Zune eller Ipod

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 38
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Zune eller Ipod

Noen som har noen formeninger om Zune VS Ipod? Hvorfor skal jeg velge Zune eller hvorfor skal jeg velge Ipod? Hvilken vil levere den beste lyden?

Intermediate DypBassen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    776
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vent litt og se.. tror det er for tidlig

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller Creative Zen kanskje? Billigere, men helt genialt enkelt å bruke, og ikke minst, forruten en masse EQ-programmer kan man også justere EQ manuellt på seks bånd! Men best av alt, inne på spilleren jeg fikk i posten ZEN V 2Gb, lå det en mappe med bakgrunnsbilder, deriblandt gressende kyr...Burde gjøre valget ganske åpenbart spør du meg!
    Koblet den AKG K-26, og særlig bassen ble enda mer presis enn hva som var tilfellet med min bærbare, og i sin tid rådyre, bærbare cd-spiller.
    Men det er tross alt mp3 vi snakker om, så litt flatt og platt blir det jo uansett. Da kan du jo kjøpe 4Gb-versjonen av Zen og legge inn i fullformat...

Intermediate kas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter at jeg så en episode av "TV2 hjelper deg" på førsommeren så bestemte jeg meg vel ganske fort for atte en Ipod er utelukket for min del. Var helt sykt hvor mange feil den klumpen har, og hovr mange som måtte sende den på repprasjon hele tiden.

Husker ikke helt tallene(Kanskje noen andre gjør det??), men det var vel en skole klasse på neste 30 elever, over 20 hadde ipod, 17 av dem hadde vel sendt den på repprasjon, over 10 hadde sent den på reprasjon fra 2-4ganger!!
    Og så er det noe tull med garantien på batteriet, som gjør att det for kan bli dyrt... Prøvde å google etter denne episoden, men fant ikke noe..

Så jeg tror en Creativ hadde hvert veien å gå. Den er vel noe av den beste kvalitets messig, pluss at du får mer for kr.

Mvh

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat dette eksempelet var vel ganske søkt og... tviler på at hvis du hadde spurt en tilfeldig skoleklasse så hadde feilprosenten vært like høy. Men selvfølgelig er det mange iPoder med feil når det er solgt mange iPoder! Ikke så dyrt å bytte batteri på de heller, finnes butikker i Oslo som gjør dette for en rimelig penge... men hvem som er best blir en smaksak. Apple kom jo nettopp med en 80gb modell med 640x480 oppløsning... sikle!
    Samtidig blir det veldig spennende å se hva Microsoft klarer å få til. Flere har jo forsøkt å gå i strupen på Apple gang på gang, men en markedsandel på 75% står det respekt av...

Sitat Opprinnelig postet av kas
    Etter at jeg så en episode av "TV2 hjelper deg" på førsommeren så bestemte jeg meg vel ganske fort for atte en Ipod er utelukket for min del. Var helt sykt hvor mange feil den klumpen har, og hovr mange som måtte sende den på repprasjon hele tiden.

Husker ikke helt tallene(Kanskje noen andre gjør det??), men det var vel en skole klasse på neste 30 elever, over 20 hadde ipod, 17 av dem hadde vel sendt den på repprasjon, over 10 hadde sent den på reprasjon fra 2-4ganger!!
    Og så er det noe tull med garantien på batteriet, som gjør att det for kan bli dyrt... Prøvde å google etter denne episoden, men fant ikke noe..

Så jeg tror en Creativ hadde hvert veien å gå. Den er vel noe av den beste kvalitets messig, pluss at du får mer for kr.

Mvh

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jerk
    Akkurat dette eksempelet var vel ganske søkt og... tviler på at hvis du hadde spurt en tilfeldig skoleklasse så hadde feilprosenten vært like høy. Men selvfølgelig er det mange iPoder med feil når det er solgt mange iPoder! Ikke så dyrt å bytte batteri på de heller, finnes butikker i Oslo som gjør dette for en rimelig penge... men hvem som er best blir en smaksak. Apple kom jo nettopp med en 80gb modell med 640x480 oppløsning... sikle!
    Samtidig blir det veldig spennende å se hva Microsoft klarer å få til. Flere har jo forsøkt å gå i strupen på Apple gang på gang, men en markedsandel på 75% står det respekt av...
    Hvordan er det med bytte av batteri i iPod nano? Den ser ikke særlig åpnings-vennlig ut hvertfall. Må vel ha noe spesialverktøy. Ikke at det er en aktuell problemstilling pr i dag, men batteriet varer neppe evig.

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan ikke helt fatte at folk vil ha Ipod i d hele, men d er nå meg.....

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    surfer på "less is more" illusjonen , bortsett fra her hvor det bare less is less.

Newcomer thoresa sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har lenge vært motstander av ipod. Har i mange år sverget til iRiver, og ment at bedre mp3 spillere ikke kan kjøpes for penger. De har etter min mening lenge vært best på kvalitet, batterikapasitet, og design. Min siste iRiver var en H10. Denne var igrunn grei nok, men etter ca ett års bruk valgte jeg å selge den pga for liten lagringsplass (5GB). Jeg var heller ikke helt fornøyd med oppbygning av menyen på denne. Jeg begynte å se etter en ny spiller som hadde større lagrings plass, bra batt kapasitet, en som tok liten plass, med godt meny system, bra design, og god lyd. Etter å ha prøvd mange typer spillere kom jeg frem til at en sort iPod 30 GB faktisk er den spilleren som passet mine kriterier best. Jeg har nå hatt spilleren i 4 mnd og er veldig fornøyd. Selvsagt har den sine mangler. Den får lett riper ja! Stemmer nok det. Jeg har hatt min i bærevesken som fulgte med hver gang når jeg bruker den. Likevel har den fått seg noen få riper. Men det er såpass lite at det plager meg ikke nevneverdig. Lyden er god, selv om den kunne ha vært bedre. Designet er helt konge, og menysystemet er veldig bra! Det at man kan se bilder og video tar jeg som en bonus. Jeg merker av og til at den har problemer med å slå seg av, dvs at den slår seg på igjenn etter at jeg har slått den av. Viss man ikke er oppmerksom kan dette føre til at man er tom for batteri akkurat når man trenger det som mest (for eksempel på en 5 timer lang busstur). Zune har vel ingen av oss prøvd enda, men jeg tror det er sundt at Apple får litt konkurranse. Funksjonaliteten lover ivertfall bra selv om jeg mener at de fortsatt har litt å hente på design. Jeg føler ikke umiddelbart at jeg ”bare må ha den” når den kommer i butikken. Men det skal bli spennende å se hvordan den blir mottatt av kritikere og markedet generellt.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Microsoft Zune

-30GB Harddisk
    -Innebygget FM tuner (!)
    -3.0" Skjerm
    -802.11 Trådløst nettverk (WLAN)
    -3 farger, svart brun og Hvit
    -$300

Flere faktorer her som gjør at jeg tror Zune vil være overlegen iPod. Reviews vil avsløre dette snarlig, men jeg kjøper ikke iPod nå...

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ipod er for MP3 spilleren som ixus er for digital kamera!

Folk kjøper d fordi d er ipod og ixus! Overpriset!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har en link til hvordan denne Zune`en ser ut eller?

Intermediate Perminator sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I skrivende stund tror jeg det beste valget vil være Creative Zen Vision:M. Overlegen iPod på brukervennlighet, pris og lydkvalitet, og personlig synes jeg ikke designet står så mye tilbake for konkurrenten. Navnet er selvsagt mindre moteriktig, om man bryr seg om det.

Zune virker lovende, WiFi er jo helt knall. Får bare se hvordan den klarer seg på pris og lydkvalitet.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må innrømme at 3 tommers skjerm og FM radio innebygd er musikk i mine ører, men samtidig er ikke spesifikasjoner alt. Jeg mener problemet med Zune er at den bommer på design. Jeg synes den minner mistenkelig mye på en iPod, men da med dårligere design. Ser det er kommentert at Creative Vision M er det beste alternativet akkurat nå. Det kommer litt an på hva kriterier du har når du kjøper mp3 spiller. Jeg hadde i utgangspunktet bestemt meg for denne spilleren da den knuser iPod på spesifikasjoner, men den ble for stor, rett og slett.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    den er 4mm tykkere. ipod gir en illusjon av at den er smalere og kortere pga noen designtrekk.
    skjerm lyd og kompatiblitet er bedre, og billigere.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, ja...ikke helt enig der. 30 GB versjonen av ipod 6G veier jo 27 gram mer enn Creative Vision M 30 GB. Dessuten er den både smalere og kortere i tillegg til å være hele 8 mm mindre i dybden:

Ipod 30 GB - 103.5 x 61.8 x 11 mm - 136 gram
    ipod 80 GB - 103.5 x 61.8 x 14 mm - 157 gram

Creative Vision M 30 GB - 104 x 62 x 19 mm - 163 gram

Lyden er helt grei, kommer helt an på hva slags headset du har tenkt å bruke. Viss du ikke har planer om å gå rundt med store ørevarmere merker du neppe stor forskjell. Når det gjelder pris er denne satt ned til NOK 2490,- på apple store, og konkurerer bra med zen vision m som jeg ser de har på Komplett for ca 2295,- akkurat nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Zune er i likhet med creative spilleren mye tykkere enn ipod...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne artikkelen er vel nyttig å få med seg...

http://itavisen.no/php/art.php?id=340432

Intermediate kas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann. skal kjøpe meg en mediaspiller til å ha i millitæret. Og den kommer til å bli veldig mye brukt til film\tv-serier, og lurer derfor på hvor god skjermen på Ipod-video(nye gen.) er på film, spesielt filmer med veldig mange mørke scener... Er den noe tess på slik elller må jeg heller kjøpe meg en creative:M eller zune?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •