Hva kan jeg legge under spikesene? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 22 av 22
    Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har faktisk best erfaring med gummi-føtter. Nå bruker jeg GRAMMA plater (fra PA verden) for å isolere høyttaleren fra gulvet.

Ved å sette høyttaleren rett på parkettgulvet, vil høyttaleren spille på "lag" med gulvet. Dette har aldri fungert bra for mitt vedkommende. Spikes har ofte hatt en positiv effekt, men som nevnt over stopper det ikke samspillet mellom gulv og høyttaler (og de ulempene det medfører).

Ved å få høyttaleren til å "flyte" ved hjelp av gummiføtter eller lignende, stopper man vibrasjonene effektivt før de forplanter seg til gulvet. Hos meg medfører det til strammere bass, og som en bonus får naboen under en litt roligere hverdag. Tidligere kjente jeg det "ristet" i parketten når det var bass i musikken/filmen, og nå kjenner man nesten ingenting. Det ser riktignok ikke like flott ut som spikes (spesielt ikke GRAMMA platene), men det får så være... En annen ulempe med dette er at høyttaleren blir mer ustødig, så har man barn..... :-|

På de høyttalerne jeg har nå, fulgte det med både spikes og gummiføtter slik at man kan prøve seg frem selv.

Active Sildo sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Eg skjerte til skifer og limte sitteunderlag under skifer. Hørte da forskjell på spes. bassen. Brukte "plastsko" på spikes før.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •