Savner liv... Selge alt?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 29
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Savner liv... Selge alt?

Sitter her og tenker, lufter tankene litt. Kanskje noen har noen tips.
    Synes ting låter slapt for tiden, på stereofronten. Ser egentlig lite film, blir hovedsak cder det går i. Har en Marantz SR7400 og Dali Suite 1.7 fremme. For å sette ord på det tror jeg jeg savner liv og trøkk når jeg lytter. Lyden er så tynn liksom. Har prøvd mye rart av plassering og bodd flerer steder de tre åra jeg har hatt de. Hadde en NAD C320BEE tidligere og minnes at det var mer liv da. Kan dette være tilfellet?
    Sitter og leker med tanken på å selge alt og kjøre stereo. Hører mye på musikk av typen Dream Theater og Toto, men også akkustiske saker. Vil jeg være tjent på å kikke på andre høyttalere også?

Ble vel mye rot og lite konkrete spørsmål her ser jeg.. Håper likvel noen klarer å gi meg noen vise ord..

Intermediate DypBassen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    776
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skaff deg en skikkelig sub, så blir du glad. skal love deg det løfter trykket betraktelig

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lightbulb Et tips!

Har selv marantz forsterker, men det er en litt mindre modell som heter SR-4600. Men jeg fortviler ikke så mye over det lenger.

Stikk innom min profil og se på strømtilførselen jeg bruker.
    Det vil gi marantzen din et løft som du aldri før trodde var mulig. Kan personlig garantere det!

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sub kan være en løsning, hvis ikke så anbefaler jeg deg Klipsch på Marantz, ja, det låter faktisk bra. Livlig og gøy. Men sterkeste favoritt i den prisklassen er B&W 604 S3, som jeg selv har, men det koster fort litt med elektronikk for å få opplevd alle gledene denne høytalerene kan prestere.

Hjemme hos meg går det mer og mer over til stereo også, hører nesten bare på musikk for tiden. DVD innkjøpet har roet seg litt i disse HD tider, derfor blitt mer eller mindre nedprioritert. Vurderer et mer seriøst hifi oppsett, samt stort bilde.

Lykke til, problemer er til for å løses:wink:

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Suitene trenger litt krefter. 4 ohms og 89 db. Skal du kun kjøre stereo, selg Marantzen og kjøp en integrert-forsterker med litt krefter, så har du straks bedre lyd, garantert.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer nok bra at de trenger krefter. Synes jeg må dra på vel mye før det skjer noe både volummessig og dynamikkmessig.

Hva med f.eks et par Midgard 4.1 i første omgang? Så evt. bytte ut Marantzen med en stereo forforsterker etterhvert dersom jeg bestemmer meg for å gå for rein stereo?

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Warwick
    Stemmer nok bra at de trenger krefter. Synes jeg må dra på vel mye før det skjer noe både volummessig og dynamikkmessig.

Hva med f.eks et par Midgard 4.1 i første omgang? Så evt. bytte ut Marantzen med en stereo forforsterker etterhvert dersom jeg bestemmer meg for å gå for rein stereo?
    høres ut som en god ide ja. og om du fortsatt savner bass/trøkk trenger du nok enten en sub som nevt over.. eller suite 2.8 (ja, jeg har di selv )

EDIT: rettet på en latterlig skriveleif...

Intermediate Perminator sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du for det meste hører på musikk, så vil jeg anbefale deg å bytte til rent stereo-oppsett. Da får du betraktelig bedre musikk-lyd, samtidig som film i stereo faktisk ikke er så verst heller.

Jeg var i litt samme situasjonen som deg, og endte opp med å selge surround-anlegget og kjøpe en skikkelig stereo i stedet. Jeg har aldri angret på det, men så er jeg veldig glad i musikk også da...

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det blir nok en veldig bra match! Har Marantzen pre-out da?

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bytt høyttalere!

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter og leker med tanken på å selge alt og kjøre stereo.
    En meget god tanke! særlig når du ser lite film å hører mest på musikk. Kanskje en rørsak og noen lettdrevene høyttalere hadde fått tilbake lyttegleden?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært oppe ca hele natta og kikka på alternativer nå. Satser på stereo.

Hvordan vil f.eks En Rotel RC-1070 + er par Midgard være sammenlignet med en Hegel H200?

Liker litt varm tilbakelent lyd. Regner med høyttalerne også byttes etterhvert, men ikke enda.

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes begge deler høres ut som gode kombinasjoner. Jeg ville også vurdert Electrocompaniet og MA. Hegel er selvfølgelig også en innertier.

