Kan jeg forvente noe mer av F6 og 916?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kan jeg forvente noe mer av F6 og 916?

Da mitt budsjett var veldig begrenset når jeg gikk til innkjøp av høytalere og reciver endte jeg på en Pioneer 916 og Dynavoice F6. Til film synes jeg dette fungerer ganske bra, og er er i grunn delvis fornøyd med lyden til musikk også.

Problemet er at jeg ikke får det så høyt som jeg ønsker. Jeg elsker å spille høyt, og da mener jeg høyt. Så det jeg lurer på er om det er høyttalerene eller reciveren som vil sitte første begrensning i mitt oppsett. Jeg kommer garantert til å bytte ut deler etterhvert, så er i grunn derfor jeg hører her nå, for å finne ut om det er reciveren eller front høyttalerene som bør si takk for seg først.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har F6 selv. Jeg driver dem med en Pioneer reciever på 6x100w (slappe watt) Jeg syntes det spille høyt jeg da. Dette er veldig lettdrevenne høytalere så de krever ikke så mye av forsterkeren for å spille høyt. Men det er jo ikke Cerwin vega heller da, så det har sine begrensninger. Du må nok betale mere en 830 kr. (Pris hos mamoz.no) for et høytaler par hvis du skal ha det til å spille så veldig høyt. Du får ikke Farrari for prisen av en Lada!

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil tro at forsterkeren som har begrensningene.. Iallefall i første runde.
    Ville kanskje ha brukt penger først pen en litt strømsterk sak som feks. HK's.
    Regner med at du liker dance eller rock så da må det vel være en grei match. Men, bruk gjerne en 1000-lapp ekstra.. Men ser at du har en surroundforsterker til stereobruk. Er en kjennsgjerning at 100 stereowatt er mye sterkere enn 100surroundwatt. sjekk om det finnes biampingsmuligheter på forsterker og høyttaler før du gjør noe.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg bruker en yamaha rxv 357 surround amp på f6ene mine og jeg kan spille kjemephøyt med dem!da mener jeg høyt.har hørt mye anlegg som skal spille høyt og det låter ikke noe mindre av dynavoicene syntes jeg.prøv å bytt forsterker først du.min er på 5x 105 watt,ifølge boka...jeg syntes hvertfall de spiller kjempehøyt med denne forsterkeren.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •