huset og føler virkelig at man er i samme rom som kamera. Ikke minst er lyden svært effektiv til å utløse den nerverpirrende spenningen som bygger seg opp flere ganger i løpet av filmen. En film som absolutt er god til å vise hva surround er godt for. Vel å merke er lyden den eneste spesial effektein i filmen. Alt annet er det man ser. Ikke noe data eller blåskjerm.

Må også nevne scenen i signs der de gjemmer seg nede i den mørke kjelleren, mye av samme opplevelsen som i the others, der man føler seg i rommet og dermed blir redd av lyden og den psykologiske spenningen filmern har bygget opp.

Så klart man ge andre tilter som er verdt å nevne, men føler det ble nok med dette for denne gang.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Necroth
    Så nettop Robotene, animasjonsfilm om roboter. Der var det med ei tante som hadde en MASSIV rompe, har glemt navnet hennes. Men i scene Nr.15 løser hun ut luft fra den bonkerslignende bakenden. Da drønnet halve huset bare med min sub. Hva om noen tester denne med SVS?
    Hehe, Robots er en fantastisk morsom film! Jeg lo rimelig godt under prompe scena og ja, den trøkker bra! :-P Men har ikke svs, så der får noen andre svare. Ant Fanny heter hu, blir Tante Rompe på norsk...sånn ca.

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager, men jeg må bare spørre noen her: noen som har hørt DTS sporet på "Slipp Jimmy fri"? Hos meg var høyre og venstre byttet om. Blir litt rart når biler og sykler kjører forbi fra H til V på lerretet. Testa DD 5.1 sporet etterpå, men der stemte alt gitt.

Ellers så synes jeg romfølelsen i "Flightplan" var veldig tilstede. Følte at jeg satt i den store flykroppen og så på. Sånt liker jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flyboys (DD)

Dogfightene er konge!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke sett MAster & Commander på en stund, og ikke på det nye systemet mitt noen gang. Visste det var bra lyd her, men det er MYE i dette lydsporet som har gått meg hus forbi tidligere.
    For eksempel når han doktortypen amputerer armen på guttungen. Man ser ikke noe av selve kuttet, men lyden av bladet som deler hud, kjøtt og bein fikk det til å gå kaldt nedover ryggen på meg! Lyden av billen som kryper over hånda på nevnte lege setter også detaljeringen i anlegget på prøve. Her er jeg glad jeg ikke har projektor som maskerer mikrodynamikk.
    God kontroll på bakkanaler gir også veldig bra effekt når folk løper på dekk over kamera. Mange som kikker opp i taket og lurer på hva i huleste som foregår oppe i stua da. Artig!

Intermediate Homealone sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere må se "Creep". God skrekkfilm av nyere dato. Både ekstremt godt lfe-spor gjennom hele filmen. Går virkelig dypt. I tillegg får man virkelig utnyttet flerkanals oppsett i denne filmen.

Anbefales på det sterkeste!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    604
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så MiB i stad, og må si scenen der romskipet styrer mot slutten setter fart i anlegget. Husker ikke om den er nevnt, og gidder ikke lese hele tråden på nytt...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

..

hva med Romeo must die? har noen heftige lydeffekter på kampscenene.
    noe som det fleste jet li filmer har =)

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0