Intermediate Trumpetguy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    806
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OT: ...og jeg som trodde trådstarter (ut fra tråd-tittelen) savnet et liv, og vurderte å selge hjemmekino og musikkanlegg...ops: :-P

Intermediate Perminator sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trumpetguy
    OT: ...og jeg som trodde trådstarter (ut fra tråd-tittelen) savnet et liv, og vurderte å selge hjemmekino og musikkanlegg...ops: :-P
    Haha, ja, det gjorde jeg også:-D Tvetydig tittel det der...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Perminator
    Hvis du for det meste hører på musikk, så vil jeg anbefale deg å bytte til rent stereo-oppsett. Da får du betraktelig bedre musikk-lyd, samtidig som film i stereo faktisk ikke er så verst heller.

Jeg var i litt samme situasjonen som deg, og endte opp med å selge surround-anlegget og kjøpe en skikkelig stereo i stedet. Jeg har aldri angret på det, men så er jeg veldig glad i musikk også da...

Skriver under på dette. Selv var jeg i samme situasjon i fjor. Kjøpte nye fronter som ble altfor tung for denon-surroundforsterkeren jeg hadde den gang. Monoblokker ble kjøpt, men etter lån av en billig forforsterker og hørte hvor fantastisk mye bedre det låt enn ved hjelp av denon-forsterkeren. Tok det ikke lange tiden før alt som hadde med surround var ute av dørene.

Slik er det ennå! Er midt i en oppgradering selv, solgt monoblokker og preamp. Så er nyskjerrig på hva jeg vil ende opp med ja...

God stereo og stort bilde tenner meg mer enn ett kompromiss på halvveien med surround.

Jeg ser mye film i tillegg til at musikk spilles stort sett hele tiden mens jeg er hjemme, og stereo funker knall. Spesielt når man har gode høytalere med godt forsterkeri. Savner du dypbass er jo en sub en grei løsning der. Min gamle dali swa-12, bruker jeg kun ved filmtitting som en liten ekstra krydring.

Lykke til i alle fall!

ps: løsning med forforsterker og oberon tror jeg nok ville blitt flott på suitene dine. Har prøvd oberon selv på mine helicon og det låt!

Ser hegel er nevnt, har du mulighet til og få tak i en hegel H200 tror jeg du vil få mye av det du savner. Hadde ett eksemplar på lån i helgen, du verden. Personlig likte jeg ikke så godt øvre frekvense ved den forsterkeren. Syntes den ble litt for lys. Men bassfundamentet var stort og fast. Faktisk mye bedre enn hva jeg fikk med mitt tidligere anlegg (jungson ja-50 blokker og ja-2 pre, som har en nypris hos duet til over det dobbelte av hegelen...)

Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville prøvd med en subwoofer og satt frontene til small i menysystemet i marantz. Også prøvd å delt subben ganske høyt. Kan jo også kjøpe monoblokker og koble de på preamp og kjøre S-direct , dette har iallefall gitt god lyd når jeg har prøvd Marantz SR5200 , Cayin D120.05 og BEL MK1.

Intermediate Hoffa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter her og tenker, lufter tankene litt. Kanskje noen har noen tips.
    Synes ting låter slapt for tiden, på stereofronten. Ser egentlig lite film, blir hovedsak cder det går i. Har en Marantz SR7400 og Dali Suite 1.7 fremme. For å sette ord på det tror jeg jeg savner liv og trøkk når jeg lytter. Lyden er så tynn liksom. Har prøvd mye rart av plassering og bodd flerer steder de tre åra jeg har hatt de. Hadde en NAD C320BEE tidligere og minnes at det var mer liv da. Kan dette være tilfellet?
    Sitter og leker med tanken på å selge alt og kjøre stereo. Hører mye på musikk av typen Dream Theater og Toto, men også akkustiske saker. Vil jeg være tjent på å kikke på andre høyttalere også?

Ble vel mye rot og lite konkrete spørsmål her ser jeg.. Håper likvel noen klarer å gi meg noen vise ord..
    Ta deg en tur til HFC og lytt på JBL høyttalere,det gjorde jeg og dermed blusset en gammel kjærlighet opp igjen (var JBL eier for 25 år siden),musikkgleden var tilbake igjen etter mange eierskap av såkalte "HIFI-riktige" høttalere.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hoffa
    Ta deg en tur til HFC og lytt på JBL høyttalere,det gjorde jeg og dermed blusset en gammel kjærlighet opp igjen (var JBL eier for 25 år siden),musikkgleden var tilbake igjen etter mange eierskap av såkalte "HIFI-riktige" høttalere.

Var innom den lokale hificenterbutikken og slo av litt tid idag. Da fikk jeg høre jbl, var JBL Studio L890 og l880. Det låt veldig bra, koblet opp til en marantz forsterker/cdspiller. Det var ett solid fundament med en fin mellomtone diskant. Absolutt value for money.

Newcomer Isokkelesten sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du savner liv og hovedsaklig hører på musikk, så kan en platespiller låse opp en ny dimmensjon for deg.

Underbevistheten din lar seg ikke lure av en billig cd spiller, det er og blir en datamaskin som lager pipelyder i høy fart.

mvh

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •