De Absolutt Beste Lyd Scenene (film) - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 11 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 207
    Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Per Thomas
    .........Er disse tallene "RÅ" eller er det lagt til en kompensasjon?...........
    Tallene er direkte avlest RadioShack - digital versjon .......skal være lik den analoge

Max verdi gjennom scenen som det referes til.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    ............. Jeg har målt 107dB i Darla-scenen og det holder egentlig... men nå har jeg bare en stk. PB12-Plus.
    Vi målte 124dB i kinoen til Dag SVS Johnsen - i denne scenen - med 2 stk. SVS 25-31 PCPlus - Snickers-Is var "dommer"..........

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Aftensvermer
    Har ikke sett (hørt) mye som kan stille opp mot House Of Flying Daggers (den første scenen hvor den "blinde" jenta danser og slår mot trommene)...
    Det er ikke snev av DYPbass i den scenen - men et herlig "attack" - slik det skal være - med trommer................

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pirates Of The Caribbean 1 & 2. 1'ern spesiellt i begynnelsen hvor "The Black Pearl" begynner å skyte mot byen. Drønner godt.

I 2'ern er det sinnsykt med bass hele veien men det topper seg totalt når "The Flying Dutchman" kommer skytende opp av vannet. River vegger

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så litt på POTC: DMC ista jeg også, og skal skrive under på at drønnet godt både titt og ofte der ja!

Active Lugburz sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Trommedansen" i Flyvende(Flygende?) Dolker er rimelig heftig.

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Enig!

Er enig med de fleste her inne, mye rå lyd å finne.

Vil legge til Pearl Harbour når japanerne angriper, lang scene men med mange fete eksplosjoner hvor suben får kjørt seg. Ellers er jeg ikke så glad i resten av filmen...:-D

Min Hjemmekino: http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/Andreas21

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så polar expressen i går og den anbefales
    Knall bra lyd og bilde hele veien..

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Vi målte 124dB i kinoen til Dag SVS Johnsen - i denne scenen - med 2 stk. SVS 25-31 PCPlus - Snickers-Is var "dommer"..........
    Holy cow! Håper dere fikk utdelt ørepropper...gratis...
    (men det betyr altså at jeg må kjøpe flere sub'er? :wink: :-D )

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så Pirates of the Caribbean 2-dead mans chest i kveld..
    Noe av det beste bilde opplevelsen jeg har fått fra en dvd og KANON bra lyd hele veien..

Anbefales!!

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så den norske filmen Slipp Jimmy Fri
    Denne hadde et bra lydspor,faktisk et eget Dts lydspor
    Er sjelden på Norske produksjoner

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det slår meg at nesten alle postene i denne tråden går på LFE, lydtrykk, trøkk og spetakkel. For all del, LFE er morro det, men det fins andre høydepunkt lydmessig også.

F.eksempel: Saving private Ryan, alt UNNTATT invasjonen. Her er det meget bra lyd. Dialogen er bra, og det er veldig bra bruk av detaljer for å sette stemning. Det er konstant granat-drønn i det fjerne, motorlyd fra fly og kjøretøy, smatring fra mitraljøser osv. Man er konstant i en krigssone. Meget imponerende.

Åpningsmonologen av Morgan Freeman i 'War of the worlds' må vel være en av de beste opptakene av en mannstemme som finnes. Her er det også veldig god bruk av subtile effekter for å understreke opplesningen. Smellene når tittelen kommer på skjermen krever også mye av midbass.

Das Boot fikk, om jeg ikke husker helt feil, en pris for lyden i 'director's Cut' utgaven. Her er det konstant skvulping, folk som hoster, knirking, sus fra luftanlegget, brumming fra dieselmotoren osv. I åpnings-sekvensen før de reiser står en del av mannskapet og urinerer på kapteinens bil idet den kjører forbi. Her er det filmet fra inni bilen, og man kan følge hver enkelt stråle fra høyre framme til høyre bakkanal idet bilen kjører forbi. Imponerende!

Ice age 2: En del av drønnene når isen knaker i begynnelsen brer seg utover lydbildet på en utrolig tøff måte. Det opprinnelige 'Knakket' brer seg fra senter mot sidene og bakover, og forsvinner laaaaangt innover isslettene. Tror mange 'hører seg blinde' på smellet i LFE, og glemmer resten av anlegget sitt her.

Strange Days: Åpningssekvensen her er en klassisk surround-demo. Man bruker effektivt surroundkanalene for å lage en slags 'hodetelefon-effekt' for å dra seeren inn i handlingen og understreke den spesielle filmingen. Her er det også bra innspilte skudd som setter midbass på prøve.

Monsters Inc.: Sekvensen der de sitter på med døra og første gang kommer ut i 'lageret' for dører. Legg merke til hvordan lyden endrer seg for å understreke størrelsen på rommet. Kjør samme scenen i stereo etterpå, og kjenn om det kiler like mye i magen da..

The Haunting kjører subbene en del med drønn og smell, men det jeg liker best med lyden her er måten drønnene dør ut på. Her er det masse romklang og effektiv styring av lyden. Det er en sekvens der det smeller i rør og dører, og her kan man nesten følge lyden rundt i huset. Det er også en hel del uhyggelig hvisking i bakgrunnen flere steder i filmen.

Kommer sikkert på flere etter hvert, men nå fikk jeg lyst å se film!

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Shit! Nå fikk jeg og lyst å se film

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se filmen Rules Of engagement, laber film MEN lydsporet er så sinnsykt bra mikset. F.eks åpnings scenen i jungelen, her hører du karer går å puster og peser og visker bak deg, på siden, foran, jungel lyder osv, og lydene roterer etter som kameraet roterer seg. Skrikende vietnamesere langt i det fjerne i alle kanaler, osv osv osv. Talen er også et godt eksempel, når kameraet er rettet mot Lee Jones hører man hosting, småprating i bakkanalene, samtidig kommer det et spørsmål fra en i salen i venstre bakhøytaler, man snur seg automatisk for å se om det er noen der..:P Dette er et perfekt eksempel på hvordan lyd skal settes opp!

har ikke opplevd mange filmer med så bra mikset lydspor. Litt tamt bassspor men dynamikken er tilstede.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Strange Days: Åpningssekvensen her er en klassisk surround-demo. Man bruker effektivt surroundkanalene for å lage en slags 'hodetelefon-effekt' for å dra seeren inn i handlingen og understreke den spesielle filmingen. Her er det også bra innspilte skudd som setter midbass på prøve.
    Bittelitt OT: Denne filmen er forøvrig sterkt undervurdert. Filmingen i åpningssekvensen (som varer en stund) kjente jeg virkelig i magen (uavhengig av lyden).

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Das Boot fikk, om jeg ikke husker helt feil, en pris for lyden i 'director's Cut' utgaven. Her er det konstant skvulping, folk som hoster, knirking, sus fra luftanlegget, brumming fra dieselmotoren osv. I åpnings-sekvensen før de reiser står en del av mannskapet og urinerer på kapteinens bil idet den kjører forbi. Her er det filmet fra inni bilen, og man kan følge hver enkelt stråle fra høyre framme til høyre bakkanal idet bilen kjører forbi. Imponerende!
    Ja, har denne i superbit directors cut versjon og i tillegg til det du nevner så må jeg nevne den råeste lydopplevelsen jeg har hatt fra film. Det er når de synker godt under max dykk-dybde på slutten og boltene i skroget begynner å brekke av. Følelsen av at bolten smeller av i Venstre Front, passerer gjennom brystkassen din med et kontant DUNK i hele brystet og fortsetter ut gjennom Høyre Bakhøyttaler er helt rå. Vi måtte spole tilbake og kjøre akkurat den scenen igjen og igjen for det var en aldeles sinnsyk følelse. Ekkelt bra faktisk

DrE

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Bittelitt OT: Denne filmen er forøvrig sterkt undervurdert. Filmingen i åpningssekvensen (som varer en stund) kjente jeg virkelig i magen (uavhengig av lyden).
    Det er en tøff film, ja. Har den bare i gammel NTSC-versjon. Har mange ganger tenkt at jeg skulle hatt en PAL eller aller helst HD-DVD utgave av denne.
    Krever godt opsett av bakhøyttalerne, da. Har man for mye nivå bak blir det bare 'corny'...

Intermediate eMTea sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så Behind Enemy Lines 2 for en stund tilbake, med DTS spor... Det må ha vært noe feil der... Blei så mett av subben, for å komme ned til standard bassnivå, måtte jeg skru subben ned 15 hakk (på recivern)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ingen som ha nevnt Band of Brothers enda gitt.... Er vel ikke en film da men en serie. 10 timer i himmeln :-D

Pang pang.

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gersa
    Er det ingen som ha nevnt Band of Brothers enda gitt.... Er vel ikke en film da men en serie. 10 timer i himmeln :-D

Pang pang.
    tror nok de kallte det *******

Side 6 av 11 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •